تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رئیس‌جمهور: امواج رادیویی و تلویزیونی از ما اجازه نمی‌گیرند؛ باید در فضای مجازی فعال باشیم

رئیس جمهور نقش حوزه های علمیه و اندیشمندان را در ترویج معنویت، پاکی، وفای به عهد، صداقت و فداکاری ، بسیار مهم دانست و تاکید کرد: همه علما و اندیشمندان شیعه و اهل تسنن، مبلغ اسلام و سیره پیامبر و اهل بیت علیهم السلام هستند.

 رئیس‌جمهور: امواج رادیویی و تلویزیونی از ما اجازه نمی‌گیرند؛ باید در فضای مجازی فعال باشیم

رئیس جمهور نقش حوزه های علمیه و اندیشمندان را در ترویج معنویت، پاکی، وفای به عهد، صداقت و فداکاری ، بسیار مهم دانست و تاکید کرد: همه علما و اندیشمندان شیعه و اهل تسنن، مبلغ اسلام و سیره پیامبر و اهل بیت علیهم السلام هستند.

به گزارش «انتخاب»؛ حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی دوشنبه شب در جمع علما و روحانیون اهل تسنن و تشیع استان گلستان ، با بیان اینکه "امروز، مسلمانان در همه جای دنیا تحت فشارند"، گفت: برای موفقیت در برابر دشمن، راهی جز بازگشت به سیره عملی پیامبر (ص) نداریم.

رئیس‌ جمهور با اشاره به سخنان فعلی مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی را نخواهد دید، گفت: ان‌شاء الله آنها خواهند دید که در 22 بهمن ملت بزرگ و قدرشناس ایران نسبت به انقلاب اسلامی ملت‌ و حاکمیت ملی چگونه به خیابان‌ها می‌آیند و پاسخ قاطعانه به آنها خواهند داد.

دکتر روحانی با بیان اینکه در پیروزی انقلاب اسلامی همه اقشار جامعه از جمله علما، روحانیت، مراجع، امام بزرگوار، دانشجویان، کارگران و بازاریان حضور داشتند، اظهار داشت: اگر بخواهیم امروز انقلاب اسلامی را با 40 سال گذشته بسنجیم، در برخی بخش‌ها مقایسه آسان است و می‌توان با آمار این سنجش را به عمل آورد.

رئیس جمهور ادامه داد: امروز وزیر نیرو اعلام کرد که در روز اول انقلاب اسلامی ظرفیت برق کشور، 7 هزار مگاوات بود و امروز به بیش از 80 هزار مگاوات رسیده‌ایم که 11.5 برابر ظرفیت برق کشور افزایش پیدا کرده است. همچنین در ابتدای انقلاب اسلامی 19 سد ملی وجود داشت که الان 172 سد بزرگ ملی داریم.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه در مسأله معنویت، دین، اعتقادات، ایمان به خدا، معاد، ایثار، فداکاری، صداقت، وفای به عهد، راستگویی، عدم سوء ظن به دیگران، مقایسه بسیار سخت است، ادامه داد: برخی از اقدامات حوزه‌های علمیه، اندیشمندان دینی و اهل سخن را می‌توان با آمار مقایسه کرد.

رئیس جمهور افزود: اینکه یک جوان چند کتاب و یا مقاله خوانده یک بحث است و اینکه چقدر این مطالعات در وی اثر گذاشته است، بحث دیگر است و یا اینکه افزایش تعداد مساجد یک بحث بوده و حالت خلوص و راز و نیاز با حق بحث دیگر است که در این بخش، مقایسه و مسئولیت بسیار سنگین است.

