تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اثرگذاری باکتری های بینی بر آنفلوآنزا

سلامت نیوز: محققان دانشگاه میشیگان آمریکا یک رابطه همزیستی بین انسان و گروهی از باکتری ها یافتند که با ویروس آنفلوآنزا مقابله می کند و در بینی ساکن هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، یکی از کارکردهای اصلی بینی فیلتر کردن هوا و جداسازی پاتوژن های مضری است که با جریان هوا وارد مجاری تنفسی و بدن می شوند. البته این فیلتر همواره عملکرد مطلوب را ندارد و گاهی ویروس آنفلوآنزا از آن عبور می کند.


به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی، محققان به منظور بررسی نقش باکتری های ساکن بینی و حلق در این فرآیند فیلترسازی اطلاعات به دست آمده از یک مطالعه را که در سال های 2012 تا 2014 میلادی انجام گرفت مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.


در این مطالعه 717 داوطلب ساکن در 144 منزل مسکونی در کشور نیکاراگوئه به منظور بررسی نحوه انتشار ویروس آنفلوآنزا بین اعضای خانواده و اجتماع، تحت نظر گرفته شدند. اطلاعات حاصل از این مطالعه در تحقیقات مختلفی با استفاده از روش های متفاوت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.


محققان دانشگاه میشیگان به بررسی وضعیت 537 داوطلب پرداختند که در ابتدای این مطالعه دچار آنفلوآنزا نبودند و نمونه هایی از باکتری های بینی و حلق آن ها گرفته شده بود. محققان با توالی یابی ژنتیکی این نمونه ها توانستند نوع و میزان باکتری های موجود در بینی این افراد را شناسایی کنند.
در این بررسی ها محققان پنج کلاستر از باکتری ها را شناسایی کردند که در بینی داوطلبان وجود دارند. همچنین مشخص شد وجود یکی از این کلاسترها که در مقایسه با سایرین دربرگیرنده تعداد زیادی از باکتری های Fusobacterium، Neisseria و Streptococcus است، موجب کاهش احتمال ابتدای فرد به آنفلوآنزا می شود.


به گفته محققان با وجود این که تحقیقات هنوز مراحل اولیه را شناسایی می کند، شناسایی این کلاستر باکتری ها می تواند منجر به توسعه روش های درمانی جدید برای آنفلوآنزا شود. گزارش کامل این تحقیقات در نشریه PLOS One منتشر شده است.
علمی (6)**9259**1440




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اثرگذاری باکتری های بینی بر آنفلوآنزا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..