تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خداحافظی مدیرکل بازنشسته پس از ۴۰ سال خدمت

ساعت: 10:00 منتشر شده در مورخ: 1397/10/24 شناسه خبر: 1448643

مراسم تکریم و معارفه مدیران کل قبلی و جدید جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، مراسم تکریم «اسمعیل کریم‌زاده» و معارفه «رسول جلیلی» در کسوت مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی روز گذشته با حضور معاون وزیر، جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این مراسم، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی، در سخنان ابراز داشت: در طول پنج سال گذشته ۶۱ هزار و ۷۰۰ هکتار زمین کشاورزی در آذربایجان‌غربی توسط دولت به سیستم آبیاری نوین مجهز شده و همچنین ۲۴ هزار هکتار هم توسط سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی مجهز به سیستم آبیاری نوین شده است در حالی که پیش از سال ۹۳ تنها ۳۶ هزار هکتار از اراضی استان مجهز به سیستم آبیاری نوین بود.

محمدعلی جوادی، با اشاره به اینکه ۶ درصد محصولات تولیدی کشاورزی کشور در این استان تولید می‌شود، افزود: در این راستا وزارت جهاد کشاورزی توجه ویژه‌ای به آذربایجان‌غربی دارد و با وجود کمبود بودجه نیز در صورت مدیریت مناسب می‌توان اقدامات خوبی را در این استان انجام داد.

وی، با بیان اینکه در مدت پنج سال گذشته ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب در مصرف آب در آذربایجان‌غربی صرفه‌جویی شده است، عنوان کرد: این آمار نشان می‌دهد که با داشتن برنامه و همت لازم می‌توان به اهداف رسید و تنها باید برنامه‌ریزی دقیق و مناسب صورت بگیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی، با بیان اینکه تا سال ۹۱ ظرفیت سردخانه‌های آذربایجان‌غربی ۱۴۷ هزار و ۵۰۰ تن بود که این میزان ۹۸۵ هزار و ۱۰۰ تن افزایش داشته و تا پایان سال ۹۶، ظرفیت سردخانه‌های استان به یک میلیون و ۳۶ هزار تن رسیده است، تصریح کرد: این سردخانه‌ها با اعتبار بخش خصوصی تاسیس شده و این یعنی با رفتار و برنامه مناسب می‌توان سرمایه‌گذار را جذب کرد که نیازی به بودجه دولتی ندارد و این خود دلیلی بر این است که تنها وابسته بودن به بودجه دولتی عامل توسعه نیست.

در ادامه مراسم، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی نیز با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی یکی از سازمان‌های کلیدی در آذربایجان‌غربی برای ایجاد اشتغال است، افزود: چرا که بیشترین مشاغل در این سازمان صورت گرفته و مشاغل خدمات وابسته به کشاورزی نیز مربوط به جهاد کشاورزی بوده و توسعه موضوعات مربوط به کشاورزی نیز متعلق به این سازمان است.

رضا حسینی، با بیان اینکه خدمات ۴۰ ساله اسمعیل کریم‌زاده در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی بر کسی پوشیده نیست، عنوان کرد: اما از آنجایی که تغییر و تحول برای رشد و توسعه ضروری است از این رو از داخل مجموعه جهاد کشاورزی فردی مانند رسول جلیلی انتخاب شد که اکثر مسؤولان برای انتخاب وی اتفاق نظر داشتند و استانداری آذربایجان‌غربی از همه برنامه‌ها و اقدامات جلیلی حمایت خواهد کرد.

وی، با اشاره به انتظارات مردم و مسؤولان از رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: باید روش‌های کشت، داشت و برداشت در استان با توجه به اقلیم جدید و فضای توسعه کسب و کار ارتفا یابد زیرا ۵۰ درصد اشتغال آذربایجان‌غربی بر عهده سازمان جهاد کشاورزی است و این اقدامات باید در آمارها و شاخص‌ها نیز نمایان باشد تا جایی که آذربایجان‌غربی در زمینه ایجاد اشتغال به میانگین کشوری برسد.

