تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گرامیداشت شهدای آتش نشان

مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو در شهرری برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو با حضور جمعی از خانواده شهدای آتش نشان در مسجد امام حسن مجتبی (ع) دولت آباد با حضور جمعی از خانواده شهدای آتش و مردم شهید پرور شهرستان ری برگزار شد.
محمدباقر قالیباف در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو با بیان اینکه شهدای آتش نشان از مصادیق جهاد فی سبیل الله هستند گفت : کار شهدای اتش نشان که با اخلاص و چشم باز فداکاری کرده و جانشان را برای امنیت شهروندان دادند از مصادیق جهاد فی سبیل الله است.
وی افزود : کاری که شهدای اتش نشان انجام دادند، بالاتر از روحیه رزمندگانی بود که در پشت خاکریز جنگیدند زیرا در دوران دفاع مقدس فضای حاکم بر کشور و روحیه خود رزمندگان همه فضای ایثار و شهادت بود و امادگی برای هر خطری فراهم بود، اما امروزه فضای حاکم بر جامعه فضای پشت خاکریز و جبهه نیست و امادگی برای جانفشانی و جان دادن بسیار سخت‌تر از فضای پشت خاکریز است.
شهردار اسبق تهران با تاکید بر رشادت شهدای حادثه پلاسکو که حضور در عملیات اطفای حریق به طور داوطلبانه را بر بودن در جمع گرم خانواده ترجیح دادند، گفت: آرامش و امنیت امروز ما به برکت مجاهدت شهدا از دوران دفاع مقدس تا شهدای اتش نشان است و ما مدیون این شهدا و خانوده‌های شان هستیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت : اگر امروز شاهدیم احکام اسلام و دین خدا و فرهنگ قرانی و اهل بیت در جامعه ما هست و ما در سایه نظام اسلامی زندگی می‌کنیم به برکت همین مجاهدت‌ها و فداکاری ها است.
قالیباف با بیان اینکه اتش نشانی یکی از مشاغل شرافتمندی است که در خدمت مستقیم به مردم است، افزود : در دورانی که در شهرداری بودیم تعداد ایستگاه‌ها را تقریبا دوبرابر کردیم و تعداد ایستگاه‌های را از حدود هفتاد و چهار ایستگاه به بیش از ۱۲۵ ایستگاه افزایش دادیم و سعی کردیم که تجهیزات و امکانات مناسب برای ان‌ها فراهم کنیم
وی پیشگیری از وقوع این گونه حوادث تلخ را بسیار مهم دانست و گفت : همه دستگاهها باید در حوزه‌های ساختمان‌سازی، رعایت ایمنی ساختمان ها، اجرای قوانین مرتبط و آموزش همگانی در استاندارد سازی ساختمان‌ها کمک کند تا دیگر شاهد بروز چنین حوادث ناگواری نباشیم
قالیباف در پایان با اشاره به وضعیت سخت اقتصادی حاکم بر جامعه افزود : بخشی از خانواده‌های این شرایط سخت برای شان غیرقابل تحمل است و مسئولان باید بدانند که این مردم که همواره در همه صحنه ها حاضر بوده اند و در مقابل دشمنان شان ایستاده اند توقعی به جز حل این مشکلات ندارند.
وی گفت : ظرفیت‌های کشور ما کم نیست و بنظر می‌رسد اشکالات ما در حوزه مدیریتی است زیرا برخی از مسئولین دغدغه مردم را ندارند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه بر این باورم که اگر رانتی هست و فسادی هست این‌ها در حقیقت معلول هستند؛ تصریح کرد: اگر این دغدغه مندی و کارامدی و مدیریت صحیح را در همه سطوح مختلف اجرایی و قضایی که همه مکمل هم هستند داشته باشیم، به خیلی از این نابسامانی‌ها سامان می‌دهیم و مردم را از این فشار و سختی در حوزه اقتصاد نجات خواهیم داد.
وی با بیان اینکه مردم را باید در تصمیم گیری‌ها دخالت داد، خاطرنشان کرد: اشکال ما این است که باور نداریم که هر مشکلی در این کشور هست راه حلش مردم و مخصوصا جوانان است
شهردار اسبق تهران گفت : موضوع پلاسکو یک نمونه است که نیروی جوان به میدان می‌رود وانجا می‌ایستد ، دوران دفاع مقدس هم جوانان هستند که می‌ایستند و امروزه هم پروژه‌های موفق در کشور را جوانان طراحی کرده و به پیش می برند اما متاسفانه آنگونه که باید به جوانان با همه پتانسیل‌ها و انگیزه‌های شان اعتماد نمی‌شود که این جای تاسف دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گرامیداشت شهدای آتش نشان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..