تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




الزام برای اینکه مالکین سرخابی‌ها هوادار یا پیشکسوت باشگاه باشند، وجود ندارد

به گزارش شمانیوز:پوری حسینی در گفتگو با رادیو اقتصاد گفت: همه برنامه ریزی دولت و وزارت ورزش و سازمان خصوصی سازی این است که تا پایان امسال مزایده استقلال و پرسپولیس برگزار شود.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: اگر نمایندگان مجلس نظرشان این است که واگذاری این دو باشگاه در سال ۹۷ انجام نشود و واگذاری سرخابی‌ها در سال ۹۸ با روشی باشد که آن‌ها می‌گویند، این کار نیاز به بررسی بیشتری خواهد داشت.

وی در خصوص واگذاری سرخابی‌ها از طریق فرابورس گفت: ورود این دو باشگاه به فرابورس شرایطی دارد که بر این اساس تا زمانی که سرخابی‌ها در اختیار دولت هستند، این شرایط را ندارد. ضمن این که برای کشف قیمت، استقلال و پرسپولیس باید وارد بورس شوند که این موضوع یک تناقض آشکار بوده و این موضع اصلا نشدنی است. یعنی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس تا زمانی که در اختیار دولت هستند به جهت این که مشکلات ساختاری که دارند، این کار شدنی نیست.

پوری حسینی با اشاره به این که با این فرض که نمایندگان مجلس به این موضوع دقت نکرده اند و منظورشان این بوده که در استقلال و پرسپولیس باید در بورس عرضه شود، گفت: واگذاری ۵۱ درصد سهام هر یک از این باشگاه‌ها به صورت بلوکی و واگذاری بقیه سهام آن‌ها به صورت خرد، باز هم باید در بورس انجام شوند و باید این باشگاه‌ها نماد فعالی در بورس داشته باشند، که این موضوع هم نشان میدهد واگذاری این دو باشگاه در فرابورس شدنی نیست.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی اذعان داشت: در هر حال مصوبه مجلس در خصوص واگذاری استقلال و پرسپولیس نیاز به بحث و بررسی زیادی دارد؛ چرا که ما تجربه ناموفقی از سال ۹۴ داریم که در آن زمان سازمان خصوصی سازی به تکلیف هیات واگذاری در مزایده اول و دوم سرخابی‌ها اعلام کرد که هر کس در مزایده اول و دوم موفق به خرید ۱۰۰ درصد باشگاه استقلال و پرسپولیس شود موظف است که ۲۰ درصد را به هواداران واگذار کند.

وی گفت: با وجود این جالب است که در دو مزایده‌ای که برگزار شد هیچ کس مراجعه نکرد و حتی یک پیشنهاد هم برای استقلال و پرسپولیس دریافت نکردیم و وقتی این شرط را برداشتیم و این اجبار را از خریدار حذف کردیم، در نوبت سوم و چهارم سرخابی‌ها خریدار پیدا کردند.

پوری حسینی افزود: اگر نمایندگان مجلس به این نکات توجه دارند، این تکلیف که باید بخشی از سهام سرخابی‌ها به عموم واگذار شود باید دقت بیشتری به آن داشته باشند.

وی گفت: ما مجری قانون هستیم و هر دستوری بدهند همان را اجرا می‌کنیم، اما به عنوان مشاور نمایندگان مجلس و کسی که تجربه این کار را دارد، به نمایندگان مجلس عرضه می‌کنم که‌ای کاش این قفل و بند‌ها را در لابه لای سطوح قانون ننویسند؛ چرا که اگر استقلال و پرسپولیس وارد فرابورس نشوند و احتمال کشف قیمت این دو باشگاه به شکلی که می‌گویند نباشد و اگر برای خرید ۵۱ درصد سهام پرسپولیس و استقلال هم کسی نیاید و خریداران مایل به خرید بالای ۶۷ درصد و یا ۱۰۰ درصد سهام این باشگاه‌ها باشند، اگر بخش خصوصی از واگذاری استقلال و پرسپولیس استقبال نکرد، مسولیت این موضوع بر عهده سازمان خصوصی سازی نوشته نشود.

