تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فخاری: چرا شهرداری برای تخلفات راهنمایی رانندگی باید عوارض بگیرد؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز در یکصدو پانزدهمین جلسه شورای شهر تهران، ادامه بررسی و تصویب برنامه 5 ساله سوم  شهر تهران برگزار شد.

در بررسی ماده 54 که وظایف شهرداری برای مدیریت عرضه و تقاضای سفر و ساماندهی حمل و نقل بار و مسافر را روشن کرده است،  پیشنهادی مطرح شد که به تصویب نرسید.

در بند پنج این ماده آمده است:«تدوین لوایح نظام قیمت‌گذاری استفاده از زیرساخت‌های شهری(شبکه معابر و پارکینگ) و وضع عوارض برای کاهش مخاطرات محیط زیستی، ایمنی و کاهش ظرفیت زیرساخت‌های حمل و نقل در جریان ترافیک شامل تردد خودروی دودزا، توقف غیرمجاز، سد معبر، پارک دوبله ، توقف در حریم تقاطع، توقف در پیاده‌رو به منظور مدیریت تقاضای سفر و رائه شورا جهت تصویب در سال اول برنامه.» حجت نظری پیشنهاد حذف این بند را داد و الهام فخاری هم به عنوان موافق این حذف را تایید کرد.

ایراد فخاری به قیمت‌گذاری در مورد شبکه معابر بود: « شبکه معابر بخشی از فضای عمومی شهر است و قیمت‌گذاری درباره آن خلاف منافع و حقوق عمومی شهروندان است».

مورد دیگری که فخاری به آن معترض شد، در نظر گرفتن عوارض برای سد معبر، پارک دوبله و توقف در حریم تقاطع و پیاده‌رو بود: «سد معبر ضوابط عوارض مشخص خودش را دارد. پارک دوبله و توقف غیر مجاز هم  شامل عوارض نمی‌شود. این دو جریمه مشخص و قانونی در نظام تخلفات و جرائم راهنمایی و رانندگی دارد.»

با وجود این توضیحات قانع کننده، با این پیشنهاد مخالفت شد؛ یازده نفر رای منفی دادند، پنج نفر موافق بودند و یک نفر هم رای نداد. بهاره آروین، علی اعطا، مرتضی الویری، شهربانو امانی، سید ابراهیم امینی، سید آرش حسینی میلانی، ناهید خداکرمی، محمد سالاری، زهرا صدراعظم نوری، زهرا نژادبهرام و محسن هاشمی رفسنجانی اعضایی بودند که با حذف این بند مخالفت کردند.

بعد از این مخالفت فخاری توضیحات بیشتری را درباره این بند در جمع خبرنگاران داد. لایحه قیمت‌گذاری زیرساخت‌های شهری، قیمت‌گذاری در شبکه معابر  را حکم می‌کند. شبکه معابر یعنی فضاهای رفت وآمدی  و همه خیابان‌های شهر. این لایحه دقیقا حکم برنامه‌ای می کند و شهرداری موظف است حکم را اجرا کند. حتی این بند مشخص نکرده است منظور از شبکه معابر  در مورد معابری است که درآینده با مدل اقتصادی و  با مشارکت بخش خصوصی ساخته می‌شود یا نه. این  شبکه عام است و حکم کلی است. برای توجیهش هم می‌گوید وضع عوارض برای کاهش مخاطرات محیط زیستی، ایمنی و .... این عوارض می‌تواند برای کاهش مخاطرات محیط زیستی، ایمنی و ... قابل قبول باشد اما برای توقف غیر مجاز  نمی‌شود عوارض گرفت. پارک دوبله و غیر مجاز جز تخلفات راهنمایی و رانندگی است و نمی‌تواند عوارض به آن تعلق بگیرد. سازو کار گرفتن این عوارض و مرجع تشخیص آن را هم مشخص نکرده است. وقتی می‌گویید عارضه یعنی این اجازه را می‌دهید که پارک کند و بابت این که فضای عمومی را اشغال می‌کند باید به من شهرداری پول بدهد. اگر تخلف می‌کند باید پلیس برخورد کند و انتقال خودرو اتفاق بیافتد. با این بند به تخلفات مشروعیت می‌دهیم.»

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فخاری: چرا شهرداری برای تخلفات راهنمایی رانندگی باید عوارض بگیرد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..