تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عوارض مصرف غذاهای منجمد و یخ زده

منجمد

آیا می دانستید سیب زمینی سرخ شده منجمد مورد علاقه شما می تواند عوارض زیادی برای بدن تان داشته باشد؟ خوردن غذاهای منجمد می تواند به بیماری های قلبی، دیابت و حتی از بین بردن و آسیب رساندن به سلول های بدن منجر شود. خواندن این مقاله به شما کمک می کند خطرات بالقوه اینگونه مواد غذایی را بیشتر بدانید.

عوارض مصرف مواد غذایی منجمد

منجمد

1. دیابت

از نشاسته برای حفظ مواد غذایی تازه منجمد شده استفاده می شود و این نشاسته حتی طعم و بافتی را نیز به مواد غذایی اضافه می کند. با این حال نشاسته اساس یک پلیمر از گلوکز است. بدن شما قبل از هضم، این گلوکز را به قند تبدیل می کند در حالیکه مصرف گلوکز در هر اندازه ای خطرناک است و می تواند منجر به عوارض جانبی شود، رژیم غذایی حاوی مقادیر بیش از حد گلوکز می تواند خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد و همچنین باعث آسیب به بافت های بدن شود. اگر شما مستعد ابتلا به دیابت هستید و یا این بیماری به طور ارثی در خانواده شما وجود دارد، بهتر است از مصرف غذاهای منجمد تا حد امکان خودداری کنید.

2. بیماری قلبی

این یکی دیگر از خطرات سلامتی مربوط به مصرف غذاهای منجمد است. مواد غذایی منجمد غنی از چربی های ترانس است که خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد و همچنین موجب مسدود شدن عروق می شود. چربی ترانس باعث افزایش سطح کلسترول بد و همچنین کاهش سطح کلسترول خوب می شود که منجر به افزایش خطر بیماری های قلبی خواهد شد. نمک به طور معمول به عنوان نگهدارنده استفاده می شود. گاهی اوقات غذاهای یخ زده حاوی نمک بیشتر از حد معمول است که می تواند سطح کلسترول را افزایش دهد درحالیکه فشار خون شما نیز افزایش می یابد. تمام این عوامل مواد غذایی منجمد می توانند برای بدن بسیار خطرناک باشند.

3. فشار خون بالا

غذاهای منجمد حاوی انواع نگهدارنده هایی هستند که اثرات متنوع زیادی بر روی بدن شما دارند. غذاهای منجمد که حاوی مقادیر زیادی قند یا نمک است، فشار خون منفی را تحت تاثیر قرار می دهد و سبب افزایش فشار خون می شود که می تواند شرایط جدی تری برایتان به دنبال داشته باشد. مطالعات بسیاری نشان می دهد که نمک نقش مهمی در تعیین فشار خون دارد. نتیجه سایر مطالعات هم نشان می دهد که کاهش مصرف نمک با کاهش فشار خون مرتبط است.

4. سرطان

این یکی دیگر از خطرات بالقوه مواد غذایی منجمد است. مطالعات نشان می دهند که خوردن غذاهای یخ زده و به ویژه گوشت می تواند منجر به سرطان پانکراس شود. مطالعه ای مشخص کرد که مصرف هات داگ و سوسیس یخ زده بیش از 65 درصد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. نگهدارنده هایی مانند سیروپ ذرت که از گلوکز تشکیل شده اند هم به عنوان مواد سرطان زا شناخته می شوند. آکریل آمید، ماده دیگری است که در غذاهای یخ زده وجود دارد و آن هم می تواند سرطان زا باشد.

5. سایر خطرات

ما می دانیم که مواد غذایی منجمد با مواد شیمیایی خطرناک همراه هستند که کمک می کنند غذاها مدت بیشتری در ظاهر سالم به نظر برسند. نکته تکان دهنده این است که سازمان غذا و دارو هم این مواد افزودنی را آزمایش نکرده و تولیدکنندگان هم به راحتی از آنها استفاده می کنند. یکی از محبوب ترین مواد افزودنی، مونو سدیم گلوتامات است که می تواند باعث سوزش در اندام ها، حالت تهوع، سردرد، درد قفسه سینه، تشنگی، خستگی و سرگیجه شود. مصرف بیش از حد این افزودنی می تواند به مشکلات شدید تنفسی هم منجر شود.

این ها برخی از عوارض جانبی مصرف مواد غذایی یخ زده هستند. بنابراین خوردن ناگت، همبرگر و پیتزا و دیگر غذاهای یخ زده اگرچه می تواند بسیار خوشمزه باشد اما بالقوه خطرناک است. ممکن است این بسته بندی ها گزینه بسیار ساده و جذابی برای پخت و پز باشند اما تنبلی شما می تواند به وضعیت های شدید پزشکی که در بالا ذکر شد منجر شود. به یاد داشته باشید که در اغلب موارد سعی کنید رژیم غذایی خود را خوب و مناسب نگه دارید و از مواد غذایی تازه استفاده کنید.

منبع : stylecraze




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عوارض مصرف غذاهای منجمد و یخ زده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..