تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نسخه طب سنتی برای درمان سکسکه/ عارضه‌ای که خواب و خوراکتان را مختل می‌کند

احسان شریفی پور متخصص مغز و اعصاب و استاد دانشگاه علوم پزشکی قم در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره سکسکه اظهار کرد: به اسپاسم ناگهانی ماهیچه دیافراگم سکسکه می‌گویند که باعث انقباض اعصاب از گردن تا سینه می‌شود؛ سکسکه عارضه‌ای جدی نیست و دلیل روشنی برای رخ دادن آن وجود ندارد و به ندرت باعث تداخل در خوردن و خوابیدن می‌شود.

دلایل اصلی ایجاد سکسکه

وی گفت: تند غذاخوردن، بلعیدن هوا، اضطراب، ناراحتی ناگهانی، شوک‌های عاطفی و موارد بیماری زا مثل سکته مغزی و رفلاکس معده از عوامل ایجاد سکسکه هستند، اگر فرد خیلی سریع غذا بخورد همراه غذا، هوا را می‌بلعد و دچار سکسکه می‌شود، سیگار کشیدن و آدامس جویدن هم نقشی موثر در بلعیدن هوا و ایجاد سکسکه دارد، همچنین تومور مغزی، مننژیت و آنسفالیت یا التهاب حاد بافت مغزی موجب سکسکه می‌شود.

بیشتر بخوانید۸ راه بسیار آسان برای خلاصی از سکسکه + اینفوگرافی

وی در ادامه افزود: اگر به عصب واگ یا گردنی آسیب برسد، سکسکه به مدت طولانی ادامه پیدا می‌کند. مشکلات کبدی مثل ورم، عفونت و جرم باعث سکسکه می‌شود، دود غلیظ، . استرس و عصبانیت هم در ایجاد سکسکه تاثیر دارد؛ همچنین کودکان سکسکه شایع است.

این متخصص مغز و اعصاب بیان کرد: از بین رفتن تمرکز فرد و اختلال در خوردن و آشامیدن از عوارض سکسکه است؛ اگر فرد بیش از دو روز سکسکه کند باید به دنبال مراقبت پزشکی یا بهره گرفتن از طب سنتی باشد.

بیشتر بخوانید: مهر تایید علم پزشکی بر راه‌های سنتی درمان سکسکه/ چرا سکسکه می‌کنیم؟

شریفی درباره‌ درمان سکسکه با سکسکه گفت: از جمله درمان‌های موثر طب سنتی می‌توان به مواردی مثل کندر، جوشانده پونه، دم کرده سوسنبر وخرمالو اشاره کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نسخه طب سنتی برای درمان سکسکه/ عارضه‌ای که خواب و خوراکتان را مختل می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..