تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فیلم هایی که در واقعیت باعث مرگ انسان های معمولی شدند! + عکس

 برای افرادی که همیشه فیلم های ترسناک و هیجان انگیز می بینند دانستن اینکه افرادی ممکن است با تماشای یک فیلم به کام مرگ بروند بسیار عجیب است. اما این موضوع واقعیت دارد

فیلم هایی که بیننده هایشان را کشتند!

چند بار تا بحال برایتان پیش آمده بعد از تماشای یک فیلم هیجان انگیز بگویید: این فیلم تا سر حد مرگ من را ترساند!!

برای افراد فیلم باز- خصوصا آنهایی که مقدار خاصی از هیجان و ترس را لازمه هر فیلمی می دانند- این جمله شما عالی ترین تعریف از فیلم محبوبشان به شمار می آید- حتی اگر خودشان موقع تماشای فیلم چنین حسی نداشته باشند.

اما شما خیلی خوش شانس بودید که توانستید سالن سینما را ترک کنید یا بدون هیچ اتفاقی فیلم را تا آخر تمام کنید. چون افرادی بودند که این فیلم های هیجان انگیز تبدیل به آخرین فیلم زندگی شان شد.  چنین اتفاقی به ندرت روی می دهد، اما حقیقت دارد.

گاهی اوقات خریدن بلیط سینما و نشستن برای تماشای یک فیلم اخرین کاری بوده که فردی در لحظات آخر زندگی اش انجام داده است. با دانستن این حقیقت حال نگاهی بیندازید به فیلم هایی که در واقعیت باعث مرگ بیننده هایشان شدند.

 

بیشتر بدانید : فیلم هایی که به طرز وحشتناکی باعث مرگ انسان ها در واقعیت شدند!!

حمله قلبی- آرواره ها (1975)
استیون اسپیلبرگ تابستان سال 1975 با تریلر ترسناک آرواره ها توانست گیشه را فتح کند. فیلمی با بازیگری روی اسچیندر، ریچارد دریفوز، رابرت شاو، و یک کوسه بزرگ سفید به نام بروس.
تا سال 1977 که جورج لوکاس دوست اسپیلبرگ مجموعه فیلم های جنگ ستاگران را به سینماها بیاورد، فیلم آرواره ها با فروشی بالغ بر 470 میلیون دلار در سراسر جهان (با بودجه 7 میلیون دلاری) عنوان پرفروش ترین فیلم تمام دوران را از آن خود کرد.

آرواره ها در آن سال با صحنه هایی که قلب را به تپش ما انداخت، استفاده از خون و کوسه های که سالیان سال باعث وحشت مردمی که به دریا می رفتند می شدند- به اندازه کافی خوش شانس بود وتوانست ثروت عظیمی نصیب کارگردان آن کند.

یک مرد 45 ساله به نام Elmer C. Sommerfield  در 9 سپتامبر سال 1975 چند وقت بعد از اکران فیلم همراه همسرش مریلین در شهر شیکاگو برای تماشای فیلم رفت.
45 دقیقه بعد از شروع فیلم این مرد در اثر سکته قلبی بیهوش شد. همسرش به مسئولین سالن سینما خبر داد  و برای او آمبولانس خبر کردند. در همین حین دو دکتر که بین تماشاچیان حضور داشتند به مدت ده دقیقه  تا رسیدن آمبولانس عملیات احیا را شروع کردند.

اما این اقدامات کافی نبود و Sommerfield در راه بیمارستان درگذشت.
مسئول سالن سینما بعد از این حادثه گفت: در طول 27 سال کاری ام در سالن سینما تابحال چنین چیزی را ندیده بودم.

فیلم ترسناک,فیلم واقعی,مرگ,فیلم وحشت,فیلم هیجان انگیز,حمله قلبی,فیلم آرواره ها 
فیلم آرواره ها- Jaws

مرگ در اثر خنده- A Fish Called Wanda

دفعه بعدی که کسی که به شما گفت فیلم کمدی کلاسیک A Fish Called Wanda را نگاه کن که از خنده می میری؛ مطمئن باشید قصد کشتن شما را دارد!
بله شاید باور نکنید تماشای فیلم خنده دار نیز بتواند کسی را بکشد. همیشه همه برای تغییر روحیه شان فیلم کمدی می بینند.

اما برای دانشمند دانمارکی برعکس عمل کرد. این دانشمند وقتیکه در سال 1989 در حال تماشای این فیلم کمدی بود به خاطر خنده بیش از حد گرفتار حمله قلبی شد و در نتیجه این حمله درگذشت. آیا این فیلم ارزش مردن داشت؟!

 فیلم ترسناک,فیلم واقعی,مرگ,فیلم وحشت,فیلم هیجان انگیز,حمله قلبی,
A Fish Called Wanda

 حمله قلبی- Raju Gari Gadi (2015)

Raju Gari Gadi یک فیلم کمدی ترسناک محصول کشور هند است که داستان هفت نفر مشابقه دهنده برنامه تلویزیونی را روایت می کند که در تلاش هستند شبانگاهان  از یک خانه تسخیر شده نجات پیدا کنند.

اما گویا صحنه های این فیلم برای یک مرد 55 ساله در پاکستان زیادی ترسناک بود، چونکه هنگام تماشای این فیلم در اثر سکته قلبی در گذشت.
گفته شد این مرد با هویت Amaranatham  دوبار در طول پخش فیلم از سالن بیرون امده و قدم زده است. وقتیکه بعد از رفتن تماشاچیان کارگران سالن در حال تمیز کردن بودند جسد Amaranatham را مرده روی صندلی اش پیدا می کنند.

