تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عضو فراکسیون امید مجلس: هاشمی از سابقون و مقربون انقلاب و امام (ره) بود

محمدرضا نجفی عصر دوشنبه در خصوص نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در تمام ادوار قبل و بعد از انقلاب، افزود: دوران پیش از انقلاب هیچ تصویر ایجابی و روشنی از برنامه‌ ها و دستاورد های مختلف انقلاب وجود نداشت، آنچه پیش از انقلاب بود پرداخت هزینه های سنگین و بعضا خانمان برانداز برای پیگیری، تلاش، کوشش و مجاهدت برای تحصیل و نیل به آن آرمان ها بود.

وی اضافه کرد: به اذعان دوست و دشمن آقای هاشمی در تکوین جریان انقلاب همه داشته های مادی، معنوی، اعتباری و خانوادگی خود را در طبق اخلاص گذاشت و هزینه های سنگینی در این راه پرداخت کرد و یکی از نزدیکترین افراد به رهبر و بنیانگذار انقلاب بود.


عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به تداوم و استمرار تلاش های آیت الله هاشمی رفسنجانی تا پیروزی انقلاب ادامه داد: این حرکت و تلاش هاشمی بدون هزینه نبود، وقتی انقلاب پیروز و مستقر شد، آقای هاشمی کماکان به عنوان یک سرباز در خدمت رهبر کبیر انقلاب و آرمان های انقلاب بود.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در مجموع خط و سیر آقای هاشمی، پیش و بعد از انقلاب و در دوره پیروزی انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی نشان از ثبات قدم و تصمیم او دارد.
نجفی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی برای پیاده‌سازی اهداف و آرمانهای انقلاب سعی وافر و فراوانی داشت. اگر نقدهایی هم وجود دارد در پیگیری همین آرمان‌های انقلاب بوده است. با وجود نقدهایی که برخی ها دارند، آقای هاشمی تلاش فراوانی در استقرار حکومت جمهوری اسلامی در اشکال مختلف آن داشته است.


وی خاطر نشان کرد: هاشمی در قرابت با آرمان‌ها، اصول انقلاب و رهبر کبیر انقلاب بود و این نزدیکی منجر به این شد که مسئولیت های مختلفی در ادوار مختلف، از تکوین تا رشد و تعالی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی داشته باشند.


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای پیاده‌سازی آرمان‌های انقلاب و تبدیل آن به نظامات اداری و اجرایی، انقلابیون نیازمند حضور پر رنگ در تدوین قانون اساسی بودند که آیت الله هاشمی در مرحله تدوین قانون اساسی و سپس در قانون گذاری حضوری موثر و مستمر داشت.


وی یادآور شد: آموزه‌های دینی و حاکمیت مردم بر سرنوشت خود، استقلال و آزادی، مانیفست ما قبل از پیروزی انقلاب بود که در صحبت های امام (ره) در فرانسه و شعارهای مردم تجلی یافت. این‌ شعارها باید به یک قاعده و مبنای قانونی برای اداره کشور تبدیل می شد و یکی از افراد تعیین کننده و موثر که در نظام قانونگذاری و تدوین قانون اساسی حضور داشت آقای هاشمی بود.

نجفی خاطر نشان کرد: مسئله جنگ که پیش آمد، آقای هاشمی به عنوان یکی از عناصر تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر اصلی نظام جمهوری اسلامی، در جنگ مسئولیت پیدا می کند و مدیریت دفاع مقدس را تا پایان انجام می دهد. قبل از ریاست دولت‌، ریاست مجلس را به عهده داشت. نتایج حدود نیم قرن تلاش و مجاهدت آقای هاشمی امروز قابل چشم پوشی نیست، این استمرار نشانگر ثبات قدم و اطمینان در انتخاب یک انسان، برای تحقق آرمان ها و آن چیزی است که اعتقاد دارد. آقای هاشمی ازمعدود افرادی بود که با این مقدار پیشینه، صرف نظر از هزینه ها و دستاوردها، در هر سطحی از مسئولیت تلاشی مستمر، یکنواخت و هدفمند داشت.


وی در خصوص نقش آقای هاشمی در 14 خرداد 68 و انتخاب رهبری و همچنین سلامت انتخابات ریاست جمهوری در خرداد سال 76 گفت: اسناد و مدارک و سوابق که در قالب فیلم و نوشتار و غیره از آن مقاطع وجود دارد و تا حدی که منتشر شده است، آقای هاشمی به عنوان یکی از استوانه‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در این موضوعات نقش محوری و تعیین کننده ای داشت.


نجفی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند آقای هاشمی به عنوان یک دوست و همراه پس از رحلت امام (ره) نقش بسزا و مهمی در تعادل همه ارکان نظام داشته وحضورشان پررنگ و موثر بود. او حامی رهبری بود.


وی افزود: ما در مورد یک جنگ سنگین هشت ساله صحبت می کنیم که انبوهی خسارت و تخریب در حوزه زیرساخت و مسائل اقتصادی و مالی کشور بر ما تحمیل کرد، ما با انسان های زیادی که در راه دفاع از کشور به شهادت رسیدند مواجه بودیم.


عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آقای هاشمی در متن همه امور از جمله جنگ تحمیلی بود، در اواخر دفاع هشت ساله محدودیت‌هایی در منابع و تجهیزات بر ما تحمیل ‌شد ولی خروج از جنگ کار سختی بود و هزینه می خواست. یکی از کسانی که در خروج از وضعیت جنگی و پرداخت هزینه‌های مرتبط با آن آمادگی داشت و تلاش کرد که بستر و فضای پذیرش قطعنامه 598 آماده شود، آیت الله هاشمی بود.

2929




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عضو فراکسیون امید مجلس: هاشمی از سابقون و مقربون انقلاب و امام (ره) بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..