تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نخستین کارگاه‌های ارگونومیک فرش در استان زنجان راه اندازی شد

ساعت: 16:36 منتشر شده در مورخ: 1397/10/24 شناسه خبر: 1448769

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان، گفت: طراحی و ایجاد دارهای قالی ارگونومیک یکی از دستاوردهای مهم خوشه فرش دستباف استان زنجان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایرج احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; افزود: بر اساس مطالعات انجام گرفته توسط عامل توسعه خوشه فرش دستباف زنجان، عوارضی برای بافندگان فرش شناسایی شده که به دلیل نشست‌های طولانی مدت و عدم رعایت استانداردهای محیطی از جمله نور، هوا و غیره مشکلاتی را برای بافندگان ایجاد می‌کرد که این مشکلات با گذشت زمان منجر به بروز اختلالات در سیستم آناتومی و همچنین بینایی و تنفسی بافندگان می‌شد.

وی تصریح کرد: بنابراین برای جلوگیری از بروز این مشکلات، طراحی و ایجاد کارگاه دارهای قالی ارگونومیک در دستور کار خوشه فرش دستباف زنجان قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان عنوان کرد: در این راستا 27 فقره دار قالی با اعتبارات شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان خریداری و یک محیط پایلوت در اتحادیه تعاونی فرش دستباف روستایی زنجان برای استقرار این دارها با صندلی‌های مخصوص و نور کنترل شده ایجاد گردید و فضای اولیه لازم جهت ایجاد و فرهنگ سازی برای این کار فراهم شد.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه اخیرا گرایش به استفاده از این نوع دارهای قالی افزایش یافته است.

احمدی بیان کرد: تولید کنندگان دار قالی در استان نیز برای تولید نوع مشابه آن اقدام کرده‌اند.

وی در پایان ضمن تاکید بر حمایت از صنایع دستی با قدمت استان گفت: در این راستا تشکیل خوشه‌های صنایع دستی از جمله چاقو ، مس و ملیه در دستور کار شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان قرار دارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نخستین کارگاه‌های ارگونومیک فرش در استان زنجان راه اندازی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..