تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برگزاری دومین جشنواره ملی داستان نویسی «ماه مجلس»

حسین سعیدی مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی به‌نشر  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ،  گفت : این جشنواره را  موسسه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی و با همکاری به‌نشر  برگزار می کند و به داستان نویسی در ارتباط با زندگی و ویژگی‌های شخصیتی این بزرگ مرد عرصه سیاست و دیانت اختصاص دارد.

وی  افزود: شهید آیت الله مدرس برجسته‌ترین نماینده‌ای است که در آغازین سال‌های مشروطه، از دوره دوم تا پایان دوره ششم در مجلس شورای ملی حضور یافت، این مجاهد نستوه با اقدامات و عملکرد خود در مقابل استبداد و استعمار، نامی جاودان برجای گذاشت؛ به طوری که در میان شخصیت‌های معاصر هیچ کس را مانند او سراغ نداریم که آن همه مورد توجه و تکریم حضرت امام خمینی (ره) قرار گرفته و بر شناختن و شناساندنش تاکید شده باشد.


مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی به‌نشر  افزود: بدون تردید شخصیت آن فقیه توانا، سخنور چیره دست و سیاستمدار آگاه، فراتر از اوصاف نماینده مجلس بود. زیرا در کنار نمایندگی مجلس کار علمی هم انجام می‌داد، از این رو موسسه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی با همکاری به‌نشر در راستای معرفی این بزرگ پرچمدار سیاست و دیانت، کشف و پرورش استعداد‌های ادبی و ارتباط با نویسندگان و اهل قلم، دومین فراخوان ملی داستان نویسی را با موضوع «مدرس، ماه مجلس» برگزار کرده است.


سعیدی با اشاره به اینکه موضوع اصلی داستان‌های ارسالی جشنواره برگرفته از زندگی، ویژگی‌های شخصیتی و عملکرد شهید مدرس به عنوان الگو با توجه به نیاز‌های مخاطب و شرایط امروز جامعه می‌باشد، افزود: سیره عملی، سبک زندگی، ویژگی‌های شخصیتی (شهامت و شجاعت، ساده زیستی، آزادگی قناعت و...) ایام زندگی، تبعیدتحصیل، شهادت و زیارت‌گاه شهید مدرس از جمله این موضوعات است.


وی با اشاره به اینکه محدودیت سنی برای شرکت کنندگان وجود ندارد، شرایط پذیرش آثار را در قالب داستان کوتاه دانست و گفت: داستان‌های منتخب جشنواره، ویرایش شده و در قالب کتاب منتشر خواهد شد.


مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی به‌نشر   گفت : جوایز دومین جشنواره داستان نویسی ماه مجلس برای نفر اول ۶۰ میلیون ریال، نفر دوم ۴۰ میلیون ریال و نفر سوم ۳۰ میلیون ریال خواهد بود.


سعیدی افزود:  نویسندگان می‌توانند آثار خود را از طریق ایمیل و یا روی CD حداکثر تا روز ۳۰ بهمن ۹۷ به پست الکترونیکی دبیرخانه جشنواره به نشانی Aqr.modarres@gmail.com و یا به آدرس خراسان رضوی، شهرستان کاشمر، مجتمع فرهنگی شهید آیت الله مدرس (ره) ارسال نمایند.


وی خاطرنشان کرد: بازخوانی و انتخاب آثار ۱۵ اسفند ۹۷ انجام و نتایج از طریق سایت به نشانی www.shahidmodarres.com اعلام خواهد شد.

انتهای پیام//ا.آ




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برگزاری دومین جشنواره ملی داستان نویسی «ماه مجلس»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..