دکتر روحانی با بیان اینکه طبق آمار و نظرسنجی‌ها در بخش فرهنگی وضعیت اعتقادات جوانان خوب است و جوانان ایرانی به خدا، پیامبر(ص) و قیامت معتقدند، گفت: شاید در این بخش سرافراز باشیم و کار علما تأثیرگذار بوده است و در مناسک دینی نیز وضعیت جوانان بد نیست، اما باید دقت کرد که اخلاق و رفتار ما چگونه است و چگونه با یکدیگر برخورد می‌کنیم، سخن می‌گوییم و احترام می‌گذاریم.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید در اخلاق و رفتار با یکدیگر نیز دینی عمل کنیم، تصریح کرد: آیا در سخنان، کتب، روزنامه‌ها و تبلیغات، وضعیت دروغ، توهین و تحقیر به جایی رسیده است که در وجدان خودمان راضی باشیم، یا خیر؟

دکتر روحانی با بیان اینکه در معنویت و کارزار مبارزه با تبلیغات دشمن شرایط بسیار دشواری داریم، چرا که آنان هر روز و هر ساعت علیه دین اسلام کار می‌کنند، تصریح کرد: الان وسایل ارتباط جمعی از دست ما خارج است و امواج رادیویی و تلویزیونی از ما اجازه نمی‌گیرند و در فضای مجازی نیز با شرایط سخت‌تری روبرو هستیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید ازشیوه‌های جدید در تبلیغات استفاده کرده و در فضای مجازی، رسانه‌های گروهی، مجلات، روزنامه‌ها و تبلیغات دنیای غرب فعال‌تر باشیم، گفت: یکی از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی این بود که خداوند مقدر کرد، ‌امام به پاریس مهاجرت کند و صدای امام از طریق رسانه‌های دشمن به گوش جهانیان برسد.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه رسانه‌های غرب با کلمات و واژه‌های تاسوعا، عاشورا و نهضت حسینی در سایه شرایط مهاجرت امام خمینی(ره) به پاریس آشنا شدند، ‌اظهارداشت: امام(ره) بر روی مسأله افکار عمومی تأکید بسیاری داشتند و افکار عمومی و وجدان جامعه ابزاری بسیار قدرتمند است.

رئیس جمهور گفت: وظیفه ما در شرایط کنونی بسیار سخت شده است و گاهی یک جمله تبدیل به کلیدی می‌شود که در تمام رسانه‌های دنیا گفت و شنود در مورد آن آغاز می‌شود و امروز نیاز به میکروفن و تریبون نیست چرا که تلفن همراه هر فردی میکروفن و تریبون است.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه راهی جز بازگشت به سیره پیامبر(ص) وجود ندارد، خاطر نشان کرد: اگر به سیره پیامبر(ص) بازنگردیم و الگوی پیامبر(ص) الگوی زندگی ما نباشد، پیروزی و موفقیت در برابر دشمنان تا دندان مسلح از نظر فرهنگی بسیار دشوار است.

وی با بیان اینکه امروز، مسلمانان در همه جای دنیا تحت فشارند، افزود: در اروپا که ادعای آزادی دارند، حتی روسری یک دختر مسلمان و صف نماز جماعت مسلمانان را تحمل نمی‌کنند و خداوند نعماتی به ما ارزانی داشته که باید قدردان آنها باشیم.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه راه پیروزی و موفقیت و رستگاری در سایه تبعیت از راه پیامبر(ص) است، گفت: امروز روز سختی ماست و همانطور که قبلاً در سخنرانی عمومی اشاره کردم، برخی فکر می‌کنند که این روز امتحان دولت است، اما روز امتحان همه از جمله حوزه علمیه، علما و جوانان است که دشمن با همه قدرت روبروی ما ایستاده است.

دکتر روحانی باتاکید بر اینکه امروز روز امتحان همه ماست؛ مانند جنگ احزاب است و باید بایستیم، گفت: وقتی حضرت علی(ع) در جنگ احزاب به میدان آمد پیامبر(ص) فرمودند تمام ایمان در برابر تمام کفر قرار دارد که امروز نیز همه ایمان در برابر همه کفر قرار دارد و می‌توانیم با ایستادگی و مقاومت پیروز شویم.

