تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تصاویری هولناک از پشت پرده 

سلامت نیوز:مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: «در این انبار‌ها ۱۱ کارگر که اغلب اتباع خارجی هستند در شرایط بسیار غیربهداشتی مشغول فراوری و تهیه دارو‌های آماده گیاهی و نصب برچسب‌هایی تحت عنوان طب اسلامی بر روی آن‌ها بودند. این دارو‌ها بنا بود در سراسر کشور توزیع شوند که علاوه بر آسیب به سلامتی مردم، سود سرشاری را نصیب مداخله گران با عنوان طب اسلامی می‌کرد.»

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تابناک،طی روز‌ها و ساعات اخیر، تصاویری از چند سوله تولید، بسته بندی و انبار دارو‌های طب اسلامی در فضای مجازی منتشر شده و در میان کاربران دست به دست می‌شود که به شدت هولناک است و ابهامات زیادی آفریده است.

تابستان امسال زمانی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مردم هشدار داد طب اسلامی نداریم و تأکید کرد که «اقبال زیاد مردم به درمان‌های طب سنتی و مکمل موجب شده برخی افراد فرصت طلب و سودجو از این گرایش سوء استفاده کرده و با عناوینی مانند طب اسلامی، طب تصفیه و طب الائمه (ع) در این عرصه جولان دهند»، کمتر کسی تصور می‌کرد که ابعاد هشدار وی تا این اندازه وسیع باشد.

هشداری که حالا می‌شود راحت‌تر دلایل بیانش را درک کرد چراکه پنجشنبه در مشهد سه سوله شناسایی شد که در آن‌ها کار تولید، بسته بندی و انبار دارو با عنوان طب اسلامی صورت می‌گرفت و آنقدر وضعیت وخیمی داشت که به ورود مقامات قضایی و پلمب سوله‌ها منجر شد و پرونده‌ای که احتمالا در روز‌های آینده بیشتر درباره ابعاد هولناکش خواهیم شنید.

رویدادی که دکتر سیدجواد مجتبوی، مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد آن را این گونه به ایرنا شرح داده است: «این سه سوله متعلق به فردی معروف به «پدر طب اسلامی ایران» و شرکای دیگری می‌باشد که در جاده کلات و خیابان عبادی مشهد مستقر بود و با مجوز دادگستری خراسان رضوی و حضور مأموران پلیس، کارشناسان معاونت غذا و دارو و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بسته شد.»

وی در ادامه افزود: «در این انبار‌ها ۱۱ کارگر که اغلب اتباع خارجی هستند در شرایط بسیار غیربهداشتی مشغول فراوری و تهیه دارو‌های آماده گیاهی و نصب برچسب‌هایی تحت عنوان طب اسلامی بر روی آن‌ها بودند. این دارو‌ها بنا بود در سراسر کشور توزیع شوند که علاوه بر آسیب به سلامتی مردم سود سرشاری را نصیب مداخله گران با عنوان طب اسلامی می‌کرد.»


مجتبوی در ادامه با تأکید بر این که «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان متولی اصلی سلامت عمومی در کشور، طب اسلامی را به رسمیت نمی‌شناسد و هرگونه اقدام درمان و دارو را با این عنوان غیرمجاز اعلام کرده»، گفت: «پرونده این موضوع به همراه مستندات و رایانه‌های موجود در محل ضبط و تحویل مقامات قضایی شد.»

البته این پایان راه نبود، زیرا در ساعات اخیر سلسله تصاویری از سوله‌های کشف و پلمب شده منتشر شده که به نسبت توضیحات ارائه شده، شوک آور‌تر به نظر می‌رسند؛ تصاویری که از حداقل‌های تصور شده در خصوص کارگاه تولید دارو، فرسنگ‌ها فاصله دارد و این گونه به ذهن متبادر می‌کند که گویی هرگز هیچ گونه بازدیدی از سوله‌های یاد شده توسط هیچ نهادی صورت نگرفته است!

ابهامی بزرگ که اگر به تأکید مؤکد مسئولان وزارت بهداشت بر غیرقانونی بودن فعالیت تحت عنوان طب اسلامی دقت کنیم و بدانیم متولی بهداشت و درمان در کشورمان، روش‌های طب سنتی و مکمل را ـ که بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت ۳۰۰ روش درمانی مانند حجامت، زالو درمانی، انرژی درمانی، هومیوپاتی، طب گیاهی و طب سوزنی را در برمی‌گیرد ـ تایید می‌کنند و به رغم این، طب اسلامی را غیرقانونی می‌خوانند، عجیب‌تر و بزرگتر به نظر می‌رسد.

آنقدر عجیب که جا دارد از وزارت بهداشت و به طور ویژه تر، سازمان غذا و دارو در زیرمجموعه این وزارت خانه بپرسیم که چگونه این سوله‌ها این همه مدت نامکشوف مانده بودند و از فعالیت و عرضه محصولات تولیدی شان ـ اگر بشود آنچه به فروش می‌گذاشته‌اند را «تولید» خواند! ـ جلوگیری نکرده‌اند؟ آیا در باقی عرصه‌ها هم تا اینقدر بی دقتی در عملکرد ایشان به چشم می‌خورد یا این مورد، تنها یک استثنا بوده است؟

پرسشی که پاسخ به آن مشخص خواهد کرد، در چه وضعیتی هستیم؛ آنقدر بحرانی که جا دارد خواستار شکل گیری پرونده بزرگتری برای قصور مسئولان ذیربط باشیم که در مسأله سلامت مردم از خود کاهلی نشان داده و احتمالا سبب ساز ابتلای بسیاری از مردم به بلایایی ریز و درشت شده‌اند یا موردی که استثنائا از قلم افتاده است؟!




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تصاویری هولناک از پشت پرده »اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..