تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




موفقیت های ناباروری در اردبیل 37 درصدی شد

ساعت: 21:05 منتشر شده در مورخ: 1397/10/26 شناسه خبر: 1449776

رییس جهاد دانشگاهی استان اردبیل از تولد ۵۵۰ نوزاد با درمان‌های مرکز ناباروری قفقاز اردبیل خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، مهران اوچی اردبیلی ظهر امروز در بازدید امام جمعه اردبیل از مرکز ناباروری قفقاز اردبیل اظهار کرد: ۱۱۰۰ پاسخ مثبت، آمار مادرانی است که به این مرکز مراجعه کردند و توانسته اند پس از گذراندن مراحل درمان باردار شوند و طعم شیرین فرزند دار شدن را بچشند.

وی گفت: طی ۶ سال گذشته بیش از ۳ هزار پرونده پزشکی ناباروری در مرکز قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل تشکیل شده وموفقیت ما در زمینه ناباروری ۳۷ درصد می‌باشد.

اوچی اردبیلی با اشاره به اینکه ایران اسلامی جزء ۴ کشور برتر دنیا در حوزه سلامت باروری است بیان کرد: ۲۰ درصد از زوج‌های ایرانی، نابارور هستند که متاسفانه این آمار در استان ما ۲۲ درصد می‌باشد که ریشه در تغذیه و سبک زندگی همشهریان عزیزمان دارد در این زمینه جهاد دانشگاهی برای بررسی علل ناباروری گروه پژوهشی بهداشت باروری را راه اندازی کرده و در این زمینه خدمات رسانی می‌کنند.

وی بااشاره به مراجعه زوجین از کشور آذربایجان به مرکز قفقاز نیز گفت: تلاش می‌کنیم تا ۳ سال آینده مجتمع سلامت جهاد دانشگاهی را بارویکرد احیای گردشگری سلامت در استان راه اندازی کنیم که این کلینیک در حوزه‌های سرطان و استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان نیز فعالیت خواهد کرد.

رییس جهاد دانشگاهی اردبیل در رابطه با حمایت از زوجین نیز گفت: طبق تفاهم نامه‌ای که با کمیته امداد امام خمینی (ره) بسته شده است، هم اکنون ۸۱۵ زوج تحت حمایت در مرکز قفقاز مراحل درمان را سپری می‌کنند که ۸۵ درصد تخفیف در هزینه‌ها برای این زوجین در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه به تشریح بخش‌های مختلف مرکز ناباروری قفقاز اردبیل پرداخت و گفت: این مرکز از ۳ بخش مشاوره ژنتیک، مشاوره مامایی و روانشناسی، ۳ آزمایشگاه تشخیص طبی، ژنتیک و جنینی و ۲ اتاق عمل زن و مرد تشکیل شده است که بیش از ۶۰ نفر در این مرکز به زوجین خدمات ارائه می‌کنند که تمانی این افراد در مرکز ناباروری رویان در تهران دوره‌های ویژه را سپری کرده اند.

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «موفقیت های ناباروری در اردبیل 37 درصدی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..