پوری حسینی افزود: پیشنهاد نمایندگان مجلس در خصوص واگذاری سرخابی‌ها در فرابورس و همچنین واگذاری بلوک ۵۱ درصدی سهام، نیاز به بررسی دقیق تری دارد و‌ای کاش این نوع نوشته‌ها در قانون مجلس نیاید؛ چرا که نحوه واگذاری سرخابی‌ها را هیات واگذاری بررسی می‌کند و هفته‌ها است که توسط سازمان خصوصی سازی از صاحب نظران در این زمینه نظر خواهی می‌کنیم و اگر چنین عبارتی در قانون بیاید، احتمال دارد با عدم استقبال بخش خصوصی روبرو شود و بر این اساس شاید مسئولیت عدم موفقیت در واگذاری استقلال و پرسپولیس را نباید از مسئول اجرایی بازخواست کرد.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی همچنین در خصوص حضور پیشکسوتان در واگذاری این دو باشگاه گفت: در این زمینه باید دو بحث را از یکدیگر جدا کنیم، یکی بحث مالکیت سهام باشگاه و دیگری مدیریت باشگاه است.

وی افزود: در دنیا این طور نیست که مالکان باشگاه‌ها الزاما خود ورزشکار یا پیشکسوت یا مربی و یا سرمربی باشند و الزامی در این زمینه وجود ندارد.

پوری حسینی اضافه کرد: البته متداول این است که مالکین باشگاه، خود تشویق می‌کنند که هواداران بخشی از سهام باشگاه‌ها را داشته باشند و از این کار استقبال می‌کنند. بر این اساس این که قفل بزنیم و بگوییم که هر کسی بیاید مالک باشگاه بشود، باید الزاما هوادار باشد یا بازیکن سابق این دو باشگاه و یا پیشکسوت، یقیقا چنین مزایده‌ای از الان محکوم به شکست است. ضمن این که هیچ متری برای هوادار بود یا نبودن کسی نداریم که سهام استقلال و پرسپولیس را به آن‌ها واگذار کنیم. مثلا اگر کسی بگوید هوادار استقلال یا پرسپولیس است، نمی‌توانی به این موضوع استناد کنیم و شناسنامه‌ای برای این کار تولید نشده است.

وی گفت: نکته دوم این که مگر سازمان خصوصی سازی و مجریان امر و اعضای هیات واگذاری اظهاری کرده اند که قرار است سهام این دو باشگاه به پیشکسوتان واگذار نشود که آن‌ها موضع می‌گیرند و می‌گویند این چه خصوصی سازی است؟ همچنین الزام و اجباری برای این که مالکین باشگاه باید هوادار یا پیشکسوت باشگاه باشند، وجود ندارد و این موضوع مخالف این گفته نیست که اگر کسی باشگاه را خرید، الزاما باید هوادار و پیشکستون نباشد و چنین چیزی را کسی تا به حال ادعا نکرده است.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: به شدت از مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، اتاق تعاون و اتاق بازرگانی خواهش کردیم در فرصت پیش رو، هواردان را تشویق کنند تا متمرکز شوند. زیرا هواداران گروه گروه هستند و مهم این است که اگر قصد شرکت در مزایده این دو باشگاه را دارند، الفبای آن رقابت می‌باشد و شرکت برای عموم آزاد است؛ بنابراین اگر هواداران می‌خواهند در مزایده استقلال و پرسپولیس شرکت کنند، از الان به فکر ایجادتشکل باشند و روز مزایده نگویند که فرصت نکردیم این کار را انجام دهیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «الزام برای اینکه مالکین سرخابی‌ها هوادار یا پیشکسوت باشگاه باشند، وجود ندارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..