تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راهکار‌های طلایی برای پیشگیری از بروز ام اس+ نشانه‌های ابتلا

عبدالرضا ناصر مقدسی متخصص مغز‌ و اعصاب در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره بیماری ام اس و علائم بروز آن اظهار کرد: بیماری ام اس یک بیماری سیستم ایمنی است که با درگیر کردن سیستم اعصاب مرکزی سبب ایجاد طیفی گسترده‌ از علائم می‌شود؛ این علائم شامل گزگز دست و پا، تاری دید، اختلال در راه رفتن، اختلالات ادراری و غیره است.

/
وی ادامه داد: این بیماری به‌طور عمده نسل جوان را درگیر می‌کند و میانگین سنی افراد درگیر با این اختلال حدود ۲۶ سال است؛ همچنین بیماری ام اس در خانم‌ها نسبت به آقایان شایع‌تر است.

این متخصص مغز‌ و اعصاب تشریح کرد: متاسفانه میزان شیوع بیماری ام اس در جامعه ما بطور روز افزونی در حال افزایش است، از این رو توجه به عوامل قابل پیشگیری می‌تواند کمکی بزرگ در کنترل و شیوع آن باشد.

/
مقدسی درباره عوامل موثر بر بروز این بیماری گفت: بیماری ام اس یک بیماری مولتی فاکتوریال است یعنی فاکتورها و عواملی مختلف در ایجاد آن دخالت دارند؛ از جمله علل شناخته شده در بروز این بیماری عفونت‌هایی مانند عفونت همراه با ویروس اپیشتن بار است؛ مصرف سیگار، کمبود ویتامین دی و برخی از عوامل ژنتیکی نیز احتمال ابتلا به ام اس را افزایش می‌دهد.

/
وی افزود: علاوه بر عوامل نام‌ برده، صنعتی شدن جوامع و تغییر در فرم و روش زندگی از جمله مهم ترین علل مهم افزایش میزان این بیماری، در جوامع امروزی است؛ در واقع ام اس را بیماری دنیای جدید می‌دانند.

غلبه بر عامل زنتیکی ام اس با اصلاح سبک زندگی

این متخصص مغز و اعصاب بیان کرد: شاید بسیاری از عوامل نامبرده مثل ژنتیک قابل پیشگیری نباشد اما توجه به سایر موارد و انتخاب سبک زندگی سالم می‌تواند ریسک ابتلا به ام اس را کاهش دهد؛ شاید مهم ترین‌ آن‌ها مصرف سیگار باشد؛ متاسفانه مصرف سیگار در جامعه ما روز به روز در حال افزایش است؛ لازم است بدانیم مصرف سیگار و دخانیات می‌تواند ریسک ابتلا به ام اس را ۲ برابر کند.

/
مقدسی ادامه داد: دومین عامل قابل کنترل، کمبود ویتامین دی است؛ خوشبختانه در سالهای اخیر گام‌هایی خوب برای برطرف کردن این کمبود برداشته شده است؛ به شدت توصیه به تغییر شیوه زندگی داریم چرا که متاسفانه امروزه ورزش در جامعه ما جایگاهی ندارد و این درحالی است که ورزش مداوم می‌تواند هم از بروز بیماری‌های مختلف جلوگیری کند و هم در درمان بسیاری از بیماریها یاری برساند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راهکار‌های طلایی برای پیشگیری از بروز ام اس+ نشانه‌های ابتلا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..