تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رشته‌ای که در آن بانوان از مردان سبقت گرفتند

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، کاراته جزء جدای ناپذیر رشته‌های رزمی محسوب می‌شود، رشته‌ای که خیلی زود خود را از شرق به تمام جهان منتقل کرد و تاتمی‌های زیادی در تمام کشور‌های جهان پهن شد.

افزایش قدرت جسمی و فکری اصلی‌ترین فواید این رشته محسوب می‌شود؛ در این رشته علاوه بر بالا بودن قدرت بدنی برای مقابله با حریف آماده بودن کامل ذهن نیز بسیار مهم است و حریفی که سریع‌تر باشد شانس پیروزی بیشتری را اذعان خود می‌کند.

رشته‌ای که در آن بانوان از مردان سبقت گرفتند

کاراته در ایران جز رشته‌های تقریباً قدیمی محسوب می‌شود، حدود چهل سال است که این رشته و سبک‌های مختلف آن به ایران راه یافته و در میان مردم مورد استقبال قرار گرفته است؛ به دلیل اینکه عده‌ای کاراته را جزء رشته‌های رزمی خشن می‌شناختند ورود بانوان به این رشته کمی غیر قابل درک بود.

با گذشت زمان و حضور پررنگ‌تر بانوان در سیستم ورزش، تعداد دختران کاراته‌باز نیز افزایش یافت؛ پس از ورود بانوان به این رشته نتایج که آنان به دست آوردند قابل تحسین بود و نشان داد که این رشته صرفاً مخصوص آقایان نیست و بانوان نیز در قالب لباس کاراته می‌درخشند.

بیشتر بخوانید: چرا ورزشکار فلسطینی از بازی برابر کاراته کار ایرانی انصراف داد؟ + فیلم و تصاویر

پس از فراگیر شدن کاراته در ایران، اصفهان به عنوان یکی از کلانشهر‌های کشور از قاعده استعداد پذیری و تشکیل زیرساخت‌ها برای ورزش‌ها جدید جای نماند و در کمترین زمان بانوان کاراته‌کار اصفهانی جایگاه خود را در این شهر پیدا کردند.

با تشکیل باشگاه‌های آموزش خصوص و تیم‌دار شدن اصفهان سرعت رشد این رشته در اصفهان بیش از پیش افزایش یافت همین موضوع سبب شد دختران اصفهانی به رده‌های بالاتر سعود کنند و حتی در مسابقات جهانی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران خوش بدرخشند.

با نگاه به آمار نیم دهه گذشته کاراته بانوان در اصفهان، متوجه خواهیم شد که رشد بدون توقف این رشته در حدی قابل قبول بود است که علاوه بر افتخارات کشوری، ورزشکاران اصفهانی در میدان‌های جهانی شگفتی ساز شده‌اند.

استقبال چند هزار نفری دختران از کاراته به عنوان یک ورزش، راه‌یابی بانوان اصفهانی به تیم ملی، افتخار آفرینی در مسابقات آسیایی و جهانی و کسب مقام‌های بالا در این رقابت‌ها گواه این است که کاراته راه خود را در اصفهان یافته است.

با دقت بیشتر بر روی عملکرد بانوان کاراته‌باز اصفهان متوجه خواهیم شد که علاوه بر تلاش خود ورزشکاران برای حرفه‌ای شدن و رسیدن به بالاترین سطح آمادگی، حضور مربیان خوب و زیرساخت‌های نسبتاً مناسب در اصفهان مسبب افزایش کیفیت ورزشکاران و تاتمی‌های اصفهان شده است.

دانش مربیان، اصلی‌ترین زیرساخت

فرناز رواخواه مربی کاراته بانوان، در خصوص آخرین وضعیت کاراته بانوان در اصفهان در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس اذعان داشت: شرایط کاراته بانوان در حال حاضر مطلوب است؛ در هشت سال گذشته کاراته بانوان اصفهان از بُعد قهرمانی رشد بسیار خوبی را شاهد بوده است.

مربی کاراته بانوان ادامه داد: پس از حمایت‌های هیأت از بانوان کاراته‌کار در چهار سال گذشته بهترین دوران کاراته در اصفهان سپری شد، رشد بانوان در حدی بود که حتی از بخش آقایان نیز پیشی گرفتند و چندین ملی‌پوش دختر تقدیم تیم ملی کردیم و ورزشکاران دختر در مسابقات جهانی بسیار خوش درخشیدند و حتی شگفت ساز نیز شدند.

رواخواه در خصوص زیرساخت‌های کاراته در استان افزود: تنها زیرساخت کاراته اصفهان یک سالن است که آن را با نام خانه کاراته می‌شناسیم، این سالن از لحاظ کیفیت کفپوش مطلوب است و اکثر مسابقات و تمرینات در این سالن برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: به نظر من مربیان اصلی‌ترین زیرساخت یک رشته ورزشی محسوب می‌شوند؛ سالن و امکانات جزء نیاز‌های ورزشکاران است، اما مربیان نقش مهمتری در مسئله زیرساخت دارند؛ مربیان باید دانش خود را افزایش دهند و این موضوع ربطی به هیأت و مدیران آن ندارد، مربیان شخصا باید با تلاش دانش خود را افزایش دهند.

