تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امکان تغییر رشته و گرایش در مقطع کارشناسی

امکان تغییر رشته و گرایش در مقطع کارشناسیبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  برای تغییر رشته گرایش بر اساس ماده ۲۹ منشور حقوق دانشجویی لازم است، رشته گرایش مورد تقاضای دانشجو در دانشگاه محل تحصیل موجود و همچنین کد رشته-گرایش مورد تقاضا درکارنامه محرمانه صادره از سازمان سنجش آموزش کشور (به عبارت دیگر کمتر نبودن نمره‌های اکتسابی دانشجو در آزمون سراسری گروه آموزشی مربوطه از نمره آخرین فرد پذیرفته شده در آن رشته-گرایش در دانشگاه و در همان سال پذیرش) وجود داشته باشد.

 بر اساس ماده ۲۹ منشور حقوق دانشجویی، موافقت شورا‌های دانشکده‌های مبداء و مقصد و تأیید شورای‌آموزشی دانشگاه و محیا بودن شرایط ادامه تحصیل دانشجو در رشته-گرایش جدید در سنوات مجاز باقیمانده لازم است.

بر این اساس ۲ تبصره برای ماده ۲۹ منشور حقوقی دانشجو بیان شده است که در تبصره ۱ آمده است:

دانشجو فقط در هر دوره تحصیلی برای یک‌بار می‌تواند با رعایت شرایط این ماده، تغییر رشته-گرایش دهد و همچنن براساس تبصره ۲ تغییر رشته از دوره‌شبانه به‌روزانه و از شیوه آموزشی غیرحضوری به نیمه حضوری و حضوری ممنوع است، ولی برعکس این موارد مجاز است.

 دانشجویان دوره‌های کاردانی و کارشناسی پیوسته با داشتن برخی از شرایط، فقط برای یک‌بار در طول دوره تحصیل می‌توانند از یک رشته با گرایش به رشته یا گرایش دیگر تحصیلی در آن گروه آزمایشی یا در گروه آزمایشی دیگر و در همان مؤسسه، تغییر رشته یا گرایش دهند. تغییر رشته در دوره کارشناسی ارشد ممنوع است.

انتهای پیام/

آخرین جزئیات از شرایط تغییر رشته و گرایش در مقطع کارشناسی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امکان تغییر رشته و گرایش در مقطع کارشناسی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..