تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نمایشگاه CES 2019 | سونی از دو تلویزیون جدید با کیفیت 4K و 8K رونمایی کرد

فناوریبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت سونی در سال ۲۰۱۰ بود که از سری Master خود رونمایی کرد و اولین محصول این سری در آن سال معرفی شد. از همان موقع مدل‌های مختلف این سری از مهم‌ترین محصولات سونی به شمار می‌رفتند و محبوبیت زیادی در بازار داشتند.

این شرکت به محصولات سری مستر خود لقب "عظیم" را داده و حالا در نمایشگاه CES از مدل‌های جدید سری مستر رونمایی کرد که دارای مشخصات فنی بسیار خوبی هستند. این دو مدل شامل LCD Z9G با کیفیت 8K و OLED A9G با کیفیت 4K است، البته لقب عظیم بیشتر برای مدل Z9G به کار می‌آید، زیرا در اندازه‌های ۸۵ و ۹۸ اینچی عرضه می‌شود در صورتی که اولد A9G در اندازه‌های ۵۵، ۶۵ و ۷۷ اینچ معرفی شده است.

فناوری

هر دو مدل از پردازنده تصویر X1 Ultimate بهره می‌‎برند که در مدل‌های قبلی این سری نیز استفاده شده بود. شرکت سونی اعلام کرده:" از یک الگوریم منحصر به فرد در تولید کیفیت ۸K استفاده شده که به صورت هوشمندانه تمامی اجزاء تصویر را شناسایی و آنالیز می‌کند که در نهایت تصاویری با جزئیات بالا و کنتراست عالی و طبیعی را می‌سازد. "

مدل Z9G اولین تلویزیون خانگی 8K سونی است که این شرکت برای بدست آوردن بهترین تصویرو با فناوری‌های نوین موفق به خلق ۳۳ میلیون پیکسل در صفحه نمایش آن شده است. همچینین این شرکت توضیح داده که تلویزیون 4K نیز به سیستم پایگاه داده مورد استفاده در تلویزیون‌های 8K مجهز شده تا تصاویر خروجی آن با جزئیات بالاتر و نزدیک به 8K باشد.

فناوری

مدل Z9G از آن جایی که به فناوری LCD مجهز است، از نظر کیفیت صدا کمی ضعیف‌تر از A9G خواهد بود. در فناوری اولد صدا از پشت پنل تلویزیون پخش می‌شود تا این حس را القاء کند که صدا دقیق از خود تصویر به گوش می‌رسد. اما سونی در مدل LCD از چهار بلندگو در جلو تلویزیون استفاده کرده که دو بلندگو در پایین و دو بلندگو در بالای صفحه جای گرفته اند. در خروجی صوتی این مدل از افکت‌های مورد استفاده در فناوری اولد به کار گرفته شده تا به همراه کالیبره شدن صدا، کیفیت آن افزایش پیدا کند.

هر دو مدل از Android TV، حالت کالیبره Netflix، IMAX پیشرفته و Dolby / Atmos Vision پشتیبانی می‌کنند. یکی از ایراد گرفته شده از اولد‌های جدید سونی مربوط به کند بودن سیستم نرم افزاری اجرای برنامه‌ها بود که این شرکت اعلام کرد با استفاده از اندروید Oreo مشکلات نرم افزاری بهبود یافته و رفع شده است.

فناوری

بیشتر بخوانید: قیمت مناسب محصولات هوآوی و شیائومی، سامسونگ را مجبور به تولید سری M کرد

انتهای پیام/

سونی از دو تلویزیون جدید خود رونمایی کرد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نمایشگاه CES 2019 | سونی از دو تلویزیون جدید با کیفیت 4K و 8K رونمایی کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..