تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سونی a6400 معرفی شد؛ سنسور ۲۴ مگاپیکسلی و سریع‌ترین سیستم فوکوس خودکار

جدید‌ترین عضو خانواده‌ی دوربین‌های آلفا سونی، عملکردی بالا را در کنار قیمت مقرو‌به‌صرفه در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

بالاخره پس از شایعات فراوان، جدیدترین عضو سری a6000 میان‌رده‌ی دوربین‌های بدون‌‌آینه‌ی سونی معرفی شد. در حالی‌که بسیاری از معرفی دوربینی با سنسور APS-C و قابلیت‌های رده‌بالا و حرفه‌ای با نام a7000 و برای رقابت با بزرگان این بخش (سنسور‌های کراپ) خبر می‌دادند، سونی از محصولی مشابه با دیگر اعضای میان‌رده‌ی خود و البته قیمتی اقتصادی‌تر رونمایی کرد. 

دوربین‌های سری a6000 سونی با وجود توانایی‌های بسیار خوب در بخش فیلمبرداری و عکاسی، به دلیل قیمت بالا، فرم‌فکتور کامپکت و نبود امکانات اعمال تنظیمات دستی گسترده، چندان مورد توجه کاربران حرفه‌ای قرار نمی‌گیرند. حال سونی برای افزایش بیشتر نظر خریداران، محصول جدید خود را با قیمتی کمتر نسبت به نسل‌های پیشین آن به بازار عرضه خواهد کرد.

سونی الفا 6400 / Sony a6400

سونی در دوربین عکاسی a6400 از سنسور ۲۴.۲ مگاپیکسلی Exmor CMOS با ابعاد APS-C استفاده کرده است که توانایی بسیار خوبی در ثبت تصاویر با جزئیات و شفافیت بالا دارد. پردازنده‌ی BIONZ X نسل پیشین سونی نیز وظیفه‌ی پردازش سیگنال‌های دریافت‌شده توسط سنسور را برعهده خواهد داشت. سنسور مذکور در بازه‌ی ایزو ۱۰۰ تا ۳۲۰۰۰ توانایی ثبت تصاویر و کلیپ‌های ویدیویی را دارد و البته امکان افزایش ایزو تا ۱۰۲٬۴۰۰ نیز در دسترس است. 

سونی الفا 6400 / Sony a6400

پردازنده‌ی سریع به‌کاررفته در a6400، به آن امکان ثبت تصاویر پیاپی با نرخ ۱۱ فریم بر ثانیه و فوکوس خودکار می‌دهد. حافظه‌ی بافر دوربین نیز امکان ثبت ۱۱۶ عکس JPEG یا ۴۶ عکس خام RAW را در این حالت می‌دهد.

دوربین‌های سونی همواره به سیستم‌های فوکوس خودکار پیشرفته‌ای مجهز بوده‌اند که a6400 نیز از این قاعده مستثنی نیست. ۴۲۵ نقطه‌ی تشخیص فاز و کنتراست با پوشش بیش از ۸۴ درصد سنسور، خبر از سیستم فوکوس خودکار توانمندی در این دوربین می‌دهد. به ادعای سونی، عضو جدید خانواده‌ی آلفا این شرکت تنها در ۰.۰۲ ثانیه بر سوژه فوکوس خواهد کرد تا بدین ترتیب سیستم فوکوس خودکار خود را به‌عنوان سریع‌ترین نمونه‌ی موجود در دنیای دوربین‌های عکاسی معرفی کند. این دوربین هم‌چنین برای اولین بار به فناوری‌های فوکوس روی چشم و تعقیب سوژه به صورت آنی (Real-Time) مجهز شده است. این فناوری از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای تشخیص بهتر سوژه و تعقیب آن کمک می‌گیرد.

سونی الفا 6400 / Sony a6400

سونی در خصوص فناوری فوکوس خودکار پیشرفته‌ی a6400 گفت:

در تمام حالت‌های فوکوس خودکار، دوربین به‌صورت خودکار چشم سوژه را تشخیص می‌دهد و در ادامه پس از فشردن نیمه‌ی کلید شاتر توسط کاربر، حالت Eye AF را فعال کرده و سوژه را در فوکوس قرار می‌دهد. هنگام قرار گرفتن دوربین در حالت AF-C یا AF-A، کاربر می‌تواند انتخاب خودکار چشم، چشم چپ یا راست سوژه را برای تعقیب انتخاب کند. 

