تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روش‌های درمانی برای از بین بردن جوشگاه‌ها/ با چاله و چوله‌های پوست‌تان خداحافظی کنید

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، داشتن پوستی زیبا و یکدست یکی از مواردی است که سبب افزایش اعتماد به نفس در افراد به ویژه بانوان می‌شود، امروزه روش‌های درمانی فراوانی برای درمان و مقابله با بروز مشکل‌های پوستی از جمله آکنه صورت، چین و چروک و افتادگی و ایجاد جوشگاه‌ها وجود دارد.

بروز آکنه صورت در برخی افراد شایع است و در دوران بلوغ یا پس از آن مشاهده می‌شود، نوع و شدت آکنه در افراد متفاوت است و در برخی خفیف و در دسته ای دیگر بسیار شدید است.


کارشناسان به نوجوانان و جوانان دچار آکنه صورت که سابقه خانوادگی این عارضه پوستی را دارند توصیه می‌کنند برای جلوگیری از آسیب دیدن پوست صورت خود حتماً به متخصص مراجعه کنند تا علت بروز آکنه شناسایی و راهکار‌های پیشگیری و درمان انتخاب شود.

اگر در طول سال‌های گذشته دچار مشکل آکنه صورت شده اید و حال می‌خواهید اثر‌های ناشی از جوشگاه‌ها را از صورت خود پاک کنید می‌توانید از روش‌های مختلف درمانی استفاده کنید که بستگی به نوع پوست شما و تصمیم متخصص دارد.

البته روش‌های درمانی برای از بین بردن جوشگاه‌ها کاملاً صد درصد نیست و تا حدی می‌تواند ضایعه ایجاد شده برسطح پوست را از بین ببرد.

آکنه‌های پوستی انواع مختلفی دارند، برخی از آن‌ها لکه‌های قرمز و صافی هستند که بر سطح پوست ایجاد می‌شود و پس از چند هفته خود به خود پاک می‌شوند بدون آنکه اثری برجای بگذارند، گروه دیگر سبب دگرگونی در رنگدانه‌های پوستی می‌شوند و لکه‌های قرمز یا قهوه‌ای ایجاد می‌کنند که نیازمند طی زمان طولانی و یا استفاده از روش‌های درمانی برای برطرف شدن ناهمگونی رنگ است.

در نهایت آکنه‌های بسیار شدید هستند که افزون بر دگرگون کردن رنگدانه‌های پوستی سبب ایجاد فرورفتگی در سطح پوست در محل آکنه می‌شوند که به آن جوشگاه گفته می‌شود، با وجود آنکه سلول‌های بدن به طور دائم در حال سلول سازی و نوسازی بافت خود هستند، اما ترمیم جوشگاه‌ها به درمان‌های پزشکی که بیشتر آن‌ها تهاجمی هستند نیاز دارند.

از جمله مشهورترین درمان‌های از بین بردن جوشگاه می‌توان استفاده از درم ابرژن (Dermabrasion) را نام برد، در این روش با تراشیدن سطحی پوست، کلاژن پوستی تحریک و به نوسازی بافت آسیب دیده پرداخته می‌شود، این روش غیرتهاجمی و کم خطر است و افراد پس از آن تنها دچار میزان اندکی قرمزی برسطح پوست خود می‌شوند که به تدریج رفع می‌شود.


پلینگ با مواد شیمیایی نیز یکی دیگر از روش‌های پاکسازی پوست و از بین بردن جای جوشگاه‌ها و لکه‌های پوستی است.

این شیوه درمانی حتماً باید به وسیله متخصص انجام شود و درآن ماده‌ای شیمیایی برسطح پوست قرار می گیرد که سبب از بین رفتن بافت مرده پوست و اجبار پوست به ساخت لایه جدید برای ترمیم خود می‌شود که به این ترتیب جوشگاه‌ها کم عمق می‌شوند.


استفاده از کرم‌های لایه بردار موضعی نیز یکی دیگر از روش‌های درمان جوش و جوشگاه‌های پوستی است که حاوی اسید رتینوئیک با درصد کم هستند که سبب جوان سازی و پوسته ریزی پوست می‌شود. هرچند که به دست آمدن نتیجه با استفاده ازاین روش به بازه زمانی نسبتاً طولانی نیاز دارد.


درمان جوشگاه با لیزر، یکی از محبوب‌ترین روش‌های درمان آکنه صورت و جوشگاه هاست که در سال‌های اخیر پیشنهاد اول بسیاری از پزشکان در سراسر جهان بوده است.

در این روش پزشک نوع عارضه پوستی را شناسایی ولیزر مناسب برای از بین بردن بافت آسیب دیده پوست را مشخص می‌کند، درمان با لیزر بسته به شدت عارضه می‌تواند چندین جلسه به طول بینجامد و البته درمان صد درصد برای رفع آسیب پوستی نیست.


بسته به نوع درمان و لیزر به کار رفته امکان دارد فرد در روز‌های پس از درمان دچار التهاب، قرمزی و سوزش در محل درمان باشد که به تدریج و با مصرف منظم دارو‌ها و مراجعه به پزشک برای مشاهده پیشرفت درمان برطرف خواهد شد.

استفاده از پرکننده‌ها نیز یکی دیگر از روش هاست که با استفاده از اسید هیالورونیک یا چربی انجام می‌شود و به ویژه برای جوشگاه‌هایی که زخم‌هایی عمیق بر سطح پوست ایجاد کرده اند می‌تواند به کار رود.


پرکننده‌های پوستی به تدریج جذب بدن بیمار می‌شوند و به همین دلیل در این روش درمانی در بازه‌های زمانی چند ماهه نیازبه تزریق دوباره پرکننده خواهد بود.

استفاده از روش پانچ هم یکی دیگر از روش‌های تهاجمی با رویکردی مشابه جراحی برای حذف جوشگاه هاست، در این روش پوست اطراف ناحیه جوشگاه بخیه می‌شود تا سطح آن پوشانده شود و به تدریج با ساخت سلول‌های پوستی جدید حالت کشیدگی اطراف محل بخیه از بین می‌رود.


در نهایت پیوند پوست هم یکی دیگر از روش‌های درمانی است که در آن پزشک قطعه‌ای از پوست سالم بدن بیمار را به ناحیه آسیب دیده در اثر جوشگاه پیوند می‌زند، معمولاً پوست ناحیه پشت گوش برای پیوند مورد استفاده قرار می‌گیرد.
دستکاری نکردن پوست صورت در زمان بروز آکنه، انجام درمان‌های موضعی به موقع و منظم همگی در جلوگیری از ایجاد جوشگاه‌های جدید در صورت اثرگذار است.

منبع: everydayhealth

انتهای پیام/

جدیدترین درمان‌ها برای مبارزه با جوشگاه‌ها



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روش‌های درمانی برای از بین بردن جوشگاه‌ها/ با چاله و چوله‌های پوست‌تان خداحافظی کنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..