تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جالب‌ترین جریمه‌های مجرمین به جای حبس در ایران!

این در حالی بود که مجرم که رضایت شاکیان را از قبل جلب کرده بود، باید به خاطر جنبه عمومی جرمی که مرتکب شده بود، سه ماه به زندان می‌افتاد، اما وقتی با قاضی سلیمان عفیف روبرو شد و در جریان حکمی که او برایش صادر کرد قرار گرفت، حسابی شوکه شد. او به جای حبس محکوم به انجام ۲۷۰ ساعت خط کشی خیابان‌های بندرعباس شده بود و هیچ راه فراری از زیر بار این حکم نداشت.

به نظر قاضی پرونده، متهم که مسافرکشی متاهل و پدر پنج فرزند بود، با رفتن به زندان یا پرداخت جزای نقدی نه تنها متنبه نمی‌شد بلکه زندگی خانواده اش را با مشکل روبرو می‌کرد، اما او حالا باید روزی چهار ساعت خیابان‌ها را خط کشی می‌کرد و در مجموع حکم ۲۷۰ ساعت خط کشی خیابان‌ها را از سر می‌گذراند، اما چرا روزی چهار ساعت خط کشی؟

به گفته قاضی این پرونده از آنجا که متهم متاهل بود و باید مخارج زندگی اش را تامین می‌کرد، پس از چهار ساعت می‌توانست به کار روزمره اش بپردازد و امرار معاش کند تا این طوری خانواده اش نیز متضرر نشوند. قاضی سلیمان عفیف در این باره می‌گوید: «اگر پدر این خانواده را محکوم به زندان و جزای نقدی می‌کردم، سرپرست خانواده از فرزندانش دور و زمینه برای ایجاد آسیب‌های اجتماعی دیگر فراهم می‌شد.»

این در حالی بود که قاضی پرونده تا به حال رانندگان خاطی و مجرم بسیاری را به چنین مجازاتی محکوم کرده است، اما او دلیل این که چرا در میان همه مجازات‌های جایگزین حبس، خط کشی خیابان‌ها را برای آن‌ها در نظر می‌گیرد، می‌گوید: «تصادفات رانندگی معمولا با تخریب علائم و تجهیزات راهنمایی و رانندگی به سازمان حمل و نقل و ترافیک خسارت وارد می‌کند، به همین خاطر معرفی مجرمان رانندگی برای جبران خسارت به این سازمان هم با استقبال مسئولان آن سازمان همراه است و هم آن‌ها نظارت دقیقی بر اجرای مجازات راننده متخلف دارند. ضمن این که مجرمی که در حال خط کشی معابر است به طور حتم با موقعیت‌های خطرناکی مواجه می‌شود که رانندگانی مثل خودش به وجود می‌آورند و در نتیجه این اتفاق جنبه بازدارندگی دارد و موجب اصلاح فرد و پی بردن به اشتباهش نیز می‌شود.»

قاضی سلیمان عفیف اعتقاد بسیاری به مجازات‌های جایگزین حبس دارد و می‌گوید هدف او از این کار، اصلاح مجرم و کاهش جرائم است نه رفع تکلیف.

۲. کاشت و مراقبت دو ساله از درخت‌ها

۲۸ آبان ۱۳۹۵ بود که متهمی با حکم سبز قاضی پرونده اش به کاشت و مراقبت از درختان محکوم و در پی آن شوکه شد. این حکم توسط یک قاضی در سوسنگرد خوزستان اعمال شد و متهم پرونده‌ای که در بهار سال گذشته اقدام به قطع ۳۴ اصله درخت در حاشیه جاده سوسنگرد – اهواز کرده بود، توسط ماموران شناسایی و دستگیر شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جالب‌ترین جریمه‌های مجرمین به جای حبس در ایران!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..