تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تشخیص سریع ویروس ها از راه دور

سلامت نیوز:محققان دانشگاه آکسفورد یک ابزار پرتوان، کوچک و قابل حمل را برای تعیین توالی دی ان ای ساختند که از لابراتوارهای سیار برای تشخیص بسیار سریع وجود ویروس هایی مانند ابولا و زیکا در محل بهره می برد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،این ابزار که MinION نام دارد، امکان تشخیص سریع و زودهنگام ویروس ها را فراهم کرده و بر خلاف روش های قبلی مستلزم انتقال نمونه های آلوده به آزمایشگاه نیست.


به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی،‌این فناوری قادر است توالی های نوکلئوتید بسیار طولانی ایجاد کند و بدین ترتیب امکان تعیین توالی تمام ژنوم ویروس را در اختیار گذارد.
محققان با استفاده از این تکنیک توانستند تنها در چند ساعت توالی تمام ژنوم دو ویروس تک رشته ای آر ان ای، یک مکلورا ویروس (macluravirus) و یک پاتیویروس (a potyvirus) را تعیین کنند.


این ابزار در حال حاضر در حوزه ویروس شناسی گیاهی مورد استفاده قرار گرفته است و راه را برای تشخیص آنی ویروس های فصلی و جدید، از راه دور هموار کرده است. این ابزار امکان تشخیص ویروس ها را در محیط های کاملا مجزا نیز فراهم می کند.
این ابزار از طریق کاهش زمان بین نمونه برداری و تشخیص، امکان بهبود عملکرد شبکه های نظارتی را بر شیوع بیماری ها و همچنین تشخیص زودهنگام میکروارگانیسم های مضر فراهم می کند.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Scientific Reports منتشر شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تشخیص سریع ویروس ها از راه دور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..