تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تصاویری باورنکردنی از موشک غول پیکر اسپیس ایکس

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ایلان ماسک مالک شرکت فضایی اسپیس ایکس برای اولین بار موشک بسیاربزرگ خود به نام Tintin Starship رونمایی کرد؛ این موشک فضایی ۳۶ متر طول دارد و طبق گفته ماسک در حساب توییترش از آن برای آزمایش‌های پرتاب و فرود استفاده خواهد شد.
کارشناسان اسپیس ایکس اعلام کرده‌اند نسخه‌هایی دیگر از این موشک فضایی برای انجام پرواز‌های مداری استفاده خواهد شد که در آنها ساخت بدنه خارجی کمی تغییر پیدا خواهد کرد.

ماسک اولین بار در اوایل هفته جاری تصویر شبیه سازی شده رایانه‌ای از جدیدترین موشک فضایی غول پیکر ساخت مهندسان این شرکت را منتشر کرده است.


ایلان ماسک در پاسخ به علاقه‌مندان به فضا اعلام کرده است نمونه اولیه این موشک فضایی تا ماه ژوئن سال جاری آماده برای پرتاب به فضا خواهد شد.


ماسک هدف از ساخت این موشک فضایی را ارسال فضانوردان به سیاره مریخ اعلام کرده است؛ نمونه اصلی موشک فضایی که فضانوردان را به سیاره مریخ ارسال خواهد کرد تفاوت‌هایی با نمونه آزمایشی ساخته شده خواهد داشت.
به گفته ایلان ماسک، اولین ارسال سفینه فضایی حامل محموله‌های مورد نیاز برای ساخت پایگاه در سطح سیاره مریخ و حفاری عمق آن درسال ۲۰۲۲ انجام خواهد شد و پس از موفقیت این پرواز و تجهیز زیرساخت‌های لازم برای حضور انسان در سیاره مریخ، سال ۲۰۲۴ اولین پرواز سفینه فضایی سرنشین دار به سیاره سرخ انجام خواهد شد.
موشک ساخته شده به وسیله شرکت اسپیس ایکس قابلیت بازگشت دوباره به کره زمین را خواهد داشت و از بخش‌هایی از آن برای ارسال فضانورد و محموله‌های فضایی درماموریت‌های آینده به فضا دوباره استفاده خواهد شد.
از جمله دیگر طرح‌های ایلان ماسک، ارسال توریست فضانورد به سیاره مریخ است؛ قیمت بلیط هرمسافر برای سفربه سیاره مریخ حدود ۲۰۰ هزار دلار خواهد بود.


کارشناسان اسپیس ایکس هدف از ساخت موشک‌های غول پیکرفضایی را امکان انجام سفر‌های طولانی مدت فضایی و رفتن به سیاره‌های مختلف حتی خارج از منظومه شمسی اعلام کرده است.


افزون بر شرکت اسپیس ایکس، شرکت‌هایی مانند آمازون، ویرجین گالاکتیک، ناسا، بوئینگ و لاکهید مارتین نیز طرح‌هایی برای ساخت فضاپیما‌های فوق سنگین و ارسال توریست‌های فضانورد در دست اجرا دارند.
چندی پیش شرکت ویرجین گالاکتیک پرواز هواپیما‌های فوق پیشرفته خود برای رفتن به لبه فضا را با موفقیت پشت سرگذاشت و کارشناسان ویرجین گالاکتیک امیدوار هستند درچند ماه آینده اولین پرواز‌ها برای مسافران توریستی انجام شود.


منبع:‌Dailymail


انتهای پیام/

  ساخت موشکی فوق العاده بزرگ برای ارسال انسان‌ها به سیاره سرخ



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تصاویری باورنکردنی از موشک غول پیکر اسپیس ایکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..