تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جشن تولد شاه با هزینه‌های هنگفت از جیب مردم +فیلم

تامین هزینه‌های جشن تولد شاه از جیب مردم +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ولخرجی‌های خاندان پهلوی در زمانی که مردم در فقر به سر می‌بردند، یکی از عوامل تنفر مردم از سلطنت خودکامه این رژیم بود. در شرایطی که کشور هنوز مسیر طولانی را برای رضایت مردم در پیش داشت، هر سال بیش از ۳۰ مهمان خارجی عالی رتبه اعم از پادشاه، رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، ملکه و ... با همراهان زیادی از جمله همسر و فرزندان ، معاون، ندیم، خدمتگزار، جامه‌دار، دکتر مخصوص، گارد محافظ و ... وارد ایران می‌شدند و به گشت‌وگذار و سیاحت و تفریح و شکار می‌پرداختند.

جدا از اینکه این روال دیپلماتیک آن بود اما خود شاه و خاندان او هم علاقه‌مند به بریز و بپاش بوددند. اسناد موجود گواه بر این ادعاست که سالانه هزینه‌های هنگفتی برای میهمانان دربار اختصاص داده می‌شد.

در ادامه ویدئویی از جشن تولد شاه در چهارم آبان ماه سال ۱۳۴۵ را مشاهده می‌کنید که مبالغ کثیری از جیب ملت برای آن هزینه شد. این جشن علاوه بر هزینه مادی که بر مردم تحمیل می‌کرد، هزینه معنوی نیز داشت. مردم از اقشار مختلف در این جشن مجبور شدند در مقابل او را ه بروند و تبریک خود را اعلام کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جشن تولد شاه با هزینه‌های هنگفت از جیب مردم +فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..