تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فراری دادن ۴۰ داعشی از زندان

به گزارش شمانیوز، گروه طالبان ادعا کرد نیرو‌های ویژه ارتش آمریکا صبح امروز به زندان این گروه در شمال غرب افغانستان حمله کرده و ۴۰ زندانی داعش را آزاد و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که کماندو‌های آمریکایی و نیرو‌های ارتش افغانستان به زندان این گروه در منطقه «جواند» بادغیس حمله کرده و ۴۰ زندان گروه داعش را آزاد کردند.

وی اضافه کرد: نیرو‌های ویژه مشترک آمریکا و افغانستان به زندان طالبان حمله کرده و ضمن کشتن ۲ نگهبان این زندان، ۴۰ عضو داعش را آزاد کردند که به نظر می‌رسد نیرو‌های آمریکا تنها به دلیل آزاد کردن این افراد این عملیات را طراحی کرده بودند.

ذبیح الله مجاهد خاطرنشان کرد: هر زمان که طالبان با گروه داعش وارد مبارزه شده، نیرو‌های آمریکایی به حمایت از آن‌ها پرداخته و مواضع طالبان را بمباران هوایی و گلوله باران شدید توپخانه‌ای کرده‌اند.

مجاهد مدعی شد زمانی که طالبان گروه داعش را در منطقه جوزجان محاصره کرده بود نیرو‌های آمریکا از طریق بالگرد ۲۰۰ داعشی را از میدان نبرد خارج و به منطقه نامعلوم منتقل کردند.

گفتنی است، همچنین در آگوست سال ۲۰۱۸ بعد از درگیری سنگین میان داعش و طالبان در منطقه جوزجان ۲۰۰ عضو داعش خود را تسلیم نیرو‌های افغان کرده و از مهلکه گریختند.

این در حالی است که پیش از این تصاویر و اسناد متعددی از حمایت‌های مشابه ارتش آمریکا از گروه تروریستی وهابی داعش در عراق و سوریه در جریان عملیات مشترک نظامی ارتش‌های این کشور‌ها منتشر شده است.

گروه تروریستی وهابی داعش بس از شکست سنگین نظامی در عراق و سوریه از نیرو‌های محور مقاومت، با همکاری آمریکا و برخی کشور‌های عربی اقدام به انتقال سازمان رزم خود به افغانستان کرده است.

بنابر آخرین ارزیابی‌های اطلاعاتی، تمرکز فعالیت‌های داعش در مناطق شمالی و شرقی افغانستان قرار گرفته است. سازمان‌های اطلاعاتی بین‌المللی طی گزارش‌هایی هدف آمریکا از انتقال داعش به این مناطق را انتقال بحران و ناامنی به افغانستان، چین، کشور‌های حوزه «CIS» و همچنین مناطق شرقی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرده‌اند./اقتصاد




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فراری دادن ۴۰ داعشی از زندان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..