تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




غربالگری رایگان ایرانیان بالای ۳۰ سال در بیمارستان‎ها تا ۲۶ دی‎ماه

ساعت: 10:01 منتشر شده در مورخ: 1397/10/25 شناسه خبر: 1449028

رئیس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: طرح ملی غربالگری سلامت ایرانیان بالای 30 سال تا 26 دی ماه به صورت رایگان در کلیه بیمارستانها ی اردبیل اجرا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهروز مرادی در گفتگو با خبرنگار سبلان‌ما، با تاکید بر اجتماعی سازی حرفه پرستاری و کشاندن سطح خدمات پرستاری از بیمارستان به سطح جامعه اظهار داشت: در این راستا طرح ابتکاری غربالگری رایگان ایرانیان بالای 30 سال در کلیه بیمارستانهای عمومی و خصوصی اردبیل همزمان با روز پرستار آغاز شده و تا 26 دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد:  در این طرح که در دو شیفت صبح و بعد از ظهر و در کلیه بیمارستانهای کشور اجرا می شود فشار خون و توده بدن(اضافه وزن)  ه صورت رایگان توسط پرسنل پرستاری اندازه گیری می شود.

رئیس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: در کنار اجرای غربالگری، هدف ارائه آموزش به مردم در زمینه خود مراقبتی و پیشگیری است، چراکه با توجه به تغییر ماهیت بیماری ها که عمدتا به سبک زندگی بر می گردد و همچنین روند سالمندی که جامعه ایرانی در سالهای آینده دچار آن خواهد شد، آگاه سازی مردم در اولویت قرار دارد.

وی اضافه کرد: در صورتی که شرکت کنندگان در  طرح ملی غربالگری سلامت ایرانیان بالای 30 سال نیاز  به اقدامات بیشتر پزشکی داشته باشند، پرسنل پرستاری حاضر در این طرح در چارچوبهای تعریف شده پس از دادن  آموزش های لازم ، فرد را  به مرکزبهداشت ارجاع خواهند داد. 

رئیس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با تاکید بر لزوم جایگزینی سلامت محوری به جای درمان محوری در نظام سلامت اظهار داشت: با توجه به تغییر ماهیت بیماری ها از بیماری های عفونی به بیماری های قلبی و عروق و دیابت بهره مندی از سطح خدمات دهی پرستاران در حوزه پیشگیری و خود مراقبتی و توانبخشی بیش از بیش احساس می شود .

به گفته وی برای اجرای طرح ملی غربالگری سلامت ایرانیان بالای 30 سال ترکیبی از دانشجویان و پرسنل پرستاری بیمارستانها حضور دارند.

انتهای پیام/

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «غربالگری رایگان ایرانیان بالای ۳۰ سال در بیمارستان‎ها تا ۲۶ دی‎ماه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..