رئیس جمهور با اشاره به تعداد بالای دانش‌آموزان و دانشجویان در مدارس و دانشگاه‌ها، امنیت بالای کشور، تحت پوشش بیمه قرار گرفتن 80 میلیون ایرانی و قیمت ارزان آب، برق، انرژی و گندم در مقایسه با سایر کشورها، تأکید کرد: امروز در کشور مشکل وجود دارد اما اگر درد و رنج را می‌بینیم زحمت دیگران را هم ببینیم و شاکر نعمات باشیم.

دکتر روحانی با اشاره به صفا و صمیمت مردم در ابتدای انقلاب اسلامی و همچنین رزمندگان 8 سال دفاع مقدس، گفت: امروز نیز فضای معنویت و ایمان ماه‌های اولیه انقلاب و دفاع مقدس را نیاز داریم چرا که در جنگ هستیم و با ایستادگی مردم دشمن را شکست می‌دهیم و دشمن نمی‌تواند ما را بشکند.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه در جنگ تحمیلی همه دنیا روبروی ما ایستاد و امکانات غرب و پول برخی کشورهای عربی در خدمت صدام بود، گفت: ما تنها بودیم، اما ایستادگی، وحدت و خلوص در کشور وجود داشت و پیروز شدیم.

دکتر روحانی با بیان اینکه اینجا بی‌جهت استان گلستان نام‌گذاری نشده است، گفت: اینجا گلستان ایران است که عالمان شیعه و سنی و همه اقوام کنار هم هستند و این بالاترین نعمت خداوند است چرا که آمریکا و استکبار از این اجتماعات ناراحت است و آنها به دنبال جنگ بین شیعه و سنی و ریختن خون و آبروی مسلمانان هستند تا همدیگر را تکفیر کنیم و نه اینکه با خلوص به یکدیگر نگاه کنیم.

رئیس جمهور گفت: امروز دولت به عنوان خادم مردم و در کنار آنان است و مردم نیز به عنوان سروران باید به صحنه بیایند و علما به عنوان رابط‌های جامعه با آسمان، خدا و معنویت بیش از پیش تلاش کنند.

دکتر روحانی تأکید کرد: از همه توان برای افزایش رفاه و کاهش رنج مردم بهره می‌بریم و علما نیز باید با بهره‌گیری از توان معنوی به کمک دولت بیایند تا شاهد پیروزی نهایی باشیم.

رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود با اشاره به حادثه سقوط هواپیما و تسلیت به خانواده پرسنل نیروی هوایی، گفت: در شرایط امروز برای اینکه مردم در مضیقه نباشند، ناچاریم گوشت گرم و کمبودها را با هواپیما حمل کنیم که این هواپیمای حمل گوشت، دچار سانحه شد و پرسنل نیروی هوایی حق بزرگی بر گردن ما دارند.

دکتر روحانی همچنین به نقش مهم هواپیماهای 707 و 747 نیروی هوایی در زمان جنگ تحمیلی برای پشتیبانی، جابجایی نیروهای مسلح و سوخت‌رسانی اشاره کرد و گفت: نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس زحمات بسیار زیادی را برای حفظ نظام کشیدند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه باید به چند دی ماه در دوران نهضت اسلامی اشاره کرد که برای انقلاب اسلامی اهمیت اساسی دارد، گفت: دی ماه 41، 56 و 57 سه مرحله مهم در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی بود .سرآغاز نهضت اسلامی از دی ماه 41 شروع شد که البته حرکتی در مهرماه همان سال و موضوع انجمن‌های ایالتی و ولایتی آغاز شده بود، اما حرکت بعدی و اصلی از دی ماه 41 بود.

