تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دست آوردهای نوین به کمک حفاظت از محیط زیست می آید

دست آوردهای نوین به کمک حفاظت از محیط زیست می آیدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  عیسی کلانتری رییس سازمان محیط زیست در مراسم انعقاد تفاهم نامه سه جانبه پروژه تشخیص زودهنگام هشدار حوادث گفت: پارک‌های ملی ۱۲ درصد از سطح کشور را به خود اختصاص داده اند و در آینده به ۱۵ درصد می‌رسد که باید حفظ شود تا نسل‌های آینده ما از این منابع طبیعی بهره‌مند شود.


رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: اجرای پروژه پایلوت تشخیص زودهنگام و هشدار حوادث طبیعی از قبیل: آتش سوزی و سیلاب با استفاده از فناوری‌های نوین و اینترنت اشیا به زودی با امضای تفاهم نامه میان سازمان محیط زیست و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شروع و بهره برداری خواهد شد.


کلانتری با اشاره به وجود ۲۵ پارک ملی در سطح کشور، افزود: دست آورد‌های نوین به کمک حفاظت از محیط زیست می‌آید و اجرای پایلوت تشخیص زودهنگام و هشدار طبیعی از قبیل: آتش سوزی و سیلاب با استفاده از فناوری‌های نوین و اینترنت اشیا در پهنه پارک ملی گلستان اجرا خواهد شد.


رئیس سازمان محیط زیست گفت: از سال آینده ردیف بودجه مستقلی برای پارک ملی گلستان در لایحه بودجه در نظر گرفته شده است.


محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز دراین مراسم گفت: این طرح هم یکی از طرح‌های آزمایشی ما برای اجرای پایلوت در پارک ملی گلستان است تا در صورت موفقیت در تمام کشور اجرایی شود و طی ۹ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.


وی ادامه داد: برای اجرای این طرح از بخش خصوصی و استارت آپ‌ها کمک خواهیم گرفت.

بازدید رییس سازمان حفاظت محیط زیست از پارک ملی گلستان

عیسی کلانتری معاون ریاست جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، به همراه معاون محیط زیست طبیعی این سازمان، امیر عبدوس مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان و همراهان از زیستگاه‌های غنی پارک ملی از جمله میرزابایلو و آلمه دیدن کرده و از نزدیک در جریان روند حفاظت نوین در پارک ملی قرار گرفت.


کلانتری در بازدید از پارک ملی گلستان گفت: بررسی طرح‌های لازم الاجرا در پارک ملی گلستان برای حفاظت بهتر از این سرمایه ملی باید در دستور کار قرار بگیرد.


وی افزود: از جمله این اقدامات حفاظت بیشتر از دشت میرزابایلو با استفاده از فنس کشی، تجهیز کردن محیط بانی‌ها به امکانات پیشرفته حفاطتی از جمله پهپاد و موتور‌های تندرو و استفاده از دوربین‌های مادون قرمز و دید در شب برای شناسایی و برخورد با متخلفان احتمالی است.


کلانتری گفت: امروز فناوری می‌تواند به ما کمک کند تا با سرعت بیشتری از وقوع آتش سوزی در پارک ملی گلستان باخبر شویم و در کوتاه‌ترین زمان اطلاع رسانی و اطفای حریق انجام شود.


انتهای پیام/م

 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دست آوردهای نوین به کمک حفاظت از محیط زیست می آید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..