تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سفید شدن دندان‌ها با خمیردندان‌های زغالی واقعیت دارد؟ + راهکاری طبیعی برای سفیدکردن دندان‌ها

عزت‌الله خامسی دندانپزشک در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره کاربرد خمیردندان‌های زغالی در دندان پزشکی اظهار کرد: خمیر‌دندان‌ها یا پودر دندان‌های زغالی از گذشته در سفید کردن دندان‌ها کاربرد داشته‌اند، به طوری که در روم و مصر قدیم برای تمیز و سفید کردن دندان‌ها از آنها استفاده می‌کردند.

بیشتر بخوانید: فواید خمیردندان‌های ذغالی؛ از شایعه تا واقعیت

وی بیان کرد: در گذشته پیش از اینکه خمیر دندان در بین افراد رواج پیدا کند، اشخاص دندان‌هایشان را با انگشت و مخلوط پودر زغال و نمک مسواک می‌زدند، پس از آن، افراد دندان‌هایشان را به وسیله مسواک آغشته شده به پودر زغال و نمک تمیز می‌کردند.

سفید شدن دندان‌ها با خمیردندان‌های زغالی واقعیت دارد؟ / آیا خمیردندان‌های زغالی برای دندان‌هایتان شق‌القمر می‌کنند؟ / تعداد دفعات مجاز استفاده از خمیر‌دندان‌های زغالی

این دندانپزشک افزود: خمیردندان‌های زغالی در کسانی که مینای دندان نازک است، ایجاد ساییدگی و حساسیت می‌کند، بنابراین این افراد باید هفته‌ای تنها ۲ تا سه بار دندان‌هایشان را با خمیردندان‌های زغالی و مسواک نرم، مسواک بزنند.

آیا خمیردندان‌های زغالی رنگ‌هایی را که به درون دندان نفوذ پیدا کرده‌اند، تمیز می‌کنند؟

خامسی تاکید کرد: خمیردندان‌های زغالی نقشی موثر در از بین بردن رنگ‌های روی دندان‌ها دارند، ولی برخی اوقات بر اثر عوامل ژنتیکی، مصرف تتراسایکلین در دوران کودکی و بیماری‌های عفونی رنگ دندان تغییر پیدا می‌کند و در این مواقع خمیردندان‌های زغالی نمی‌توانند این تغییر رنگ را از بین ببرند.

بیشتر بخوانید: نگاهی به خمیردندان‌های ذغالی/ دندان‌هایتان را با این خمیردندان برق بیاندازید!

وی تصریح کرد: اثر پاک‌کنندگی زغال فعال شده (کربن اکتیو) معمولاً با نمک تقویت می‌شود، خمیر دندان‌های زغالی، تغییر رنگ ناشی از نوشیدن قهوه و چای، استعمال سیگار و مصرف شربت آهن را از بین می‌برند.

سفید شدن دندان‌ها با خمیردندان‌های زغالی واقعیت دارد؟ / آیا خمیردندان‌های زغالی برای دندان‌هایتان شق‌القمر می‌کنند؟ / تعداد دفعات مجاز استفاده از خمیر‌دندان‌های زغالی

این دندانپزشک گفت: مسواک زدن با مسواک‌های زبر، دندان‌ها را حساس می‌کند، بنابراین افراد برای تمیز کردن دندان‌هایشان باید از مسواک‌های نرم (soft) استفاده کنند، برای سفید کردن دندان‌ها می‌توان آب اکسیژنه معمولی (هیدروژن پراکسید) را هم به کار برد، برای این منظور باید یک قاشق غذاخوری آب اکسیژنه معمولی را در یک لیوان آب حل کرد سپس با این محلول دندان‌ها را شست.

بیشتر بخوانید: ذغال درمانی دندان ها/ خمیردندان‌های ذغالی مورد تایید نیست

خامسی یادآوری کرد: اگر رنگ دندان‌ها از درون خیلی کدر شده باشد، باید از بیلیچینگ (در مطب یا خانه) استفاده کرد، بهترین نوع زغال هم زغالی است که از پوست نارگیل به دست می‌آید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سفید شدن دندان‌ها با خمیردندان‌های زغالی واقعیت دارد؟ + راهکاری طبیعی برای سفیدکردن دندان‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..