تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روحانی: هر قولی داده ایم بدنبال عملی شدن آن رفته‌ایم

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری استان گلستان با بیان اینکه "افتخار می کنیم که مانند جنگ 8 ساله، در جنگ اقتصادی هم ناقض تعهدات کشور نبوده ایم"، گفت: هدف ترامپ، جدایی مردم از نظام، دست شستن از استقلال و انزوای ایران است اما او هم موفق نشد و نخواهد شد.

رئیس‌ جمهور وحدت، همدلی و همراهی همه جانبه مردم را برای غلبه بر مشکلات و شکست طرح‌های دشمن مورد تأکید قرار داد و گفت: امروز همه باید دست به دست هم داده و دشمن را شکست داده و از مسیر سخت تحریم عبور کنیم و مطمئن باشیم که همه این اهداف با صداقت، راستگویی و ایمان به حق امکان‌پذیر است.

دکتر روحانی ، همدلی، وحدت و اتحاد میان مسئولین استان گلستان را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: البته در این مسیر تلاش آیت‌الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان بسیار تأثیرگذار بوده است و به فضل الهی و با تلاش‌ها و فداکاری‌های انجام شده، امنیت و همدلی خوبی در سطح استان وجود دارد.

رئیس جمهور امنیت و همدلی را اساس توسعه کشور دانست و اظهار داشت: بدون تردید اگر در جایی امنیت و همدلی وجود نداشته باشد، سرمایه نیز به آن منطقه وارد نمی‌شود، لذا توسعه نیز اتفاق نمی‌افتد.

دکتر روحانی اضافه کرد: استان گلستان در کنار برخورداری از نعمت امنیت و همدلی، از تنوع اقلیمی و جاذبه‌های زیبای طبیعی، تاریخی و گردشگری نیز برخوردار است که با استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توان در مسیر رفع مشکلات و بهبود زندگی مردم گام برداشت.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز در شرایط تحریم قرار داریم بدین معنا که شرایط عادی و طبیعی نیست، اظهار داشت: قرار داشتن در این شرایط سخت بدین معنا نیست که از تحریم بترسیم و از اهداف خود دست برداشته و عقب‌نشینی کنیم، اما به هر حال شرایط جنگ اقتصادی ویژگی‌های خاص خود را دارد. همچنان که در شرایط جنگ تحمیلی نمی‌شد که انتظار داشت شهید، مجروح و بمباران وجود نداشته باشد.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: جنگ تحمیلی بر ملت ایران تحمیل شد و ما 8 سال در مقابل آن ایستادگی و مقاومت کردیم البته به طور طبیعی در این مدت خسارت‌های مادی و معنوی هم در کنار پیروزی‌های بزرگ داشتیم.

رئیس جمهور با تقدیر از ایثار و فداکاری شهدا و جانبازان، خاطر نشان کرد: اینکه فردی 30 سال روی ویلچر و یا روی تخت قرار داشته باشد، کار آسانی نیست و جانباز شدن سختی‌ها و دشواری‌هایی برای فرد جانباز، خانواده و فرزندانش دارد. از این رو به سازمان برنامه و بودجه و استاندار گلستان تأکید کردم که هر چه سریع‌تر آسایشگاه جانبازان استان را تکمیل کرده و در اختیار جانبازان عزیز  قرار دهند.

دکتر روحانی با اشاره به آثار جنگ اقتصادی آمریکا علیه کشورمان، اظهار داشت: ابرقدرت مستبدی به نام آمریکا با کمک صهیونیست‌ها و مرتجعین منطقه جنگ اقتصادی بزرگی را بر ملت ایران تحمیل کرده  و معلوم است که این جنگ می‌تواند شهید، مجروح و خسارت داشته باشد، اما مهم این است که باید در مقابل آن ایستادگی کنیم و البته در این جنگ ما نیز خسارت‌هایی به دشمن می‌زنیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: افتخار دولت دوازدهم این است که ما آغازگر این مسیر نبودیم. البته به طور مداوم ما را تحریک کردند که شروع‌کننده باشیم و در این راه دولت دوازدهم خدمت بزرگی به ایران و ملت بزرگ ایران انجام داد که در آینده ابعاد و زوایای مختلف این کار دولت دوازدهم را برای مردم بازگو خواهم کرد.

دکتر روحانی اضافه کرد: شاید اگر دولت دیگر و شرایط دیگری در کشور حاکم بود، ما آغازگر می‌شدیم. البته خیلی تحریک کردند که ما را لبه آتش ببرند که یک جا نقض‌کننده باشیم تا بلافاصله آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانیه داده و به واسطه آن فشارها و قطعنامه‌های مختلف علیه کشورمان صادر گردد.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه افتخار دولت این است که آغازگر و متجاوز به حقوق بین‌المللی نبوده است، گفت: همانطور که در جنگ 8 ساله نیز ایران آغازکننده حمله به عراق نبوده و صدام جنگ را بر ملت ایران تحمیل کرد امروز هم آغازگر جنگ اقتصادی آمریکا، صهیونیست‌ها و مرتجعین منطقه هستند چرا که هنوز هم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام می‌کند که ایران کاملاً به تعهدات خود پایبند بوده است.

