تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرح پایلوت توزیع شیرخشک با نسخه پزشک/ راه اندازی کلینیک چاقی و تغذیه با شیر مادر در بیمارستان مفید

دبیر علمی کنگره انجمن علمی تغذیه کودکان ایران مطرح کرد؛

طرح پایلوت توزیع شیرخشک با نسخه پزشک در کشور/ راه اندازی کلینیک چاقی و تغذیه با شیر مادر در بیمارستان مفیدبه گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، بهشته اُلنگ پسادکترای تغذیه کودکان و دبیر علمی سمینار ترویج تغذیه با شیر مادر و دبیر علمی کنگره انجمن علمی تغذیه کودکان ایران در نشست خبری چهاردهمین کنگره انجمن علمی تغذیه کودکان ایران و سمینار تغذیه با شیر مادر که صبح امروز در بیمارستان کودکان مفید برگزار شد، اظهار کرد: ایران اکو پروژه‌ای است که به مطالعه اضافه وزن و چاقی در کودکان ۶ تا ۱۸ ساله می‌پردازد، این پروژه در بین دانش‌آموزان مدارس کشور انجام می‌شود ولی ما در نظر داریم کودکان زیر 5 سال را هم به این بررسی اضافه کنیم.

وی بیان کرد: متأسفانه امروزه اضافه‌وزن و چاقی در کشور به شکل گسترده شیوع پیدا کرده است، خانواده‌ها و والدین هم در برخی اوقات دچار ناآگاهی هستند به طوری که نمی‌دانند کدام غذا ناسالم است.

دبیر علمی سمینار ترویج تغذیه با شیر مادر افزود: ما امروزه شاهد تبلیغات انواع غذاهای ناسالم در رسانه‌ها هستیم که این تبلیغات پیامدهای منفی به دنبال دارد، شیرکاکائوها و آبمیوه‌های صنعتی حاوی مواد قندی بسیار بالایی هستند بنابراین پیشنهاد می‌شود که کودکان از مصرف این خوراکی‌ها خودداری کنند.

اُلنگ با اشاره به احداث کلینیک تخصص چاقی در بیمارستان کودکان مفید، تأکید کرد: امسال ۵ جراحی چاقی کودکان در این کلینیک انجام شده است، بخش مددکاری بیمارستان کودکان مفید به خانواده‌های نیازمند در تأمین هزینه‌های درمان جراحی چاقی کمک می‌کند.

تأسیس کلینیک اختصاصی تغذیه با شیر مادر در بیمارستان کودکان مفید

وی تصریح کرد: چهاردمین کنگره انجمن تغذیه کودکان ایران، سوم تا پنجم بهمن ماه ۹۷ و سمینار دو روزه تغذیه با شیر مادر سوم تا چهارم بهمن ماه ۹۷ برگزار می‌شود که گروه‌های هدف سمینار تغذیه با شیر مادر، پزشکان، پرستاران و ماما‌ها هستند، گروه‌های هدف کنگره انجمن علمی تغذیه کودکان ایران را پزشکان و کارشناسان تغذیه تشکیل می‌دهند.

دبیر علمی سمینار ترویج تغذیه با شیر مادر یادآوری کرد: در بیمارستان کودکان مفید به غیر از کلینیک اختصاصی چاقی، کلینیک تغذیه با شیر مادر هم راه اندازی شده است که ما در این کلینیک مادران شیرده را از سراسر کشور پذیرا هستیم و به شکل عملی شیردهی را به آن‌ها آموزش می‌دهیم، خوشبختانه اکنون طرح پایلوت توزیع شیرخشک با نسخه پزشک در کشور اجرا می‌شود و هدف از اجرای این طرح انظارت دقیق بر توزیع و جلوگیری از قاچاق است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرح پایلوت توزیع شیرخشک با نسخه پزشک/ راه اندازی کلینیک چاقی و تغذیه با شیر مادر در بیمارستان مفید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..