تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بداهه‌نوازی و گروه‌نوازی با آوازِ داوود فیاضی در سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر

به گزارش حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی‌ سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر، بهاره فیاضی سرپرست گروه «نوبهار» در توضیح بخش دوم اجرای گروه نوبهار گفت: گروه «نوبهار» با دو اجرای بداهه نوازی و گروه نوازی در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر حضور خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برنامه ای که برای امسال تدارک دیده ایم در دو بخش است،گفت: بخش اول اجرا تکنوازی تار و سه تار است که به همراه تنبک نوازی گوهرناز در مدت زمان ۴۰ دقیقه اجرا می‌شود و بخش دوم گروه نوازی است که ۴ نفر آن را اجرا می‌کنند. خوانندگی این بخش به عهده پدرم داوود فیاضی خواهد بود. تنبک این بخش را مجید علیزاده می‌نوازد و نوازندگی نی نیز بر عهده حسین قاسم زاده است.در هر دو بخش بهاره فیاضی نوازنده تار خواهد بود.

نوازنده آلبوم روشنا با تاکید بر اینکه آثار در ژانر موسیقی سنتی و در آواز اصفهان و دستگاه شور اجرا می‌شود، افزود:در پایان بخش دوم یک تصنیف قدیمی با نام «گو به ساقی» اثر استاد غلامرضا مین باشیان اجرا می‌شود.

بداهه‌نوازی و گروه‌نوازی با آوازِ داوود فیاضی

سرپرست گروه نوبهار در پاسخ به این سوال که در هر بخش چند قطعه اجرا می شود، گفت: بخش اول کاملا بداهه خواهد بود و قرار است قطعاتی از خودم اجرا کنم به همین دلیل نمی‌توان گفت که چند قطعه در آن اجرا می‌شود. بخش دوم اجرا هم یک کار طولانی است که قطعات ضربی در آن اجرا می‌شود و قابل تفکیک نیست و بخش دوم نیز یک کار پیوسته به حساب می‌آید.

بهاره فیاضی درباره تم اصلی جشنواره که موضوع آن توجه ویژه به آهنگسازان ایرانی است،گفت:یکی از موضوعات مهمی‌که خوشبختانه جشنواره امسال به آن اهمیت داده توجه به آهنگسازان ایرانی است. ضمن اینکه انتظار می‌رود جشنواره یک  حمایت ویژه هم از آهنگسازان جوان داشته باشد.

وی ادامه داد: در این سال‌ها بیشتر کار‌های تکراری اجرا شده و بسیاری از نوازنده‌ها به اجرای آثار قدیمی پرداخته اند. در صورتی که اگر به نسل جوان اهمیت داده شود، می‌توان امیدوار بود که شرکت کننده‌ها با کار‌های جدید شرکت کنند.

فیاضی تاکید کرد: این موضوع می‌تواند در ادامه تم اصلی جشنواره امسال باشد که به خوبی در برنامه گنجانده شده است.

 انتهای پیام/

 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بداهه‌نوازی و گروه‌نوازی با آوازِ داوود فیاضی در سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..