دکتر روحانی ادامه داد: در دی‌ ماه شاه به قم رفت و آن سخنرانی توهین‌آمیز به روحانیت و علما را در دی ماه 41 ایراد کرد و بحث ارتجاع را به روحانیت نسبت داد اما علما و بویژه امام خمینی(ره) مردم را امر کردند که وقتی شاه به این شهر وارد شد مردم در خانه‌ها بمانند که قم یکپارچه سکوت شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه دی‌ ماه دوم که باعث شد نهضت اسلامی اوج بگیرد، در سال 56 و 19 دی ماه بود، اظهار داشت: 19 دی ماه سال 56 حرکت پرسرعت نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی از قم بود که در چهلم آن در تبریز و سایر شهرها ادامه یافت.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه دی ماه سوم که برای نهضت اسلامی اهمیت ویژه داشت، دی ماه 57 بود که در آن شاه از ایران فرار کرد، گفت: فرار شاه به عنوان حادثه‌ای مهم در تاریخ انقلاب اسلامی بود، چرا که در دی ماه 41، شاه به دنبال سرکوب بود، اما خداوند مقدر کرد که در یک دی ماه دیگر از کشور بگریزد و بعد نیز امام خمینی(ره) اعلام کردند که به ایران باز خواهند گشت.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه دی‌ ماه برای ما پیام خاصی دارد، ادامه داد: دشمنان انقلاب به دنبال این بودند که انقلاب اسلامی پیروز نشود و بعد از پیروزی نیز امید داشتند تا انقلاب چند ماه بیشتر باقی نمانند.

دکتر روحانی افزود: یکی از مقامات ارشد دولت انگلیس بعد از پیروزی انقلاب در رسانه بی‌بی‌سی اعلام کرد که الان برای جلوگیری از انقلاب ایران دیر شده است اما این حکومت 6 ماه بیشتر باقی نخواهد ماند و امید داشتند بعد از 6 ماه دوباره بر کشور و ملت مسلط خواهند شوند.

رئیس جمهور با اشاره به سخنان مسئولان کنونی آمریکا مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران جشن 40 سالگی انقلاب را نخواهد دید، تأکید کرد: ان‌شاء‌الله مسئولان آمریکایی خواهند دید که در 22 بهمن ملت بزرگ و قدرشناس ایران نسبت به انقلاب، ملت و حاکمیت ملی چگونه به خیابان‌ها می‌آیند و پاسخ قاطعانه به آنها خواهند داد.

لینک کوتاه: http://newsfa.ir/news/617331

عکس های اینستاگرامی عکس نوجوانی بهرام رادان عکس نوجوانی بهرام رادان جواهرات من....جواهرات من.... سحرقریشی-اینستاگرام - instagramسحرقریشی-اینستاگرام - instagram عکسهای اینستاگرامی علیرضا حقیقیعکسهای اینستاگرامی علیرضا حقیقی عکسهای اینستاگرامی طناز طباطباییعکسهای اینستاگرامی طناز طباطبایی عکسهای اینستاگرامی هنرمندانعکسهای اینستاگرامی هنرمندان عکسهای اینستاگرامی هنرمندانعکسهای اینستاگرامی هنرمندان عکسهای اینستاگرامی هنرمندانعکسهای اینستاگرامی هنرمندان عکسهای اینستاگرامی هنرمندانعکسهای اینستاگرامی هنرمندان عکسهای اینستاگرامی هنرمندانعکسهای اینستاگرامی هنرمندان

کوتاه و خواندنی

قانون مورفی در سال 1949 در پایگاه نیروی هوایی ادوارز شکل گرفت. سرگرد ادوارد مورفی مهندس هوافضا بود که روی یک پروژه کار می‌کرد. در یکی از سخت‌ترین آزمایش‌های پروژه یک تکنسین سیم‌ها را برعکس وصل کرد و آ...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رئیس‌جمهور: امواج رادیویی و تلویزیونی از ما اجازه نمی‌گیرند؛ باید در فضای مجازی فعال باشیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..