تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توجه ویژه به تثبیت اشتغال و کنترل نرخ بیکاری در بودجه سال ۹۸/ پایداری در برابر تحریم‌ها از رویکردهای مهم بودجه سال آینده است

ساعت: 14:12 منتشر شده در مورخ: 1397/10/26 شناسه خبر: 1449665

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ‌زنجان شفافیت انضباطی در بودجه، توجه به مباحث زیست محیطی، مباحث فرهنگی و حمایت از معیشت عمومی ار از رویکردهای بودجه سال آینده عنوان کرد و گفت: پایداری در برابر تحریم‌ها از رویکردهای مهم بودجه سال 98 است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; شهرام طهماسبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در بودجه سال 98 تفکراتی شکل گرفته که ناشی از شرایط اقتصادی است که جامعه جهانی با آن مواجه است اظهار کرد: با خروج آمریکا از برجام ما ناچاریم اقتصادمان را با شرایط دیگری به پیش ببریم.

وی تصریح کرد: این برنامه‌ها ملاحظات و مسائلی دارد که تلاش شده در برنامه 98 دیده شود تا نمایندگان در مجلس شورای اسلامی نیز برنامه‌هایی که دولت پیش‌بینی کرده را به شکلی پیش ببرند تا ما بهترین خروجی‌ها و کمترین تغییرات را داشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ‌زنجان ابراز کرد: باید به نوعی بتوانیم برنامه‌هایی که تعیین شده و اهداف کلی و پیش‌بینی‌هایی که در لایحه بودجه سال آینده در نظر گرفته شده را تحقق بخشیم.

وی با اشاره به اینکه رویکرد‌های خاصی برای بودجه سال آینده در نظر گرفته شده است کرد: بحث پایداری در برابر تحریم‌ها، شفافیت انضباطی در بودجه، توجه به مباحث زیست محیطی، مباحث فرهنگی و حمایت از معیشت عمومی از جمله رویکرد‌هایی است که در بودجه سال آینده در نظر گرفته است.

طهماسبی با اشاره به اینکه حمایت از تولید و اشتغال نیز از دیگر برنامه‌هایی است که دولت به صورت ویژه در بودجه سال 98 مورد توجه خود قرار داده است افزود: افزایش حقوق کارمندان به ویژه در حوزه بازنشستگی از دیگر برنامه‌های دولت در بودجه سال آینده بوده و دولت 2 هزار میلیارد تومان بابت کسانی که حقوق آنها کمتر از 2 میلیون تومان در ماه است در نظر گرفته تا حقوق این افراد به مرز دو میلیون تومان افزایش یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ‌زنجان استمرار طرح توسعه توازن منطقه‌ای را از دیگر ویژگی‌های برنامه‌ای بودجه سال آینده عنوان کرد و گفت: این امر تعادل‌های بودجه‌ای را در حوزه‌های جغرافیایی کشور می‌تواند به ما بهتر نشان دهد.

طهماسبی حمایت از معیشت عمومی را از دیگر برنامه‌های دولت در بودجه سال آینده دانست و افزود: استمرار طرح مقابله با فقر مطلق نیز از دیگر رویکرد‌های بودجه سال آینده بوده که به آن توجه شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت نیز به همان شکلی که در گذشته بوده سال آینده نیز استمرار پیدا خواهد کرد گفت: همچنین پرداخت یارانه‌های نقدی نیز استمرار دارد و طرحی هم در خصوص حذف افرادی که درآمد بالایی دارند در نظر گرفته شده و مبلغی که از حذف یارانه برخی‌ها صرفه جویی می‌شود این مبلغ مجددا به چرخه پرداخت یارانه اشخاصی که جزو دهک‌های پایین جامعه هستند در نظر گرفته می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ‌زنجان با اشاره به بودجه ریزی مبتی بر عملکرد که در تبصره 20 قانون بودجه به آن اشاره شده است افزود: این موضوع از مسئله‌ای است که مورد تاکید بوده و به نوعی جهت‌گیری اساسی دولت است.

وی با اشاره به اینکه بودجه ریزی مبتی بر عملکرد در برخی از کشورها اجرایی شده است افزود: هیچ کشوری نیست بتواند در مدت یک تا دو سال به این موضوع برسد و خوشبختانه در کشور ما این موضوع سال گذشته شروع شد و حرکت‌های خوبی هم صورت گرفت و امسال نیز در این راستا اقدامات موثرتری انجام می‌شود.

طهماسبی بیان کرد: به نظر می‌رسد در مدت یک بازه زمانی معقولی ما بتوانیم این سیستم بودجه‌ریزی را پیاده سازی کنیم و به لحاظ گستردگی سیستم دولت اجرای این سیستم مشکلات خیلی زیادی دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ‌زنجان با اشاره به اینکه سیاست‌های بودجه‌ریزی سال آینده عنوان کرد: ثبات سازی اقتصاد کلان که نتیجه آن باید منجر به بهبود کسب و کار باشد، ثبیت اشتغال و کنترل نرخ بیکاری، عدالت اجتماعی، توازن سازی منطقه‌ای از جمله سیاست‌های برنامه ای بودجه‌ سال آینده است.

وی با اشاره به اینکه تامین اعتبار برای پروژه‌های صنعتی که پیشرفت بالای 60 درصد دارند در اولویت‌ برنامه‌های سال آینده قرار می‌گیرند افزود: در سطح کشور 2 هزار و 66 طرح چنین شرایطی دارند و برای این طرحها بتوانند به بهره‌برداری برسند و عملیات اجرایی آنها به اتمام برسد در حدود 130 هزار فرصت شغلی جدید را در حوزه صنعت در سراسر کشور می‌توانند ایجاد کنند.

طهماسبی با اشاره به اینکه درآمد‌های استان سال گذشته 835 میلیارد تومان بود با یک رشد 15.8 درصدی به 968 میلیارد تومان رسیده و به لحاظ میزان رشدی که در استان زنجان صورت گرفته استان زنجان در جایگاه سیزدهم کشور در بحث منابع درآمدی قرار دارد.

وی با اشاره به وضعیت استان زنجان در اعتباراتی استانی افزود: اعتباراتی استانی زنجان سال گذشته 59.7 میلیارد تومان بود که به 75 میلیارد تومان در سال 98 به لایحه اضافه شده که 1.62 درصد به این رقم اضافه شده که ما در سطح کشور در این حوزه در ردیف سی‌ام کشوری هستیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توجه ویژه به تثبیت اشتغال و کنترل نرخ بیکاری در بودجه سال ۹۸/ پایداری در برابر تحریم‌ها از رویکردهای مهم بودجه سال آینده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..