تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اجرای طرح ملی سنجش قامت زنان روستایی در سروآباد

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فهیم رحیمی رئیس اداره ورزش و جوانان سروآباد گفت: طرح ملی سنجش قامت زنان روستایی با هدف ارتقای سطح سلامت، رفع عارضه قامتی و ناهنجاری‌های حرکتی در بین زنان روستایی برگزار شد.

وی افزود: طرح ملی سنجش زنان روستایی شامل سنجش ناهنجاری‌های اسکلتی عضلانی از قبیل: کف پای صاف، کف پای گود، پای ضربدری، پای پرانتزی، لوردوز (کمر گود)، کمرصاف، کیفوز، شانه نامتقارن، شانه افتاده، شست کج، پاشنه چرخیده به داخل و خارج و لگن متمایل انجام می‌شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان سروآباد یادآور شد: ۲ نفر از کارشناسان ورزشی این اداره در روستا‌ها زنان جامعه هدف را شناسایی و حرکات اصلاحی، تست‌های سنجش و راهکار‌های داشتن سلامت کامل جسمی را به آنها آموزش دادند.

وی اضافه کرد: در مرحله اول اجرای این طرح ۲ روستای احمدآباد و انجمنه از توابع بخش مرکزی این شهرستان انتخاب شدند و ۱۲۰ زن روستایی در این روستا‌ها مورد سنجش و ارزیابی این طرح قرار گرفتند.

رحیمی یادآور شد: مرحله اول اجرای طرح ملی سنجش قامت زنان روستایی اوایل دی ماه آغاز و روز گذشته پایان یافت و در مرحله دوم نیز در سایر روستا‌های شهرستان طرح اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتبار اجرای این طرح توسط اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان تامین شده است، تاکید کرد: در اجرای طرح ملی سنجش قامت زنان روستایی که با همکاری بخشداری، دهیاران و شورا‌های اسلامی انجام شد، بانوان رده سنی ۲۰ تا ۵۰ سال مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرند.

رحیمی گفت: زنان روستایی که بیشتر در کار‌های کشاورزی، دامداری، باغداری و سایر مشاغل خانگی فعالیت می‌کنند در معرض آسیب‌های جدی ناشی از ناهنجاری بدنی قرار دارند لذا در اجرای این طرح حرکات اصلاحی و ورزش‌های متناسب با نوع فعالیت آن‌ها برای حفظ سلامت و همچنین برای جلوگیری از توسعه و پیشرفت ناهنجاری ارائه می‌شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان سروآباد اظهار داشت: در پایان این طرح بانک اطلاعاتی کامل از اجرای طرح به اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان برای جمع بندی و اعلام نتیجه ارسال می‌شود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

طرح ملی سنجش قامت زنان روستایی در سروآباد اجرا می شود



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اجرای طرح ملی سنجش قامت زنان روستایی در سروآباد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..