تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پژوهش با پول دولت محکوم به شکست است

باید علوم بین رشته‌ای تقویت شوندبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاون علمی فناوری رئیس جمهور در مراسم ناحیه نوآوری شریف که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، اظهار کرد: علوم جدید می‌تواند تغذیه‌ای مناسب برای دانشکده‌های مهندسی باشد و مرز‌های دانش برداشته شده و علوم ممزوج شده‌اند. در دورانی شاهد جدایی علوم از همدیگر بودیم، اما امروز به این نتیجه رسیده‌ایم که علوم باید یکی باشند و علوم بین رشته‌ای باید تقویت شوند. هیچ سیستم مهندسی زیباتر از بدن انسان نیست و بهترین الگویی است که می‌توانیم در مهندسی داشته باشیم.

ستاری ادامه داد: برای دولت، هیچ سرمایه گذاری بهتر از سرمایه گذاری در پارک‌های علم و فناوری نیست، چون نسبت سرمایه گذاری دولت به بخش خصوصی، یک به ده است و خوشبختانه بزرگترین شرکت‌های شتاب‌دهنده و‌های تک منطقه، ایرانی هستند بنابراین باید نمونه‌ها و تجارب موفق شرکت‌های فناور و دانش بنیان را بیشتر نشان دهیم تا مشخص شود که از حوزه پژوهش می‌توان خلق ثروت، اشتغال و ماندگاری و جذب نیرو‌های انسانی ایجاد کرد.

وی افزود: امروزه با پول صنعت کشور اداره نمی‌شود بلکه باید با اعتماد به جوانان و نخبگان این کار انجام شود.

ستاری اضافه کرد: اقتصاد دانش بنیان و تکیه بر نیروی انسانی موضوع مهمی است و خوشبختانه ایران دارای سرمایه عظیمی تحت عنوان نیروی انسانی است و کشورمان چهارمین تولید کننده مهندس در دنیا محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان و استارت اپ‌های دانشگاهی کارشان را از یک زیر پله‌ای شروع می‌کنند و امروزه سود فروش آن‌ها به چندین میلیارد تومان می‌رسد.

معاون علمی فناوری رئیس جمهوری گفت: ما باید محیط مان را تغییر دهیم و کشور نیازمند یک اکوسیستم است.

وی با بیان این که مشکلات حوزه پژوهش، محدود به مشکلات مالی نیست، افزود: باید محیط و نگرش موجود نسبت به پژوهش تغییر کند، چون حوزه پژوهش، فانتزی نیست و احتیاجی به صدقه دادن ندارد و برای کشور اقتدار آفرین است.

ستاری افزود: در شرایط کنونی کشور، رشد و پیشرفت چشمگیر شرکت‌های فناور و دانش بنیان کشور این سیگنال را به دولتمردان می‌دهد که سرمایه گذاری در این حوزه، اقتصادی و به صرفه است و باید موانع پیش پای جوانان را برداشت و امور آن‌ها را تسهیل کرد.

وی افزود: دانش مبتنی بر اقتصاد تنها اکوسیستم درست می‌کند و پژوهش با پول دولت محکوم به شکست است، زیرا پژوهش پول ساز است و امروزه در پارک‌ها ده برابر دولت بخش خصوصی آمده است.

وی گفت: خیلی از مفاهیم در آینده مثل آموزش از بین می‌رود و مفهوم آموزش تا لحظه مرگ است و بستر آن شهر‌ها هستند.

ستاری ادامه داد: افرادی که ۷۰ سال را رد کرده‌اند هم با موبایل کار می‌کنند، زیرا می‌خواهد کارهایشان را این‌طور انجام دهد.

وی اضافه کرد: نواحی نواری در شهردر‌ای سی پی پتانسیل خوبی داریم و ما نهمین زبان اینترنت در دنیا هستیم و تعداد صفحات وب بیشترین در منطقه هستیم.

وی ادامه داد: ما در حوزه بیوتک و تجهیزات پزشکی بینظیر هستیم و ۹۷ درصد از داروها را خودمان تولید می‌کنیم.

وی بیان کرد: اگر اکوسیستم درست شود از پتانسیل‌ها به خوبی استفاده می‌کنیم و ما نیازمند یک فضا هستیم تا کار‌ها را توسعه دهیم.

ستاری افزود: ما باید شتاب دهنده را توسعه دهیم و دولت در آن سرمایه گذاری کند و دولت بابد یک اکوسیستم را ایجاد کند و نوع کمک باید سبب ترغیب بخش خصوصی باید باشد.

ستاری گفت: بابد یک نگاه استارت آپی حتی در زمینه جمع آوری اشغال باید ایجاد شود؛ و ما در معاونت علمی هزاران ایده در یک کتاب آورده است.

وی افزود: جوانان به دنبال ایده‌های نو و غیر تکراری بروند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پژوهش با پول دولت محکوم به شکست است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..