تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کانون ملی آموزش بهره برداران، نیاز جنوب تهران

مسئول مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی استان عنوان کرد:

بخش زیادی از تولیدات گلخانه ای مخصوصا گل و گیاهان زینتی درشهرستان های پاکدشت، ورامین و پیشوا واقع شده است و تاسیس کانون ملی آموزش بهره برداران در حوزه تولیدات گلخانه ای در این منطقه ضروری است.

مسئول مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران در مصاحبه با خبرگزاری صدا وسیما با بیان این مطلب گفت: در این راستا می توانیم نظام های نوین تولید گلخانه ای و سامانه های جدید تولید گلخانه ای با استفاده از امکاناتی که وجود دارد، راه اندازی کنیم.

عباس صلاحی اردکانی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی که داریم بحث مصرف کمترآب، بهره وری نیروی کار، بهره وری فضای تولید گلخانه ای و فن آوری های جدید تولیدات گلخانه ای در جنوب تهران باید به شدت پیگیری شود و در این راستا برنامه های جامعی را در نظر گرفته ایم.

وی به واردات بذر برخی گیاهان مثل سبزی و سیفی هم اشاره کرد و گفت: در حوزه تحقیقات هم تولید بذرهای هیبرید این گیاهان در دستور کار محققان این مرکز قرار گرفته تا دیگر نیازی به واردات بذر نداشته باشیم.

اردکانی به همکاری با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی در زمینه کشت بافت و تولید نشاء اولیه برخی گیاهان نیز اشاره کرد وافزود: با توجه به اینکه تولیدکنندگان برخی از گل و گیاهان زینتی در مرحله اول باید نشاء وارد بکنند و از طرفی عاری از ویروس بودن اینها هم برای ما بسیار مهم است، برنامه ما این است که کشت بافت را با همکاری دانشگاه ها در اینجا راه اندازی کنیم.

وی گفت: مقدمات کار فراهم شده و اگر اساتید و دانشجویان و خصوصا دانشجویان تحصیلات تکمیلی بخواهند موضوع پایان نامه های خود را در این زمینه انتخاب کنند، مطابق با تفاهم نامه ای که با وزارت علوم امضا کرده ایم، این عزیزان می توانند به ما مراجعه کنند و ما چه از نظر کمک مالی و چه از نظر در اختیار گذاشتن فضا و امکانات برای توسعه کشت بافت با آنها همکاری می کنیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کانون ملی آموزش بهره برداران، نیاز جنوب تهران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..