تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سالانه ۷۷ سانتی متر آبهای زیزمینی در استان زنجان افت می‌کند

ساعت: 14:32 منتشر شده در مورخ: 1397/10/24 شناسه خبر: 1448532

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به افت بالای آبهای زیرزمینی در 5 دشت استان گفت: افت آبهای زیزمینی در استان زنجان 77 سانتی‌متر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یوسف رضاپور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به برنامه‌های شرکت در حفاظت منابع آب اظهار کرد: کاهش میزان مصرف آب در استان زنجان از برنامه اصلی این شرکت است.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان 7 دشت وجود دارد عنوان کرد: از این تعداد 5 دشت ممنوعه بوده و وضعیت بحرانی دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه وضعیت دشت ابهر نسبت به سایر دشت‌های استان زنجان بحرانی است گفت: میزان افت آبهای زیرزمینی در این دشت بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه دو دشت استان زنجان از این 7 دشت وضعیتی نسبتا بهتری دارند ابراز کرد: در اثر اضافه برداشت‌ها میزان افت آب در دشت سالانه 58 سانتی‌متر است.

رضاپور با بیان اینکه بیشترین اقدامات حفاظتی در دشت ابهر انجام می‌شود بیان کرد: ولی متاسفانه همچنان افت آب در دشت ابهر اتفاق می‌افتد.

وی میزان افت آبهای زیرزمینی در استان زنجان به طور متوسط 77 سانتی‌متر عنوان کرد و گفت: با اقدامات انجام شده میزان افت آبها به 72 سانتی‌متر کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان خاطر نشان کرد: در طول 20 سال گذشته میزان افت آبهای زیرزمینی در دشت ابهر 30 متر بوده است.

وی با بیان اینکه از چاه‌های مجاز نیز اضافه برداشت صورت صورت می‌گیرد اظهار کرد: اقدامات لازم در استان زنجان در جهت جلوگیری از اضافه برداشت‌های انجام می‌شود.

رضاپور عنوان کرد: در دهه 60 و اواسط دهه 70 جوی که حاکم بوده شرایط متعارف بوده و مجوزهای بی‌شماری داده شده و این مجوزها در آن زمان بدون حساب داده شده است.

وی با اشاره به اینکه علی‌رغم اینکه در سال گذشته وضعیت بسیاری از استانها مناسب نبود ولی استان زنجان وضعیت بهتری داشت بیان کرد: در سالجاری تا به امروز 146 میلی‌متر بارندگی داشتیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به وضعیت آب سد تهم استان زنجان بیان کرد: سالانه 15 میلیون‌متر‌مکعب از سد تهم به منظور آب مورد نیاز زنجان تامین می‌شود.

رضاپور با بیان اینکه میزان خروجی آب در سد تهم بیشتر از ورودی است عنوان کرد: در حال حاضر در سد تهم 32 میلیون متر مکعب آب وجود دارد که این میزان 38 درصد ظرفیت سد تهم است.

وی با اشاره به انسداد چاه‌های غیرمجاز در استان زنجان گفت: چاه‌های غیرمجاز براساس اولویت‌‌بندیهای صورت گرفته انجام می‌شود و مسدود کردن چاه‌های عمیق که بیشترین مصرف را دارند در اولویت قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سالانه ۷۷ سانتی متر آبهای زیزمینی در استان زنجان افت می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..