تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راهکار کاهش مصرف قند و شکر

صادق تاروردی رئیس پژوهشکده توسعه تکنولوژی جهاد دانشگاهی شریف در حاشیه جلسه هم اندیشی صاحبان صنایع غذایی شرکت کننده در نخستین کنگره ملی نوآوری در علوم و فناوری غذایی در جمع خبرنگاران گفت: این نخستین کنگره در حوزه فناوری‌های نوین در حوزه غذاست و در مجموعه جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد.


راهکار کاهش مصرف قند و شکر

وی ادامه داد: مصرف قند و شکر و آمار ابتلا به دیابت رو به افزایش است و برای کنترل دیابت می‌توان از شیرین کننده‌های طبیعی برای جایگزین قند و شکر در فرآورده‌های غذایی استفاده کرد.

رئیس پژوهشکده تکنولوژی‌های جهاد دانشگاهی شریف به جایگزین‌های طبیعی قند و شکر اشاره کرد و افزود: ما می‌توانیم از شیره انگور و خرما برای قند و شکر مصنوعی استفاده کنیم، اما برای استفاده از این مواد نیاز به تکنولوژی‌های جدید داریم.


ضرورت به کارگیری استارتاپ‌ها در صنایع غذایی

تاروردی افزود: ما به دنبال آن هستیم که از استارتاپ‌ها در صنایع غذایی کمک بگیریم، زیرا استارتاپ‌ها به اقتصاد دانش بنیان کشور کمک می‌کنند.

وی گفت: پیشنهاد می‌کنیم کارگروه تخصصی در این زمینه ایجاد شود و این کارگروه از محققان صنایع غذایی دانشگاه و پژوهشگران کشور تشکیل شود.

رئیس پژوهشکده تکنولوژی‌های جهاد دانشگاهی شریف بیان کرد: صنایع غذایی ما قدمت طولانی دارند و متخصصان خوبی در این حوزه داریم، همچنین پیشنهاد می‌کنیم که جایگزین قند و شکر در صنایع غذایی ایجاد شود تا با رصد شاخص‌های مربوطه در کشور بتوانیم از آن تعامل مثبت برای جایگزینی شیرین کننده طبیعی با قند و شکر مطلع شویم.

تاروردی با اشاره به ورود استارتاپ‌ها به صنایع غذایی گفت: ما به دنبال آن هستیم که استارتاپ‌ها در حوزه صنایع غذایی ورود کنند و قاعدتاً باید سرمایه‌گذاران پایه کار بیایند.
جایگزینی برای نمک و چربی وجود ندارد

وی به علت انتخاب قند و شکر برای جایگزینی در صنایع غذایی اشاره کرد و افزود: به این دلیل قند و شکر را انتخاب کردیم چرا که جایگزینی برای نمک و چربی وجود ندارد، اما قند و شکر مصنوعی را می‌توان با شیرین کننده‌های طبیعی جایگزین کرد.

رئیس پژوهشکده تکنولوژی‌های جهاد دانشگاهی شریف تصریح کرد: بخش اعظم صنایع غذایی کشور را بخش خصوصی اداره می‌کند، به دلیل آنکه بخش خصوصی رقابتی عمل می‌کندوضعیت خوبی داریم تا حدی که بسیاری از محصولات ما صادر می‌شود، اما فناوری‌هایی که در صنایع غذایی ایجاد می‌شوند روز به روز در حال رشد هستند و استارتاپ‌ها می‌توانند در این زمینه بسیار کمک کننده باشند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راهکار کاهش مصرف قند و شکر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..