تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مناطق آزاد ظرفیت‌های بسیار جدی در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق دارند

مناطق آزاد ظرفیت‌های بسیار جدی در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق دارندبه گزارش  حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی در نشست علمی- آموزشی «مناطق آزاد؛ الگوی توسعه صنایع فرهنگی و خلاق» که در محل دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد برگزار شد، با اشاره به همکاری مناطق آزاد با فعالیت‌های این ستاد، گفت: مناطق آزاد استعداد و ظرفیت‌های بسیار جدی در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق دارند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی ادامه داد: برای توسعه شرکت‌های خلاق و حمایت از صنایع فرهنگی و خلاق، تمهیداتی فراهم‌شده است که خدمات متنوع و متعددی در چهار حوزه تسهیل فضای کسب‌وکار، توسعه بازار، پشتیبانی مالی و جذب سرمایه و خدمات ویژه دستگاه‌های اجرایی به این شرکت‌ها و فعالان صنایع خلاق ارائه شود.

به گفته وی، بخشی از خدمات این ستاد در زمینه توسعه بازار، حمایت از استقرار شرکت‌های فناورانه و صنایع خلاق، حمایت از حضور در نمایشگاه‌های تخصصی داخلی و خارجی، ارائه بسته حمایتی برای صادرات خدمات و محصولات و حمایت از تهیه گزارش تحقیقات بازار است.

با حفظ چارچوب‌های فرهنگی  می‌توان به مقوله اقتصاد فرهنگ توجه ویژه‌ای داشت

سجادی نیری ادامه داد: از میان هشت اولویت فناوری در کشور، هفت اولویت مربوط به فناوری‌های سخت و یک اولویت مربوط به فناوری‌های نرم است.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد استعداد و ظرفیت‌های بسیار جدی در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق دارند، تاکید کرد: در ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی تلاش شده است به یک ادبیات مشترک در حوزه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز، صنایع فرهنگی و خلاق و شرکت‌های دانش‌بنیان دست یابیم.

به گفته دبیر کارگروه برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق معاونت علمی، با حفظ چارچوب‌های فرهنگی کشور می‌توان به مقوله اقتصاد فرهنگ توجه ویژه‌ای داشت و گسترش انیمه‌ها و سریال‌های ژاپنی و کره‌ای در دنیا یکی از نمودهای اصلی توسعه صنایع فرهنگی و خلاق در آن کشور است.

وی یادآوری کرد: طبق برنامه «توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق» در معاونت علمی، زیرمجموعه‌های صنایع خلاق مشمول حمایت‌های مندرج از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مناطق آزاد ظرفیت‌های بسیار جدی در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق دارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..