تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آمار ناامیدکننده چین، عامل طوفان بازارهای آسیا شد

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، انتشار آمار کاهش تجارت خارجی چین نشان دهنده این بود که میزان صادرات این کشور بزرگ اقتصادی در ماه دسامبر با کاهش ۴.۴ درصدی همراه بوده است و میزان واردات به این کشور نیز افت ۷.۶ درصدی داشته است.

در حالی که پیش بینی کارشناسان در ماه های گذشته رشد ۲ درصدی میزان صادرات و افزایش ۴.۵ درصدی میزان واردات بود که تفاوت فاحش با واقعیت داشت.

این آمار موجب شد بازارهای آسیایی نخستین روز معاملاتی را در مدار منفی آغاز کنند . نگرانی از افت تقاضا و خاموش شدن چراغ اقتصادی دومین اقتصاد بزرگ دنیا، شاخص ها را به زمین زد.

به این ترتیب، شاخص آسیا پاسفیک با کاهش یک درصدی رو به رو شد و شاخص اصلی بورس هنگ کنگ و چین با بدترین میزان افت، معاملات را آغاز کردند.

این در حالی است که، بورس ژاپن در تعطیلات روز جوان به سر می برد و بازارهای این کشور هیچ فعالیتی ندارند.

روز جوان در فرهنگ ژاپن به عنوان تعطیلات رسمی لحاظ می شود و جشنی در این خصوص به نام  "سی جینگ نو هی" برگزار می شود. این روز در واقع متعلق به تمام جوانانی است که در سال جاری به سن ۲۰ سالگی می رسند . بیست سالگی در ژاپن سن بلوغ محسوب می شود و جوانانی که به سن ۲۰ سال می رسند می توانند در انتخابات شرکت کنند .

اما در بازار چین اوضاع وخیم تر گزارش شده است. شاخص CSI با افت بیش از ۰.۷ درصدی رو به رو شد و شاخص هنگ سنگ در بورس هنگ کنگ با افت بیش از ۱.۵ درصدی همراه شد .

آمار ناامیدکننده صادرات و واردات چین ترس از اوضاع نا به سامان اقتصادی در این کشور را افزایش داده است و به نظر می رسد تلفات سنگین اقتصادی را برای این کشور به همراه داشته باشد.

میزان تقاضا برای خرید کالاهای چینی از سوی کشورها در اثر فشار وارده از سوی آمریکا در حال کاهش است . در این میان می توان به کاهش میزان تولیدات آیفون و قطعات اتومبیل اشاره کرد. اپل در اثر فشارهای وارده از سوی دولت آمریکا امکان معامله با چین را از دست داده است و به همین ترتیب میزان تولیدات خود را نیز کم کرده است.

تحلیل گر بانک سیتی در این خصوص اشاره داشت: همه کارشناسان اقتصادی معتقدند که میزان رشد اقتصادی در چین در سال جدید میلادی کاهش شگرفی خواهد داشت . اما می توان گفت تمامی مردم چین به مذاکرات صلح آمیز تجاری بین چین و آمریکا چشم دوخته اند و با امیدواری این مذاکرات را دنبال می کنند. فقط امیدوارم خبرهای ناامیدکننده در راه نباشد که اگر باشد اوضاع اقتصادی بدتر از این خواهد شد.

از سوی دیگر، اوضاع اقتصادی در اروپا نیز بهم ریخته است. فردا در بریتانیا در خصوص برگزیت تصمیم گیری خواهد شد و قیمت پوند نوسان زیادی را متحمل شده است.

اما در ایتالیا، قیمت یورو با افت شدیدی رو به رو شده است و روز جمعه میزان معاملات این ارز نزدیک به خط رکود رسید.

در همین حین، به نظر می رسد اروپا نیز در تنش کاهش روابط تجاری با امریکا دچار ضرر و زیان هایی در اقتصاد خود شده باشد که عوامل داخلی این قاره نیز به طور مضاعف، اقتصاد را تحت تأثیر قرار داده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آمار ناامیدکننده چین، عامل طوفان بازارهای آسیا شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..