سید هادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، دیگر سخنران این مراسم بود که با اشاره به با اشاره به اینکه هنر مدیریت در آذربایجان‌غربی این است که هم کشاورزی در استان حفظ شده و هم دریاچه ارومیه احیا شود، افزود: چرا که بدون دریاچه ارومیه، زندگی در این منطقه امکان‌پذیر نیست و از سویی کشاورزی استان نیاز به تحول دارد و در صورت ادامه دادن روش‌های سنتی کشت در استان هم کشاورزی و هم دریاچه ارومیه از دست خواهد رفت.

وی، با بیان اینکه در حوزه آبریز دریاچه ارومیه ۵ میلیارد مترمکعب آب مصرف می‌شود که در ۲۵ شهرستان حوزه آبریز دریاچه ارومیه باید ۲ میلیارد مترمکعب صرفه‌جویی در مصرف آب در زمینه کشاورزی صورت بگیرد، ادامه داد: برای این منظور باید از توسعه بی‌رویه و تبدیل مزارع به باغات جلوگیری شود و نهال‌های کم‌‌آب‌بر در استان کاشته شوند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: باید راندمان کار اداری در ادارات افزایش پیدا کند تا زمینه برای توسعه اقتصادی استان فراهم شود تا از این طریق وضعیت رفاهی در کشور و در آذربایجان‌غربی بهبود پیدا کند.

اسمعیل کریم‌زاده، مدیرکل سابق جهاد کشاورزی آذربایجان غربی هم در این مراسم، با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۵۶۵ پست سازمانی مصوب در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد پست، هزار و ۴۱۵ پست متصدی دارد و بقیه خالی هستند و این تعداد پست مصوب نیز مربوط به پیش از اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه و مهار آبهای مرزی بوده است و از این رو این تعداد نیرو پاسخگوی تمام خدمات انجام شده در جهاد کشاورزی نیست ولی با این وجود نیروهای این سازمان به صورت جهادی عمل کرده‌اند و ۶۳۲ نفر در عرض سه سال گذشته در سازمان جهاد کشاورزی استان استخدام شده‌اند.

وی، از سال ۹۳ ریاست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی را بر عهده داشت که در کارنامه وی خدمت نزدیک به ۴۰ سال به چشم می‌خورد که با این وجود وی مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان نمی‌شود و چهار و نیم سال تا بازنشستگی کریم‌زاده باقی مانده است.

رسول جلیلی مدیرکل جدید نیز در این مراسم با بیان اینکه از نظر منبع درآمدی و اقتصادی، کشاورزی در آذربایجان‌غربی در جایگاه نخست قرار دارد اظهار کرد: سهم ارزش افزوده کشاورزی در استان ۲۵ درصد و نصف بیشتر سهم ارزش افزوده خدمات در استان در بخش کشاورزی بوده و ۳۲ درصد بخش اشتغال در بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه به واسطه خشک شدن دریاچه ارومیه محدودیت‌هایی در کشت محصولات باغی و زراعی استان وجود داشته که نیازمند کار تیمی است، عنوان کرد: برای رفع این تهدید بزرگ باید یک راهکار مناسب به همراه اصلاح وضعیت کشاورزان داشت چرا که برای موفقیت باید همه با هم همدل بوده و کار تیمی انجام دهند.

مدیرکل جدید جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: کشاورزی در آذربایجان‌غربی بر اساس نظام خرده‌دهقانی است و در این نظام بهره‌برداری اقتصادی برای کشاورز بسیار کم بوده و تنها کشاورز قادر به تامین هزینه‌های مربوط به معیشت خود است و نمی‌تواند برای آینده سرمایه‌گذاری کند.

در این مراسم، همچنین نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس و حجت الاسلام ساجدی نژاد مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل جهاد کشاورزی استان به سخنرانی پرداختند.

نکته قابل توجه در بحث تکریم و معارفه مدیران کل جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی، جلوس ۴۰ ساله مدیرکل قبلی این اداره بر مسند خدمت و حضور چندین ساله وی در کسوت معاونت و مدیریت در جهاد کشاورزی بود.

کریم‌زاده که معتقد بود هیچ امری غیر از تقدیم حکم بازنشستگی نمی‌تواند او را از این منصب جدا کند، بالاخره حکم خود را دریافت کرده و پس از ۴۰ سال محل خدمت خود را ترک کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خداحافظی مدیرکل بازنشسته پس از ۴۰ سال خدمت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..