تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فیلتر نویسی در بورس چیست؟

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، بررسی وضعیت‌لحظه‌ای سهام شرکت‌های مختلف، انتخاب سهام مناسب جهت خرید و یا انتخاب زمان مناسب برای فروش سهام با هر استراتژی معاملاتی و سرمایه‌گذاری اعم از کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و بسیاری از موارد دیگر همیشه دغدغه سهامداران، معامله‌گران و تحلیل‌گران بوده است.

آیا تا به‌حال قصد داشته‌اید که کل بازار را یک جا رصد کنید؟ مثلا بخواهید بفهمید امروز چه سهم هایی از -۵% تا +۵%رفته‌اند؟
چه سهم‌هایی صف فروش هستند؟ چه سهم هایی بیش از حجم مبنا معامله شده‌اند؟ الان چه سهمی اختلاف بین آخرین معامله و قیمت پایانی بیش از ۳ درصد است؟ و  ...

خوشبختانه سازمان بورس و اوراق بهادار برای ایجاد شرایط یکسان برای تمام فعالین بورس قدمی فراتر از ارایه یک نرم افزار تحلیلی مانند نمودارهای تکنیکال برداشته و سیستمی جهت  برنامه‌نویسی انواع سیستم‌های مدنظر هر فرد جهت پالایش داده‌های بورس ارائه کرده است. در حال حاضر این کار با راحترین شکل ممکن قابل انجام است وشما می‌توانید به راحتی از طریق وب سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران به آدرس www.tsetmc.com این کار را انجام دهید.  

شرکت مدیریت فناوری بورس تهران یکی از ارکان اصلی بازار سرمایه و زیر مجموعه سازمان بورس واوراق بهادار است که باهدف ارائه خدمات به چرخه کامل معاملات "الکترونیکی" ابزارهای مالی به ارکان بازار سرمایه فعالیت می‌کند. این شرکت قابلیتی به این سایت در قالب "فیلترنویسی" در بورس اضافه کرده است که در بخش "دیده‌بان بازار" می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. در این بخش می‌توان شبه کدها یا اسکریپت‌های که دارای یکسری عملگرها و فیلدهای از قبل آماده‌شده است قرار دارد که بخشی از نیازهای سفارشی نمودن اطلاعات را فراهم کرده است.

برخی از مزایای استفاده از فیلترنویسی

به کمک فیلتر نویسی می‌توان فیلدهای مورد نیاز نمادها را دسته بندی کرده و به صورت سفارشی درخواست نمایش آنها را داد که بدون شک باعث تجمیع اطلاعات بنیادین و تکنیکال سهام شرکت‌های مختلف در کوتاهترین زمان ممکن خواهد شد و بدین ترتیب امکان دنبال کردن استراتژی‌های مختلف معاملاتی را بر روی نمادهای سفارش داده شده وجود خواهد داشت.

برای این کار نیاز به استفاده از هیچ نرم‌افزار جانبی دیگر نیست و شما می‌توانید تحت وب در محیط اسکریپت سایت از دستورات آماده ارائه شده استفاده کنید. از دیگر مزایای آن استفاده همزمان چند اندیکاتور است به طوری که در صفحه شخصی بطور همزمان مقادیر همه آنها را داشته باشید.

معایب استفاده از فیلتر نویسی

این قابلیت (فیلتر نویسی) یک‌زبان برنامه‌نویسی نیست بلکه یک محیط اسکریپت نویسی است و بنابراین برای افراد حرفه‌ای  محدودیت‌هایی دارد. از طرفی امکان بک تست (Back Test) یعنی استفاده از داده‌های گذشته برای آزمون‌وخطای استراتژی‌های معاملاتی بدون آزمون در محیط واقعی وجود ندارد و عملاً فقط داده‌های روزانه در دسترس هستند.

هر کاربر و فعال بورسی در هر سطح فعالیت نیاز دارد فیلتر نویسی را آموزش‌دیده تا بتواند با امکانات گسترده وب‌سایت بورس که به‌صورت رایگان ارائه می‌شوند بازار را بر اساس دیدگاه خودش رصد و تحلیل‌های واقعی از سهام را ارائه دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فیلتر نویسی در بورس چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..