تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جان تمپلتون، اسطوره معامله گری بازار سهام

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا) و به نقل از فراچارت، بنیاد تمپلتون سازمان خیریه‌ای است که سرمایه مورد نیاز تحقیقات رشته‌های مختلف علمی را تأمین می‌کند. این بنیاد، در سال ۱۹۸۷ تأسیس شده است.

جان مارکس تمپلتون در تاریخ ۲۹ نوامبر ۱۹۱۲ در شهر کوچک وینچستر تنسی متولد شد. وی پا جای پای برادرش گذاشت و به دانشگاه ییل رفت. طی دوران تحصیلی اش با حمایت های برادرش از افسردگی گذر کرد و در سال ۱۹۳۴ به عنوان رتبه نخست فارغ التحصیل شد و همچنین جایزه Phi Beta Kappa را نیز کسب کرد (یکی از معتبر ترین جوایز در حوزه هنر و فلسفه). و در سال ۱۹۳۶ در کالج بالیلول اکسفورد به درجه استادی حقوق نایل شد.

تمپلتون فعالیتش را در بازار وال استریت در سال ۱۹۳۸ آغاز و تلاش خود را برای راه اندازی یکی از بزرگترین و موفق ترین بنیادهای سرمایه گذاری در دنیا شروع کرد. وی برای فعالیت در بازار سهام و بررسی صنایع و شرکت ها استراتژی “خرید پایین، فروش بالاتر” را داشت که با همین روش سعی در دستیابی به کمترین و نازلترین قیمت ها داشت؛ چیزی که وی آن را “نقطه حداکثر بدبینی” نامید.

وقتی در سال ۱۹۳۹ جنگ در اروپا آغاز شد، وی اقدام به قرض پول، و شناسایی سهام شرکت هایی کرد که قیمت زیر ۱ دلار داشتند. مجموعا ۱۰۴ شرکت لیست شد سپس در اوج بدبینی ها به اندازه ۱۰۰ دلار از سهام هر شرکت خرید در حالی که حتی ۳۴ شرکت از این لیست ورشکسته بودند. و ۴ سال بعد با فروش سهام آنها سود چشمگیری کرد و سرمایه ۱۰ هزار دلاری او تبدیل به ۴۰ هزار دلار شده بود (حدود یک میلیون دلار امروز). جالب است بدانید فقط ۴ شرکت از شرکت های مذکور به وی زیان رساندند.

همچنین در سال ۱۹۵۴ مبلغ ده هزار دلار در یک صندوق، سرمایه گذاری کرد که ارزش آن در سال ۱۹۹۲ بالغ بر دو میلیون دلار شده بود.

در سال ۱۹۸۷، زمانی که شرکت اتومبیل‌سازی فورد در حال ورشکستگی بود، تمپلتون یکی از خریداران سهام آن بود. اما در سال ۲۰۰۰ که همگی مشتاق به خرید سهام فورد بودند، او به یک فروشنده تبدیل شد. در حقیقت این سرمایه‌گذار از یک روش ساده برای پولدارشدن استفاده کرده است. تمپلتون در زمان رکود بازار سهام خریداری کرد و در زمان رونق، سهام خود را با قیمت بالایی فروخت.

تمپلتون در سال ۱۹۵۴ ، زمانی که بنیاد مالی تمپلتون را تاسیس کرد وارد یک صندوق سرمایه گذاری مشترک شد. در سال ۱۹۹۲ زمانی که وی بنیاد سرمایه گذاری تمپلتون را به گروه سرمایه گذاری فرانکلین فروخت ارزش سرمایه گذاری ده هزار دلاری وی در زمان تاسیس بنیاد سرمایه گذاری تمپلتون اکنون به ۲ میلیون دلار در سال ۱۹۹۲ رسیده بود. در سال ۱۹۹۹ مجله پول، وی را “بزرگترین سرمایه گذار حوزه سهام” نامید.

تمپلتون بسیاری از موفقیت خود را مدیون توانایی اش در حفظ نظم بالا، جلوگیری از اضطراب و حفظ انضباط است. تمپلتون به خاطر فلسفه معاملاتی اش که “دوری کردن از رفتار گله ای” و ” خرید وقتی بازار در سرخی ریزش غرق شده است” شناخته شده است. او سودش را هم زمانی شناسایی میکرد که ارزش و انتظارات بالا بودند.

او در سال ۱۹۹۱ جایزه AIMR را دریافت کرد که برترین جایزه برای معامله گری است. در سال ۲۰۰۵ یادداشت مختصری نوشت و درآن پیش بینی کرد که طی ۵ سال اینده هرج و مرج مالی در جهان رخ خواهد داد. این یادداشت در سال ۲۰۱۰ به صورت عمومی منتشر شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جان تمپلتون، اسطوره معامله گری بازار سهام»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..