تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرح تحول سلامت نتوانست نیاز پزشکان را برطرف کند/ اصلاح تعرفه عامل قطع ارتباط مالی بین پزشک و بیمار

یزدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

طرح تحول سلامت نتوانست نیاز پزشکان را برطرف کند/ اصلاح تعرفه عامل قطع ارتباط مالی بین پزشک و بیمارحمیدرضا یزدی عضو انجمن ارتوپدی ایران و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: جراحی زانو و مفصل در ایران یکی از جراحی‌های شایع در میان افراد محسوب می‌شود زیرا عارضه آرتروز زانو بیشتر از سایر مشکلات در بین مردم و به خصوص جوانان شیوع پیدا کرده است.

وی ادامه داد: امروزه اقدامات خوبی  به منظور پیشگیری از بروز بیماری‌های مفاصل زانو انجام شده است و ایران همگام با کشورهای پیشرفته از روش‌های درمانی مناسبی برای درمان عارضه زانو استفاده بهره می‌برد؛ دانش متخصصان ما کمتر از پزشکان خارجی مطرح نیست.

مراجعه بیماران کشورهای همسایه به ایران برای درمان

عضو انجمن ارتوپدی ایران بیان کرد: رشته جراحی زانو به حدی در ایران پیشرفت کرده است که بیماران از کشورهای همجوار برای درمان مشکلات زانو و جراحی مفاصل خود به ایران سفر می‌کنند که این مسئله برای اقتصاد کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و ارز آوری خوبی را به همراه دارد.

یزدی تاکید کرد: طرح تحول نظام سلامت کمک بسیار بزرگی به بیماران در زمینه کاهش هزینه‌های درمانی‌کرده است اما نتوانسته به اندازه کافی نیازهای پزشکان را برطرف کند.

وی افزود: تجهیزات درمان مفاصل زانو گران قیمت است و پزشکان این رشته در هنگام جراحی رنج زیادی را تحمل می‌کنند که متاسفانه از لحاظ میزان دریافتی با مشکلاتی روبرو هستند؛ سیاستهای اتخاذ شده باید به گونه‌ای اصلاح شود تا پزشکان از نظر مالی دغدغه‌ای نداشته باشند.

تاخیر یک ساله در پرداخت مطالبات پزشکان ارتوپد  در شهرستان‌ها

وی ادامه داد: متاسفانه مطالبات پزشکان ارتوپد به خصوص در شهرستان‌ها با تاخیر چندین ماهه تا یکساله مواجه است و همین مسئله با توجه به تورم و هزینه‌های زندگی مشکلاتی را به وجود آورده است.

یزدی گفت: اصلاح تعرفه پزشکان باعث قطع هرگونه رابطه مالی با بیماران می‌شود و انگیزه متخصصان جوان را افزایش می‌دهد.

عضو انجمن ارتوپدی ایران بیان کرد: در راستای کاهش آسیب‌های زانو باید برنامه‌های آموزشی برای مردم، مربیان و به خصوص جوانان برگزار کرد زیرا این کار باعث کاهش تصادفات و آسیب‌های ناشی از آن می‌شود؛ همچنین باید شیوه زندگی و شغل افراد اصلاح شود تا شیوع این آسیب‌هادر بین مردم جامعه کاهش یابد.

یزدی گفت: برای کاهش تصادفات و آسیب‌های ناشی از آن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی باید اصلاح شود تا تعداد مجروح‌ها در کشور کاهش یابد زیرا جراحت برخی افراد  تا آخر عمر دامنگیرشان است.

عضو انجمن ارتوپدی ایران یادآوری کرد: از نظر تجهیزات و امکانات درمانی کشور ما مشکل چندانی ندارد و تنها مسئله موجود گران بودن برخی از تجهیزات است که همه مردم توانایی خرید این تجهیزات را ندارند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرح تحول سلامت نتوانست نیاز پزشکان را برطرف کند/ اصلاح تعرفه عامل قطع ارتباط مالی بین پزشک و بیمار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..