 دکتر روحانی گفت: هنوز هم وقتی آقای ترامپ ریاست شورای امنیت سازمان ملل را برعهده گرفته و با تشکیل جلسات مختلف به دنبال اعمال فشار و محکوم کردن ایران است، به جز خودش همه 14 عضو از برجام و ایران دفاع می‌کنند و این رسوایی تاریخی بزرگی است که در تاریخ آمریکا سابقه نداشته است و این پیروزی و موفقیت بزرگی است که متعلق به ملت ایران و دیپلماسی کشورمان است.

رئیس جمهور ملت ایران را سربازان مقدم جنگ اقتصادی، نیروهای مسلح و دیپلماسی کشورمان دانست و گفت‌: تمام پیروزی‌ها و موفقیت‌هایی که در عرصه‌های مختلف به دست آورده‌ایم متعلق به ملت بزرگ ایران است.

دکتر روحانی با اشاره به اهداف صدام در جنگ تحمیلی علیه ملت ایران، خاطر نشان کرد: هدف اول صدام سرنگونی انقلاب اسلامی بود و اگر در این هدف موفق نبود، جدا کردن خوزستان از ایران را هدف دوم خود قرار داد و اگر در هیچ کدام از این اهداف توفیقی نداشت به دنبال آن بود که در قراردادهای مختلف کشورمان را مجبور به عقب‌نشینی کند، اما به هیچ یک از اهدافش نرسید.

رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکا نیز در جنگ اقتصادی چندین هدف را دنبال می‌کند، گفت: هدف اصلی آمریکا این است که مردم ایران از نظام اسلامی جدا شوند و دیگر راه شهدا و علما را ادامه نداده و برای استقلال، امنیت، آزادی، ایمان، اعتقاد و هویت ایرانی و اسلامی خود حاضر به فداکاری نباشند اما به فضل الهی در این هدف خود به هیچ‌وجه موفق نخواهد شد چرا که ملت ایران به اسلام، عشق می‌ورزند و مصمم هستند راه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایران را مانند 40 سال گذشته با قدرت ادامه دهند.

دکتر روحانی منزوی کردن ایران را هدف دیگر آمریکا از جنگ اقتصادی علیه ملت ایران دانست و گفت: بدون تردید هرگونه پیشرفت و توسعه در کشور با انزوا همخوانی ندارد چرا که اگر صادرات نداشته باشیم و سرمایه‌ گذاری و تکنولوژی پیشرفته وارد کشور نشود، قرار گرفتن در مسیر رشد و توسعه بسیار دشوار و چه بسا نشدنی است.

رئیس جمهور افزود: ضمن اینکه اگر کالا صادر نشود، کیفیت آن ارتقاء نمی‌یابد و تولید کننده کالا در مسیر صادرات و ورود به بازار رقابت جهانی ناچار است که کیفیت تولیدات خود را افزایش و قیمت را کاهش دهد.

دکتر روحانی با بیان اینکه انحصار و عدم رقابت بلای بزرگی برای کشور است، گفت: در کشورمان در هر موضوعی که رقیب وجود نداشته باشد، شاهد پیشرفت در آن نیز نخواهیم بود و انحصار و انزوا، کشور را به عقب می‌اندازد.

رئیس جمهور با طرح این سوال که چرا تولید دچار مشکل می‌شود، گفت: اگر کالایی تولید شود، اما به فروش نرسد، بدون تردید، کارخانه تعطیل می‌شود، لذا تقاضا است که تولید را تحریک می‌کند.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه اگر تکنولوژی هم نباشد، نمی‌توان به راحتی مسیر توسعه را طی کرد، اظهار داشت: برخی تکنولوژی‌ها را باید خودمان بسازیم و گاهی نیز نیاز داریم که آن را وارد کنیم و اگر تکنولوژی‌های پیشرفته از خارج خریداری شود، بدون تردید مسیر میانبری برای پیشرفت طی خواهیم کرد. همانطوری که اگر برای صنعت هسته‌ای تکنولوژی را وارد نمی‌کردیم، چه بسا 30 سال آینده به وضعیتی که الان در آن هستیم دست می‌یافتیم.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در دوران ریاست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با یک کشوری مذاکره و یک عدد سانتریفیوژ به کشور وارد کردیم و غنی‌سازی را با سرعت بهتری آغاز نمودیم. چه بسا اگر آن را وارد نمی‌کردیم، شاید 10 الی 20 سال عقب‌تر از شرایط کنونی بودیم.

دکتر روحانی افزود: در دوران جنگ تحمیلی نیز وقتی به دنبال موشک ضد زره بودیم، نقشه ساخت آن را خریداری کردیم و در زمستان سال 62 بود که با آقای هاشمی رفسنجانی برای تست آن موشک حضور یافتیم البته ما می‌توانستیم بالاخره خودمان آن موشک را بسازیم اما بی‌تردید سال 62 نمی‌توانستیم آن را تولید و تست کنیم.

214214




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روحانی: هر قولی داده ایم بدنبال عملی شدن آن رفته‌ایم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..