این اتفاق قدرت تاثیرگذاری یک فیلم را نشان می دهد و برای سازنده های فیلم ناراحت کننده بود: اما بعد از تحقیقات از خانواده مرد مشخص شد که این فرد در گذشته سابقه مشکلات قلبی داشته  است.

به عبارت دیگر اگر از شرایط سلامتی خوبی برخوردارید از تماشای Raju Gari Gadi نترسید!

فیلم ترسناک,فیلم واقعی,مرگ,فیلم وحشت,فیلم هیجان انگیز,حمله قلبی, 
فیلم هندی Raju Gari Gadi (2015)

پارگی شاهرگ- The Creeping Unknown (1955)
یکی از قدیمی ترین و شاید تراژیک ترین مرگ ها هنگام تماشای فیلم مربوط می شود به نمایش بریتانیایی Quatermass Xperiment، که داستان یک فضانورد را روایت می کند که به زمین بازگشته است ولی مبتلا به انگلی شده است که تهدیدی برای کره زمین به حساب می آید.
این فیلم سال 1956 در آمریکا و با نام The Creeping Unknown  خزنده ناشناس منتشر شد. و در دسته فیلم های ترسناک قرار گرفت.

با توجه به یک گزارش در مجله «Variety»، یک پسربچه ۹ ساله در ایالت « ایلینوی» مشغول دیدن فیلم بود که دچار پارگی شریان شده و جان خود را از دست داد

فیلم ترسناک,فیلم واقعی,مرگ,فیلم وحشت,فیلم هیجان انگیز,حمله قلبی, 
The Creeping Unknown  خزنده ناشناس

فیلم عجیب‌الخلقه‌ها- 1932

فیلم «عجیب‌الخلقه‌ها» به کارگردانی «تاد براونینگ»، امروزه به طور گسترده‌ای به عنوان یک کار کلاسیک شناخته می شود ولی در آغاز اکران خود، با مشکلات زیادی مواجه شد. برونینگ، که وقت زیادی را به عنوان یک جوان در سیرک سپری می‌کرد، با الهام گرفتن از تجارب زندگی واقعی‌اش و اقتباس از داستان کوتاه «تاد رابینز»، و استخدام چندین بازیگر «سایدشو» (نمایش‌های کوچک)، داستان «هری ارلز» را که فردی بسیار قدکوتاه در سیرک بود، به نمایش درآورد. ثروت ارلز باعث شد یک هنرمند بندباز زیبارو به نام «الگا باکلانوا» تصمیم بگیرد با او ازدواج کند تا بتواند او را کشته و ثروتش را به ارث ببرد.

داستان «عجیب‌الخلقه‌ها» به اندازه کافی برای دوران خودش بحث برانگیز بود، اما برونینگ با استفاده از بازیگرانی که شامل یک دوقلوی به هم چسبیده واقعی، یک مرد که فقط دارای نیم‌تنه بالایی بود ، یک زن بی دست و یک زن ریش دار می‌شد، موجب خشم بیشتر تعداد زیادی از منتقدان و مخاطبان گشت. بعضی از مردم، این فیلم را بدلیل وجود چنین بازیگرانی، متهم و بعضی‌ها مجرم خواندند؛ و استودیو هم که از براونینگ بعد از موفقیت عظیمش در فیلم «دراکولا» بهره برده بود، در آخر مجبور شد تا فیلم را با تغییرات زیادی به منظور ساکت کردن مردم به نمایش بگذارد.

با توجه به کتاب «Horror Movie Freak»، مشکل فیلم «عجیب‌الخلقه‌ها» قبل از اکران آن در سینما پیش آمد. یک زن که برای پیش‌نمایش فیلم حضور یافته بود، از دست استودیو شکایت کرد و گفت که این فیلم باعث شده تا وی دچار سقط جنین بشود. پس اینبار قربانی فیلم، یک جنین به حساب می‌آید. به نظرتان این داستان واقعیت دارد یا یک شایعه است؟ شاید شایعه باشد، اما این نشان می‌دهد که چگونه مرز میان سینما و واقعیت از زمان آغاز کار محو و نامشخص بوده و تشخیص راست یا دروغ بودن داستان‌ها سخت و مشکل است.

فیلم ترسناک,فیلم واقعی,مرگ,فیلم وحشت,فیلم هیجان انگیز,حمله قلبی,
فیلم عجیب‌الخلقه‌ها

موارد دیگر
در سال 2009 پلیس  مرگ تراژیک دایمن اسکات گزارش داد که حین تماشای دی وی دی در گاراژ خانه اش درگذشته است.  گفته شده این مرد 36 ساله صاحب چهار فرزند معمولا داخل ماشینش فیلم می دید. اما در ژان زمان در گاراژ خانه و پشت درهای بسته فیلم می دید. این کار او باعث مسمومیت خانواده اش با گاز مونوکسید کربن شد؛ که خوشبختانه نجات پیدا کردند.

بیشتر بدانید : 10 شخصیت فیلم‌های‌ سینمای هالیوود که وجود واقعی داشتند!!

بیشتر بدانید : فیلم هایی که نمی دانستید بر اساس واقعیت ساخته شده اند + عکس

بیشتر بدانید : فیلم ترسناک هایی که بر اساس واقعیت ساخته شدند/ از کانجیورینگ تا احضار

بیشتر بدانید : 12 نقش خطرناکی که نزدیک بود جان تام کروز را بگیرد!


تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فیلم هایی که در واقعیت باعث مرگ انسان های معمولی شدند! + عکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..