تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وجود ۱۰۰ قلاده پلنگ در خراسان رضوی

وجود 100 قلاده پلنگ در خراسان رضویبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ،   تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: ۴۰ درصد پلنگ‌های شناسایی شده استان در منطقه حفاظت شده تندوره درگز زیست می‌کنند.

وی افزود: تندوره  تنها زیستگاه پلنگ در ایران است که چنین جمعیت قابل توجهی از این نوع گربه سان را در خود جای داده و به همین دلیل از آن به عنوان 'بهشت پلنگ ایرانی' یاد می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: با توجه به شب زی بودن پلنگ مشاهده و مستندسازی حضور این گونه سخت است. به همین دلیل با نصب دوربین‌های تله‌ای در مناطق تحت حفاظت و جا به جایی دوره‌ای این دوربین‌ها تلاش برای شناسایی پلنگ‌های جدید در سطح خراسان رضوی صورت می‌گیرد.

همتی افزود: پلنگ گونه‌ای ارزشمند است که در صورت حمایت نشدن و حفاظت لازم، به سرنوشت گونه‌های منقرض شده دچار می‌شود.

وی گفت: پلنگ ایرانی، اردک سرسفید، بالابان و کرکس مصری جزو چهار گونه در حال انقراض در خراسان رضوی است.

انتهای پیام//م. م


حمایت از گونه‌های حیات وحش در حال انقراض در خراسان رضوی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وجود ۱۰۰ قلاده پلنگ در خراسان رضوی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..