سونی هم‌چنین در حال توسعه‌ی فناوری تشخیص چشم خود برای شناسایی چشم حیوانات است تا کاربران ژانر عکاسی حیات‌وحش نیز از قابلیت‌های فوکوس خودکار توانمند سونی نهایت بهره را ببرند. این قابلیت در تابستان سال ۲۰۱۹ از طریق به‌روزرسانی فریم‌ور در اختیار عکاسان قرار خواهد گرفت. سونی در خصوص این قابلیت اعلام کرد:

فناوری Real-time Tracking، نسل جدیدی از الگوریتم فوکوس خودکار سونی است که توانایی تعقیب انواع مختلفی از سوژه‌های متحرک را دارد. امکان تعقیب هر سوژه‌ای پس از فشردن نیمه‌ی کلید شاتر، به عکاس آزادی عمل بیشتری در انتخاب و تمرکز بر قاب خود خواهد داد. الگوریتم هوش مصنوعی نیز برای درک و تعقیب موثرتر چشم و صورت سوژه‌ها اکنون در دسترس است.

سونی الفا 6400 / Sony a6400

سونی a6400 در بخش پشتی خود از نمایشگر ۳ اینچی با رزولوشن ۹۲۱.۶ هزار نقطه بهره می‌برد که امکان چرخش ۱۸۰ درجه‌ای حول محور افقی خود را دارد تا کاربران قادر به ثبت تصاویر سلفی یا ضبط ویدیو‌های وی‌لاگ با این دوربین باشند. منظره‌یاب الکترونیکی OLED با رزولوشن ۲.۳۶ میلیون نقطه نیز در دسترس است.

در بخش فیلمبرداری نیز دوربین جدید سونی قابلیت‌های متعددی را به همراه دارد؛ ضبط کلیپ‌های 4K با استفاده از تمام سنسور با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه در کنار کلیپ‌های Full HD با نرخ حداکثر ۱۲۰ فریم بر ثانیه و بیت‌ریت ۱۰۰ مگابیت‌بر‌ثانیه بخشی از توانایی‌های a6400 است. استفاده از تمام مساحت سنسور به معنای دریافت ۲.۴ برابر داده‌ی بیشتر از حد نیاز برای کلیپ‌های 4K است که سونی از تمام آن‌ها برای بهبود کیفیت نهایی این محتوا بهره خواهد برد.

سونی الفا 6400 / Sony a6400

قابلیت‌های بیشتر اعم از لاگ‌های تصویربرداری S-Log2 ،S-Log3 و HLG، ضبط تایم‌لپس، ابزارهای کمکی مانند خطوط راه‌راه، نمایش گاما و سطح دریافت صدا، دیگر امکانات موجود در سونی a6400 برای فیلمبرداران حرفه‌ای است.

از قابلیت‌های a6400 می‌توان به فلش جهنده، وای‌فای، NFC، هشت کلید با قابلیت سفارشی‌سازی، رابط کاربری جدید، بدنه‌ای منیزیمی و عمر شاتر ۲۰۰٬۰۰۰ سیکل، اشاره کرد. سونی دوربین a6400 را از ماه آینده و با قیمت ۹۰۰ دلار برای بدنه، ۱۰۰۰ دلار برای باندل با لنز ۵۰-۱۶ میلی‌متری f/3.5-5.6 یا ۱۳۰۰ دلار به‌همراه لنز ۱۳۵-۱۸ میلی‌متری f/3.5-5.6 به بازار عرضه خواهد کرد.

سونی الفا 6400 / Sony a6400

سونی الفا 6400 / Sony a6400

سونی الفا 6400 / Sony a6400

نمونه تصاویر ثبت‌شده با آلفا 6400 سونی

نمونه عکس دوربین سونی a6400

نمونه عکس دوربین سونی a6400 نمونه عکس دوربین سونی a6400 نمونه عکس دوربین سونی a6400 نمونه عکس دوربین سونی a6400



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سونی a6400 معرفی شد؛ سنسور ۲۴ مگاپیکسلی و سریع‌ترین سیستم فوکوس خودکار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..