تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کالامحورهای بورس لیدر نماندند

بعد از ۲۵ روز معاملاتی شاخص کل بورس تهران در مسیر رشد توانست از مرز مقاومتی ۱۶۵ هزار واحد عبور کند و به میانه های این کانال برسد. به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، بورس تهران امروز صحنه تقابل عرضه و تقاضای قابل توجه سهامداران بود. بر همین اساس علاوه بر اینکه شاخص کل رشد ۷۵۰ واحدی را تجربه کرد، شاخص هم وزن نیز در همین مسیر ۲۱۳احد افزایش یابد.

مسیر معاملات سهامداران طی امروز نشان از نیم نگاه معامله گران به روند بازارهای جهانی دارد. همانطور که روز گذشته گفته شد بازار در دو روز ابتدایی هفته در انتظار خبرهای جدید در خصوص مسائل اقتصاد داخلی و بین الملل بود. با توجه به اینکه در اولین روز فعالیت بازارهای بین الملل، نفت جهانی با رشد یک درصدی همراه شد، اثر مستقیم این رشد در نمادهای پتروپالایشی به خوبی دیده شد.

علاوه بر این صبح امروز کمیسیون اصلاح و توسعه چین در بیانیه‌ای به صورت ضمنی از احتمال اجرای سیاستهای محرک اقتصادی در این کشور خبر داد. امری که بهبود تقاضا برای فلزات پایه منجر شد و قیمت این محصولات را به محدوده مثبت کشاند.

تمامی این موارد منجر شد که روز سه شنبه، روزی همراه با برکت زیاد برای بورس تهران باشد. ارزش معاملات روز دوشنبه نسبت به روز کاری قبل رشد ۱۳ درصدی را به همراه داشت و به رقم ۷۳۰ میلیارد تومان رسید. از آن سمت، حجم معاملات نیز ۲۱ درصد نسبت به روز قبل افزایش یافت و باعث معامله ۲ میلیون و ۵۰۶ میلیون سهم شد.

همانطور که گفته شد نگرش سهامداران به بازارهای جهانی باعث ثبات نسبی در بازار فلزی ها و رشد نمادهای پالایشی شد. به این ترتیب امروز معاملات سهام در نماد شرکت‌های پالایش نفت اصفهان با ۱۷۵ واحد، فولاد مبارکه با ۱۵۲ واحد و پالایش نفت بندر عباس با ۱۲۳ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را  بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند. در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های بانک ملت با ۸۳ واحد، پتروشیمی جم با ۵۳ واحد و معدنی و صنعتی چادر ملو با ۴۸ واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

شوق خرید میان حقیقی های بورس، این روز ها تمامی ندارد. همین موضوع باعث شد تا همچنان مدیریت تغییر مالکیت روزانه بازار در اختیار این گروه باقی بماند. خالص تغییر مالکیت روزانه نشان از جابه جایی سهام به ارزش ۴۹ میلیارد تومان دارد.

بیشترین خرید حقیقی ها امروز در صنعت دارویی و در نماد "دعبید" ثبت شد. داروی سازی دکتر عبیدی در حالی جایگاه بیشترین معامله را میان نمادهای بورسی به خود اختصاص داد مه در پایان صف تقاضای ۲۷هزار سهمی این شرکت باقی ماند. "دعبید" طی روزهای اخیر برنامه افزایش سرمایه ۱۵۰ دصدی خود را اجرایی کرده است و از آن روز مورد توجه سهامداران قرارا گرفته است.

اما حقوقی ها با توجه به اینکه درگروه ارتباطات فعالیت خوبی داشتند، اما حمایت خو را به نماد "ها وب" بسنده کردند و بیشترین صفوف تقاضا را در این نماد به ثبت رسیو

در ماین برتربن گروه های فعال بازار سهام، همچنان بانک و خودرو در رده های ابتدایی قرار گرفتند. با این وجود از لحاظ رشد قیمتی دو گروه محصولات چ. بی و کاعذی شاهد بیشارین رشد قیمتی در میان ۳۸ صنعت بوسی بودند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کالامحورهای بورس لیدر نماندند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..