تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دولت نمی‌تواند به تنهایی با تمام مفاسد مبارزه کند/ روحانیون و مبلغین هم مسئولیت دارند

دولت نمی‌تواند به تنهایی با تمام مفاسد مبارزه کند/ روحانیون و مبلغین هم مسئولیت دارندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حضرت آیت الله سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول در مسجد اعظم قم به روایتی از امام صادق علیه السلام اشاره کردند و گفتند: حضرت در این حدیث فرمودند: «مَنْ‏ تَعَلَّمَ‏ بَاباً مِنَ‏ الْعِلْمِ‏ لِیُعَلِّمَهُ النَّاسَ ابْتِغَاءَ وَجْهِ اللَّهِ أَعْطَاهُ اللَّهُ أَجْرَ سَبْعِینَ نَبِیّا/ کسی که یک باب علمی و یا یک سر فصل را با نیت خالص یاد می‌گیرد که به دیگران آموزش دهد، خدای سبحان پاداش هفتاد پیامبر را به او می‌دهد».

ایشان با بیان این مطلب که این روایت جنبه تربیتی دارد، اظهار داشتند: شما عزیزان باید درس بخوانید تا نه تنها خود را نجات دهید، بلکه مردم را نیز هدایت کنید؛ تفاوت عالم و عابد در این است که عالم به غیر از خود، دیگران را هم نجات می‌دهد؛ اما عابد فقط خود را نجات داده است.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: امروز برخی از تخلفات در کشور زیاد شده است؛ منبر‌های تعلیمی و سازنده کم است؛ منبر‌هایی که شراب خور را پای منبر توبه می‌داد و بی نماز را نمازخوان می‌کرد، کم شده است؛ باید عقائد مردم را تحریک کرد تا فساد پایین بیاید.

این استاد برجسته حوزه خاطرنشان ساختند: دولت نمی‌تواند با تمام فساد مبارزه کند؛ روحانیت و مبلغین هم مسئولیت دارند و باید تلاش کنند که با این کار هم بار دولت سبک شده و هم جامعه بیشتر در مسیر اصلی خود قرار می‌گیرد.

حضرت آیت الله سبحانی تصریح کردند: در ماه رمضانی در مشهد یا تهران سوار تاکسی شدم؛ شخصی سخنرانی می‌کرد و راننده به بنده می‌گفت: اگر این آقا نبود من تا حالا آب را خورده بودم؛ اما پای منبر این آقا نشستم و روزه را دارم.

ایشان در پایان بیان داشتند: اگر منبر می‌رویم، باید ببینیم چقدر در مخاطب اثر گذاشته و در او تحول ایجاد کرده ایم.

انتهای پیام/ز

روحانیون هم مسئول هستند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دولت نمی‌تواند به تنهایی با تمام مفاسد مبارزه کند/ روحانیون و مبلغین هم مسئولیت دارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..