کشف حیات فرازمینی این بار در فاصله ۶ سال نوری از کره زمین+ تصاویر

ستاره بارنارد ابعادی کوچکتر از خورشید منظومه شمسی دارد اما طول عمر آن بالاتر از خورشید است.

سیاره کوتوله سطحی منجمد دارد و هر ۲۳۳ روز یک بار به دور ستاره بارنارد می‌چرخد.

درجه حرارت این سیاره حدود منفی ۱۵۰ درجه سانتی گراد است که دلیل آن به سن بالای سیاره باز می‌گردد.

کارشناسان اعتقاد دارند آب موجود در زیر لایه‌های یخی این سیاره می‌تواند میزبان حیات فرازمینی حتی درسطح میکروبی و باکتریایی باشد.

سیاره بارنارد b سیاره‌ای فوق العاده است که در فاصله تنها ۶ سال نوری از کره زمین وجود دارد و به گفته دانشمندان ستاره آن نزدیک‌ترین ستاره به کره زمین است.

پژوهش‌های دانشمندان نشان می‌دهند هسته این سیاره از جنس فلز‌های سنگین، چون آهن یا نیکل است که می‌تواند زمینه ساز وجود حیات فرازمینی یا حتی امکان زندگی انسان‌ها در این سیاره در سال‌های آینده باشد.

کارشناسان اعتقاد دارند وضعیت سیاره بارنارد b مشابه قمر یخ زده سیاره مشتری، اروپاست که گمان‌ها بر این است که زیر لایه یخی آن آب به شکل مایع وجود دارد.

ستاره بارنارد سنی حدود ۲ برابر سن سیاره خورشید، حدود ۹ میلیارد سال سن دارد، ستاره خورشید حدود ۴.۶ میلیارد سال عمر دارد.

با وجود اهمیت فوق العاده بالای ستاره بارنارد حتی قوی‌ترین رصدخانه‌های نجومی نیز قادر به تصویربرداری مستقیم از ستاره بارنارد نیستند و کارشناسان امیدوارهستند در آینده به مشاهده‌های قوی تری درباره این ستاره و سیاره آن دست یابند.

ستاره بارنارد (Barnard's Star) اولین بار در سال ۱۹۱۶ میلادی کشف شده است، این ستاره با چشم غیرمسلح قابل رصد نیست هرچند که در فاصله ۶ سال نوری از کره زمین، نزدیک‌ترین ستاره به منظومه شمسی است.

از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد ستاره بارنارد وجود فعالیت مغناطیسی در آن است که سبب درخشش این ستاره ناشی از انتشار انرژی میدان مغناطیسی می‌شود.

کارشناسان در نظر دارند درآینده ماموریت‌های فضایی ویژه‌ای برای رصد و بررسی ستاره بارنارد و سیاره بارنارد b درنظر بگیرند.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

حیات بیگانه درسیاره یخ زده مشابه زمین

پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشف حیات فرازمینی این بار در فاصله ۶ سال نوری از کره زمین+ تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.