کاراته بانوان همچنان در حال رشد

یگانه شهپری، کاراته‌کار اصفهانی و عضو تیم ملی پیرامون شرایط فعلی کاراته بانوان در استان گفت: کاراته بانوان اصفهان همچنان در حال رشد است در مسابقات کشوری و انتخابی تیم ملی پیشرفت کاراته اصفهان به چشم می‌خورد.

شهپری ادامه داد: حمایت‌های هیأت استانی خوب بوده است، اما در خصوص هزینه‌های مالی معمولا ورزشکاران از جیب خود و یا از طریق اسپانسر‌ها فعالیت می‌کنند.

ملی‌پوش کاراته در خصوص زیر ساخت‌های این رشته در اصفهان تصریح کرد: سالنی که به عنوان خانه کاراته در اختیار کاراته‌کار‌های اصفهانی است کیفیت خوبی دارد و از لحاظ سالن و یا وسایل تمرینی در اصفهان مشکلی نداریم.

پس از گفتگو با مربی و ورزشکار کاراته اصفهان، خبرنگار ما با نائب رئیس و رئیس بخش بانوان هیأت کاراته اصفهان گفتگو کرد.

برگزاری لیگ استانی، راز موفقیت کاراته بانوان

زهرا ساجدی، نائب رئیس هیأت کاراته اصفهان در خصوص وضعیت فعلی این رشته در بخش بانوان گفت: کاراته در چهار سال آخرین مخصوصاً در بخش بانوان رشد بسیار خوبی داشته است، پس از راه اندازی مسابقات لیگ استانی و ورود ورزشکاران کیفیت کاراته اصفهان در بخش بانوان افزایش یافت.

ساجدی در خصوص زیرساخت‌های کاراته اصفهان با اشاره به این که یک سالن برای کلانشهر اصفهان کافی نیست افزود: متاسفانه هماهنگی و برنامه‌ریزی برای تمرین ورزشکاران در یک سالن کار سختی است، مواقعی پیش آمده که به دلیل حضور آقایان در سالن برنامه‌های بانوان لغو شده است و یا بالعکس؛ اصفهان کاراته‌کاران زیادی دارد و یک سالن برای این تعداد کافی نیست و امیدوارم با برنامه ریزی این مشکل نیز در بین ورزشکاران بر طرف شود.

نائب رئیس هیأت کاراته اصفهان، در خصوص مباحث مالی و حضور اسپانسر‌ها در کاراته اشاره کرد: معمولا حامیان مالی فقط در برگزاری مسابقات همراه ما هستند، در سال‌های گذشته حضور حامیان مالی بهتر بود، اما در این اواخر به دلیل مشکلات مالی که در همه رشته‌ها وجود دارد از لحاظ مالی مقداری دچار مشکل شدیم.

ساجدی در خصوص استعدادیابی رشته کاراته در اصفهان گفت: دوره‌های استعدادیابی خوبی در با حمیات مربیان و باشگاه‌ها انجام شد و افراد برگزیده زیر نظر مربیان در حال تمرین هستند، سال‌های گذشته تعداد دوره‌های استعدادیابی بیشتری را در دستور کار داشتیم، اما با توجه به شرایط مالی از تعداد اردو‌ها کاسته شده است.

نائب رئیس هیأت کاراته اصفهان پیرامون دانش‌افزایی مربیان اصفهان افزود: دو دوره دانش‌افزایی برای مربیان استان با حضور آقایان خدابخش و ناظریان برگزاریم کردیم، در تلاش هستیم که با حمایت فدراسیون میزبان دوره دانش‌افزایی کشوری در اصفهان باشیم.

نقطه نظرات مدیر و مربی و ورزشکار کاراته بانوان اصفهان نوید حال خوب این رشته در اصفهان را می‌دهد، رشته‌ای که با تلاش ورزشکاران و مربیان و حمایت هیأت‌ها بهترین دوران خود را سپری می‌کند.

زمانی که بستر برای ورود ورزشکار و کشف استعداد آن‌ها مهیا باشد و زیر نظر یک مربی با دانش تحت تعلیم قرار بگیرند راه قهرمانی و افتخار آفرینی باز خواهد شد، در این بین اگر مدیران و هیأت‌ها نیز حمایت‌های حداقلی خود را دریغ نکنند دیگر مانع برای رشد ورزش در میان نیست.

گفتی است که شرایط مالی نیز در پیشرفت ورزش‌ها مهم و نقش آن بسیار قابل تأمل است؛ سرمایه گذاری در ورزش هیچگاه ضرر نداشته است و با کمترین هزینه بهترین بازخورد دریافت شده؛ اگر این دست رشته‌ها با چنین ورزشکارانی یک حامی مالی خوب در کنار خود داشته باشند، هستند دختران و پسرانی که با تلاش خود همیشه پرچم مقدس کشور را در مجامع بین المللی به اهتزاز در بیاورند.

منبع: فارس پلاس

انتهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رشته‌ای که در آن بانوان از مردان سبقت گرفتند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..