تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از نداشتن اطلس فرهنگی تا برگزاری جلسات فرهنگی در پارک های سلطانیه

ساعت: 09:46 منتشر شده در مورخ: 1397/10/24 شناسه خبر: 1448586

در دیدار هنرمندان با استاندار زنجان مطرح شد؛

دغدغه های هنرمندان زنجانی در دیدار با استاندار مطرح شد که نداشتن اطلس فرهنگی و نبود فضای لازم برای برگزاری جلسات فرهنگی از جمله این دغدغه ها بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا،; یکشنیه شب در دیدار اصحاب فرهنگ و هنر استان زنجان با استاندار، دغدغه های هنرمندان مطرح شد.

آقا دادشی از شهرستان ابهر نداشتن اطلس فرهنگی را یکی از مشکلات استان زنجان عنوان کرد و گفت: چرخه آزاد اطلاعات و بانک اطلاعاتی از هنرمندان وجود ندارد.

این هنرمند ابهری خاطرنشان کرد: تا شایسته سالاری در کشور حاکم نشود، وضعیت حل نمی شود.

 

*ضرورت تعریف سند فرهنگی برای زنجان

زارع هنرمند خرم دره ای نیز در ادامه این جلسه، اظهار داشت: سند فرهنگی و هنری باید برای استان تعریف شود.

وی ادامه داد: تنها فرهنگسرای خرم دره نیز فعال نبوده و 10 انجمن فعال شهرستان امکانات و اتاق ندارند.

این هنرمند گفت: ورود و خروج فرهنگسرای خرم دره مطلوب نبوده و ضروری است فکری در این زمینه شود.

پیشکاری از شهرستان ایجرود نیز در ادامه این جلسه، اظهار داشت:اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجرود فاقد ساختمان بوده و در مکان استیجاری فعالیت ها انجام می شود.

وی افزود: همه فعالیت های فرهنگی، دینی و آموزشی و هنری با قوت انجام می پذیرد و  این خطه دارای پتانسیل های مطلوب درحوزه قرآنی است.

 

*مکانی برای برگزاری جلسات نداریم

مرادی از شهرستان سلطانیه نیز از نبود امکانات در این شهرستان گلایه کرد و گفت: هیچ جایی برای برگزاری جلسات نداریم که به همین دلیل در پارک ها جلسات را برگزار می کنیم.

هنرمند موسیقی نیز در ادامه این جلسه، اظهار داشت: ارگان های مختلف در قبال موسیقی نرمش نشان داده و اجازه برگزاری کنسرت ها را به هنرمندان بدهند.

وی گفت: اگر اجازه داده شود تا گروه های هنر موسیقی اجرا داشته باشند، نیازی به بودجه نداریم.

این هنرمند زنجانی برضرورت جذب فارغ التحصیلان هنرستان هنرهای زیبا در بدنه آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: ضروری است از هنرمندان حمایت بیشتری انجام شود.

میر محمد رضایی ادامه داد:اگر هنرمندان نتایج برگزاری این جلسات را به چشم ببینند،این سالن پاسخگوی حضور هنرمندان نخواهند بود و اگر امروز کم آمده اند به دلیل عدم نتیجه گیری از جلسات بوده است.

 

*ورود نمایش زنجان به 85 سالگی

رئیس انجمن نمایش استان زنجان نیز از ورود نمایش زنجان به سن 85 سالگی خبرداد و گفت: در چهلمین سال انقلاب می توان اوج این هنر را مشاهده کرد.

نجفی با بیان اینکه 10 گروه نمایشی در استان زنجان فعال است، افزود: سالن تخصصی نمایش در استان زنجان برای اجرا وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: ضروری است از طرف مسئولان حمایت های لازم از هنر تئاتر شده و از اجراهای فاخر دستگاه های اجرایی حمایت کنند.

 

*خوشنویسی حمایت نمی شود

 رئیس انجمن خوشنویسی زنجان نیز از نبود زیرساخت های فرهنگی در زنجان گلایه کرد و گفت: 74 نفر عضو انجمن خوشنویسی هستند.

محمدی تصریح کرد: قرآن توسط خوشنویسان زنده نگه داشته شده است اما هنرمندان این عرصه دیده نشده است.

وی با اشاره به نبود گالری هنری و تخصصی در استان زنجان، بیان داشت: در زنجان ظرفیت های مطلوبی است که بلا استفاده مانده است.

این هنرمند زنجانی با بیان اینکه نباید در مدیریت ها جناحی عمل شود، خاطرنشان کرد: از استاندار انتظار داریم به هنرمندان توجه ویژه ای داشته باشد.

سرپرست انجمن سینمای جوان استان زنجان در ادامه این جلسه، اظهار داشت: انجمن سینمای جوان از سال 64 آغاز به کار کرده است و به طور میانگین سالانه 100 هنرجو به زنجان تحویل داده می شود.

بیگلی خاطرنشان کرد: هنرجویان سینمای جوان زنجان  در عرصه های مختلف خوش درخشیده اند اما با مشکلاتی نیز دست و پنجه نرم می کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از نداشتن اطلس فرهنگی تا برگزاری جلسات فرهنگی در پارک های سلطانیه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..