تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دستور تهیه خورشت گوجه فرنگی

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، خورشت گوجه فرنگی، از جمله خورشت‌هایی است که دستور پخت ساده وآسانی دارد و مواد مورد نیاز برای تهیه‌ آن همیشه در دسترس است. از خورشت گوجه فرنگی در تمام فصول سال می‌توان استفاده کرد. روش پخت این خورشت در شهر‌های مختلف ایران متفاوت است. ما در این مقاله روشی ساده برای تهیه‌ خورشت گوجه فرنگی آموزش داده‌ایم تا شما عزیزان آن را در منزل تهیه کنید و از آن لذت ببرید پس در ادامه با ما همراه باشید.

دستور تهیه خورشت گوجه فرنگی

گوجه فرنگی از سبزیجات پرخاصیتی است که سرشار از ویتامین C، A وفولیک اسید و کلسیم و فسفر است. گوجه فرنگی دارای خاصیت درمانی بسیاری است از این رو در بسیاری از ترکیبات غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به روش‌های مختلفی، به طور خام یا به عنوان یکی از مواد لازم در تهیه‌ انواع غذا و سس‌ها استفاده می‌شود.

مواد لازم:

گوشت گوسفند: ۴۰۰ گرم
گوجه: ۵ عدد
پیاز: ۱ عدد
سیر: ۵ حبه
رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
جعفری خرد شده: ۱ پیمانه
لیمو عمانی: ۲ عدد
نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم
روغن: به میزان لازم

طرز تهیه‌ خورشت گوجه فرنگی:

پیاز را نگینی خرد کرده و در روغن سرخ می‌کنیم و نیمی از آن را کنار می‌گذاریم.

سیر را روی پیاز رنده می‌کنیم و به هم می‌زنیم تا نسوزد.

گوشت را شسته و قطعه قطعه می‌کنیم و روی پیاز و سیر می‌ریزیم و تا زمانی که گوشت تغییر رنگ دهد تفت می‌دهیم. فلفل و زردچوبه را اضافه می‌کنیم و کمی به همراه گوشت تفت می‌دهیم. ۳ لیوان آب جوش روی آن می‌ریزیم و در قابلمه را می‌بندیم وصبر می‌کنیم تا به جوش بیاید. سپس حرارت را کم کرده و اجازه می‌دهیم تا گوشت پخته شود.

گوجه‌ها را پس از شستن، خرد می‌کنیم و به همراه لیمو عمانی و پیازداغی که کنار گذاشته بودیم در ساعت آخر پخت گوشت، به آن اضافه می‌کنیم.

رب گوجه را در کمی روغن تفت می‌دهیم و با مقدار مورد نیاز نمک به خورشت اضافه می‌کنیم تا خورشت رنگ بهتری بگیرد.

در آخر جعفری خرد شده را اضافه کرده و اجازه می‌دهیم خورشت جا بیفتد و آماده سرو شود.

نکات:

می‌توان بدون خرد کردن گوجه، آن را برای خورشت استفاده کرد.
می‌توان بدون رب گوجه فرنگی این خورشت را سرو کرد. رب گوجه رنگ بهتر وزیباتری به خورشت می‌دهد.
برای تزیین می‌توان از جعفری و گوجه فرنگی مینیاتوری استفاده کرد.
خورشت گوجه فرنگی را می‌توان در وعده ناهار و شام سرو کرد.
این مقدار ماده اولیه برای ۳ نفر مناسب می‌باشد.

منبع: برترین ها

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دستور تهیه خورشت گوجه فرنگی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..