تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاهش ۴ درصدی ضایعات خون در قزوین

ساعت: 15:37 منتشر شده در مورخ: 1397/10/26 شناسه خبر: 1449629

مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: میزان ضایعات خون در استان از ۱۵درصد در سال ۹۴ به ۴ درصد در سال ۹۶ که بسیار پایین‌تر از میانگین کشوری است، کاهش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ نخستین روز از سمینار سه روزه "هموویژلانس و مدیریت خون بیمار" پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) با حضور علی‌اکبر پورفتح‌اله مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین، مدیرکل انتقال خون قزوین و 350 پزشک، پرستار و کارشناس بانک خون در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد. 


 محمد حسین برادران در این همایش با اشاره به اهمیت و اثرات مثبت برگزاری سمینار مدیریت خون استان اظهار کرد: امسال چهارمین سال برگزاری این سمینار است که تلاش شده حداکثر بهره‌مندی از اساتید برتر دانشگاه علوم پزشکی قزوین را داشته باشیم. 

وی افزود: وظیفه انتقال خون تامین خون و فرآورده‌های خونی سالم به تعداد کافی است.
مدیر کل انتقال خون قزوین تصریح کرد: در استان قزوین از سال 94 با برگزاری سمینارهای نظام مراقبت از خون و مدیریت خون بیمار در راستای ارتقای دانش طب انتقال خون قدم برداشتیم. 

وی عنوان کرد: در سال 93 به ازای هر هزار نفر 24 نفر اهدای خون صورت می‌گرفت که این آمار در سال 94 به 25 نفر رسید و در سال 95، 27.7 نفر و سال گذشته ۳۰ نفر اهداکننده خون در استان در ازای هر هزار نفر ثبت شد که میانگین آن در کشور ۲۷ نفر است. 

برادران بیان کرد: این آمار نشان‌دهنده گسترش فرهنگ اهدای خون در استان است همچنین با توجه به افزایش مراجعین در سال‌های اخیر، افزایش تعداد اهداکنندگان مستمر و میزان درصد خونگیری و همچنین رشد سهم مشارکت بانوان در اهدای خون را شاهد بودیم. 

وی تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد که سالانه ۵ تا ۱۰ درصد افزایش درخواست و میزان مصرف بیمارستانی داشتیم که در سال 96 با توجه به سیاست سازمان انتقال خون مبنی بر مدیریت مصرف بهینه خون و فرآورده‌های خونی نیاز به خون و مصرف آن ۱۰ درصد کاهش را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد که این روند کاهشی در سال 97 هم ادامه داشت. 

مدیر کل انتقال خون قزوین عنوان کرد: خوشبختانه در استان طی سال‌های اخیر با گسترش آموزش، فرهنگ استفاده بهینه از فرآورده‌های نوین رو به افزایش است.

وی در پایان تصریح کرد: همچنین میزان ضایعات خون در استان به کاهش بسیار خوبی رسیده است به طوریکه از ۱۵درصد در سال ۹۴ به ۴ درصد در سال ۹۶ که بسیار پایین‌تر از میانگین کشوری است، کاهش یافته است. 

گفتنی است؛ این سمینار با هدف مصرف بهینه خون و فرآورده‌های خونی در مراکز درمانی، رعایت اصول صحیح حمل‌ونقل و نگهداری انواع فرآورده‌های خونی، گزارش‌دهی دقیق عوارض ناشی از تزریق خون و فرآورده‌های آن، مدیریت خون بیمار و اهمیت آزمایشات مرتبط در بانک خون بیمارستان‌ در روزهای 26، 27 و 28 دی ماه در سالن شهید بابایی دانشکده علوم پزشکی قزوین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاهش ۴ درصدی ضایعات خون در قزوین»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..