تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آموزش طرز تهیه خورش انار و بادمجان

خورش انار و بادمجان

آموزش پخت خورش انار و بادمجان خوشمزه

خورش انار و بادمجان و یا مسمای انار بادمجان غذایی خوشمزه و قدیمی است که برای شام شب یلدا آن را درست می کردند. خورش انار و بادمجان غذایی شمالی است و در این بخش آشپزی تاپ ناز روش تهیه آن را به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم برای خورش انار و بادمجان آب انار  پیمانه پیاز متوسط 1 عدد دانه انار 1 پیمانه گوشت مرغ 400 گرن بادمجان قلمی 3 عدد روغن 2 قاشق سوپ خوری خورش انار و بادمجان طرز تهیه خورش انار و بادمجان

پوست پیاز را بکنید و ریز خرد کنید.

در یک تابه کمی روغن بریزید و بر روی حرارت قرار دهید وقتی که روغن داغ شد پیاز را سرخ کنید و بعد از برشته آن را از روغن خارج کنید و کنار قرار دهید.

مرغ را در روغن داغ درون تابه قرار دهید و سرخ کنید بهتر است موقع سرخ کردن در تابه را بگذارید تا مرغ بهتر سرخ شود و در این هنگام می توانید مقداری نمک و فلفل را هم به مرغ اضافه کنید تا طعم پیدا کند.

بعد از سرخ شدن مرغ دانه های انار را هم به تابه اضافه کنید و بعد از کمی تفت دادن پیاز سرخ شده را هم اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید.

حالا نوبت به اضافه کردن نمک، ادویه، فلفل سیاه است و پس از کمی تفت دادن مواد درون تابه، می توانید آب انار را اضافه کنید و در ظرف قرار دهید تا با حرارت کم خیلی آرام پخته شود و جا بیفتد.

پوست بادمجان ها را بکنید، نمک بزنید و کنار بگذارید. پس از 20 دقیقه آنها را با دستمال خشک کنید و در تابه ای با کمی روغن سرخ کنید.

20 دقیقه مانده به آخر پخت، بادمجان های سرخ شده را به خورش اضافه کنید و بگذارید تا خورش جا بیفتد.

نکاتی برای پخت این غذا اگر آب انار در دسترس نبود می توانید 2 قاشق سوپ خوری رب انار غلیظ اضافه کنید. ادویه خورشی شامل زنجبیل، زیره سیاه، جوز هندی، فلفل قرمز، زردچوبه و فلفل سیاه است و اگر دانه های انار شما ترش بود می توانید کمی شکر به آن اضافه کنید. بیشتر : خورش کنگر خوشمزه، طرز تهیه خورش کنگر



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آموزش طرز تهیه خورش انار و بادمجان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..